Mihai-Aurel Donțu
Mihai-Aurel Donțu
Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/27-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 17-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.66 Mihai-Aurel Donțu - declarație politică având titlul "Guvernul Ponta trimite dezvoltarea Brașovului pe tușă";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mihai-Aurel Donțu:

"Guvernul Ponta trimite dezvoltarea Brașovului pe tușă"

Deși Masterplanul General de Transport al României reprezintă un document strategic, dar și o precondiție pentru accesarea fondurilor Uniunii Europene pentru marile proiecte de transport în perioada 2014-2020, se pare că prioritățile Guvernului Ponta cuprinse în acesta nu coincid și cu realele necesități de dezvoltare ale țări, ci doar cu cele ale Guvernului PSD.

Evident, se pot da numeroase exemple concrete și concludente în acest sens, dar eu mă voi referi doar la faptul că județul Brașov pare total lipsit de importanță pentru actualii guvernanți, nefiind pus nici măcar pe aceeași treaptă cu localități cum sunt Turda, Pașcani sau Tulcea.

După ce domnul Ponta a jurat că nu mai candidează dacă până în 2016 nu va fi gata autostrada Comarnic-Brașov, iar acum avem, nu-i așa, doar o autostradă promisă solemn, dar nedemarată nici în 2015, mai nou, Masterplanul General de Transport pune întreg județul Brașov la colț, lăsând la coada listei proiecte extrem de importante pentru dezvoltarea acestuia, dar nu și pentru PSD.

Cum ați reușit, domnule ministru al transporturilor, să redesenați harta strategică a României din punctul de vedere al investițiilor în dezvoltarea transportului multimodal, aerian sau rutier astfel încât anomaliile au luat locul firescului, iar cele mai importante județe ale țării, cu obiective de dezvoltare aflate în zone de impact major, atât pentru turism, cât și pentru traficul de mărfuri și pasageri, au fost uitate cu desăvârșire în detrimentul unor localități-vedetă, inventate ad-hoc, în funcție de culoarea reprezentanților autorităților locale?!

Care este oare criteriul determinant al prioritizărilor pe care le-ați stabilit, domnilor guvernanți ai PSD, dacă un aeroport cu un trafic anual infim, de doar 1200 de pasageri în anul 2014, cum este cel din Tulcea, a reușit să surclaseze, fără drept de apel, aeroportul Brașov-Ghimbav, care ar fi putut susține transportul a peste 250.000 de pasageri în numai câțiva ani?

Cum ați decis dumneavoastră că trebuie finanțate, cu prioritate în acest Masterplan, multimodale în localități în care acestea sunt situate la circa 30 de km distanță unul de altul, cum sunt la Giurgiu și București sau la Turda și la Cluj, iar la Feldioara, lângă Brașov, unde demersurile autorităților locale au început încă din anul 2010 în acest sens, stadiul documentației necesare fiind mult mai avansat față de cel al altor localități concurente pe acest tip de proiecte din 2010 și până în prezent, finanțarea multimodalului a fost sărită, uitată sau omisă intenționat?!

Poate nu știați, dar cred că este foarte important să vă semnalez faptul că intermodalul de la Feldioara va fi la doar 8 kilometri de aeroportul de la Brașov-Ghimbav, iar aceste două investiții - aeroportul și nodul intermodal - ar da Brașovului un avantaj semnificativ de atragere a investițiilor, făcându-l principalul centru logistic al României.

Oare ați decis să izolați de tot județul Brașov și împrejurimile, domnilor din PSD, dacă deciziile de dezvoltare și finanțare prinse în acest Masterplan sunt dedicate oricărei alte localități, mai puțin Brașovului?

Dacă un aeroport și un multimodal vi se par proiecte extrem de costisitoare pentru județul Brașov - deci imposibil de susținut și finanțat într-o strategie de transport a țării pe termen mediu și lung - considerați că nici măcar un drum expres nu merită, cu prioritate, brașovenii, domnilor guvernanți?!

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 7:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro