Claudia Boghicevici
Claudia Boghicevici
Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/27-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 17-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.41 Claudia Boghicevici - declarație politică: - "Ziua mondială a asistenței sociale";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Claudia Boghicevici:

"Ziua mondială a asistenței sociale"

Ziua mondială a asistenței sociale este sărbătorită în a treia zi de marți a lunii martie a fiecărui an.

Asistența socială este formată din două componente/măsuri distincte: beneficii de asistență socială și serviciile sociale.

Principalele tipuri de beneficii de asistență socială acordate țintit anumitor categorii de beneficiari sunt următoarele:

1. Beneficii de asistență socială pentru prevenirea și combaterea sărăciei și riscului de excluziune socială:

  1. ajutoare sociale susținute din bugetul de stat, acordate focalizat, pentru categoriile de populație aflate în risc de sărăcie;
  2. ajutoare sociale comunitare susținute din bugetele locale, acordate focalizat, ca măsuri individuale de suport pentru depășirea unor situații de dificultate temporară;
  3. ajutoare de urgență susținute din bugetul de stat și/sau din bugetele locale, acordate pentru situații datorate calamităților naturale, incendiilor, accidentelor etc.;
  4. ajutorul acordat din bugetul de stat pentru refugiați, precum și persoanelor care au obținut protecție subsidiară în România, în condițiile prevăzute de lege;

2. Beneficii de asistență socială pentru susținerea copilului și a familiei:

  1. alocații pentru copii;
  2. alocații pentru copiii lipsiți, temporar sau permanent, de ocrotirea părinților;
  3. indemnizații pentru creșterea copiilor;
  4. facilități, în condițiile legii.

3. Beneficii de asistență socială pentru sprijinirea persoanelor cu nevoi speciale

  1. alocații pentru persoanele cu dizabilități;
  2. indemnizații de îngrijire;
  3. facilități, în condițiile legii.

În anul 2011, prin Legea asistenței sociale am promovat ca elemente de noutate:

  • o nouă modalitate de stabilire a cuantumurilor și nivelurilor beneficiilor sociale, prin aplicarea unui coeficient de echivalență asupra indicatorului social de referință utilizat pentru stabilirea unor drepturi de asigurări de șomaj;
  • țintirea segmentelor celor mai defavorizate ale populației, în vederea diminuării sărăciei și a prevenirii riscului de marginalizare sau excluziune, prin evaluarea măsurilor de asistență socială din punctul de vedere al eficacității și eficienței lor, astfel încât acestea să fie permanent adaptate și ajustate la nevoile reale ale beneficiarilor
  • simplificarea paletei de prestații și beneficii sociale de la 54 la 9;
  • instituirea venitului minim de inserție, reprezentând limita exprimată în lei care asigură nevoile de bază ale vieții, calculat în raport cu pragul sărăciei absolute/relative/indicatorul similar utilizat la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene, stabilit în Strategia 2020;
  • reglementarea contractării serviciilor sociale, ca modalitate a externalizării administrării și acordării acestora, către furnizori privați
  • responsabilizarea beneficiarilor prin: implicarea acestora în programul propriu de recuperare/reabilitare/reinserție socială; acordarea de prestații în funcție de respectarea unor condiții (frecventarea școlară, participarea la cursuri de formare/calificare profesională, muncă în folosul comunității).

Măsurile de asistență socială se acordă astfel încât să prevină și să limiteze orice formă de dependență față de ajutorul acordat de stat sau de comunitate și vor contribui la inserția pe piața muncii a beneficiarilor.

  • integrarea măsurilor de asistență socială, acordate în mod corelat și complementar; în cazul în care efectul acestora asupra beneficiarilor este similar, serviciile sociale primează față de beneficiile sociale;
  • realizarea sistemului informatic integrat;
  • simplificarea administrativă, prin introducerea formularului unic de cerere pentru solicitarea beneficiilor sociale susținute din bugetul de stat;
  • încurajarea parteneriatelor public-public și public-privat pentru dezvoltarea serviciilor sociale.

Astăzi, sub o nouă guvernare, văd că legea și sistemul ce l-am dorit a fi promovat este îngrădit și principalele reforme sunt luate în batjocură. Asistăm la o lipsă acută de personal încadrat în sistem, salariile asistenților personali sunt foarte mici și abia sunt suportate din bugetele locale. În loc să diminuăm sărăcia, aceasta s-a accentuat în unele zone, sistemul informatic integrat nu face față la tot ceea ce se dorește de la sistem și nici nu este îmbunătățit, parteneriatele public-public și public-privat nu sunt promovate.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 23 octombrie 2021, 9:09
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro