Raluca Turcan
Raluca Turcan
Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/27-03-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 17-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 17 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.79 Raluca Turcan - declarație politică: - "Vulnerabilitățile sistemului de educație slăbesc siguranța națională a României";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Raluca Turcan:

"Vulnerabilitățile sistemului de educație slăbesc siguranța națională a României"

Rezultatele simulărilor examenelor de bacalaureat reprezintă un nou semnal de alarmă pentru școala românească.

Aproximativ unul din doi elevi nu a luat notă de trecere la simularea examenelor de bacalaureat. Rezultatele acestor probe sunt aproape identice cu cele din ultimii ani.

Această constanță a rezultatelor slabe demonstrează un singur lucru: Ministerul Educației nu a găsit pârghiile prin care să crească performanța la evaluări. Rezultatele slabe la evaluări vor conduce la rezultate slabe la bacalaureat și de aici va pleca întregul lanț de nereușite în parcursul elevilor după finalizarea învățământului preuniversitar.

Unul din doi elevi, după ce termină liceul, nu are nici certificare de cunoștințe, nici de competențe, nu cunoaște nicio meserie. Ruptura sistemului de învățământ de cerințele pieței muncii, de cerințele și standardele internaționale amputează șansele de reușită prin educație, la o viață mai bună.

Politicile publice ale ministerului nu mai pot merge în van, dacă ele există, sau nu mai pot întârzia să apară. Corelarea învățământului preuniversitar cu cel universitar, flexibilizarea rutei școlare, salarizarea cadrelor didactice pe baza progresului înregistrat de copii, atât din perspectiva rezultatelor, cât și a rezilienței pot constitui pilonii unor politici publice orientate pe calitate în educație. Vulnerabilitățile sistemului de educație slăbesc siguranța națională a României pentru că influențează în mod negativ societatea românească.

Din păcate, PSD a demonstrat că are alte priorități pentru școala românească: politizarea, controlul asupra cadrelor didactice și al părinților. Au amânat predarea și evaluarea transdisciplinară, nu au implementat masteratul didactic, au șubrezit învățământul profesional. Finanțarea sistemului, la modul strict, asigură în acest moment doar împărțirea sărăciei.

PNL solicită ministerului să elaboreze și să monitorizeze măsurile de redresare care trebuie aplicate fiecărei unități școlare în vederea îmbunătățirii rezultatelor. În același timp, PNL cere transparentizarea, depolitizarea și profesionalizarea deciziilor, includerea lor într-un cadru general de performanță și etică, nu de politicianism și lipsă de competență.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 8:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro