Cosmin Necula
Cosmin Necula
Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.49/03-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 24-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.5 Cosmin Necula - declarație politică intitulată "Reglementarea meseriei de asistent supraveghetor în ciclul preșcolar de învățământ";

   

Doamna Rodica Nassar:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Are cuvântul domnul deputat Cosmin Necula. Urmează domnul deputat Mihai Deaconu și domnul deputat Ninel Peia.

Video in format Flash/IOS

Domnul Cosmin Necula:

Mulțumesc foarte mult, doamnă președinte.

Declarația politică de astăzi vine să prezinte în fața dumneavoastră un proiect de lege referitor la: "Reglementarea meseriei de asistent supraveghetor în ciclul preșcolar de învățământ."

Asemenea societății românești, sistemul național de învățământ va trebui să intre în etapa maturizării sale, să depășească etapa experimentărilor, să adopte și să creeze instituții capabile să aducă siguranță și certitudine în dezvoltarea copiilor noștri.

Unul dintre momentele în care dezvoltarea concretă a copiilor reprezintă unul dintre pașii spre drumul cel drept este creșa și grădinița, alături de care familia reprezintă și creează universul relațional. Este important ca oamenii pe care îi va întâlni copilul în aceste microuniversuri să-i asigure acestuia dezvoltarea rațională și echilibrată a personalității, a sferei de cunoaștere și, în paralel, o stare de securitate fizică și psihică. Astfel de persoane cu care intră în contact copilul, exceptând familia, obligatoriu trebuie să aibă un anumit tip de pregătire și se presupune că această pregătire este suficientă pentru a asigura dezvoltarea armonioasă psihosocială a copilului. De asemenea, aceste persoane au datoria de a asigura integritatea fizică a copiilor, inclusiv prin măsuri de prevenție sau prin măsuri concrete de îndepărtare a stărilor de pericol.

Prin prezentul proiect de lege se reglementează practic o profesie care are efecte pe termen lung asupra copiilor noștri. Orice experiență trăită de copil în primii ani de viață va da roade mai târziu, iar deprinderile de relaționare și dezvoltarea psihocomportamentală din timpul învățământului preșcolar sunt definitorii pentru viitorul acestuia.

Alături de educatori, personalul reglementat prin prezentul proiect de lege are rolul de a garanta o bună educație și supraveghere a copiilor preșcolari. Desprinderea copilului de familie la o vârstă fragedă nu este un lucru ușor, iar lipsa unor persoane specializate în cadrul instituției de învățământ poate avea repercusiuni asupra psihicului copilului preșcolar.

Copiii trebuie să crească și să se dezvolte în mijlocul și prin grija unui colectiv abilitat să le ofere siguranță fizica și emoțională. Astfel, alături de educatori, este obligatoriu ca personalul care intră în procesul educațional să fie specializat, și nu doar muncitori necalificați, așa cum sunt în prezent.

Astfel, prin obligativitatea cursurilor de specialitate, personalul poate să supravegheze într-un mod mult mai eficient și, mai mult decât atât, poate să efectueze cu succes acțiuni preventive prin care să asigure un climat de siguranță copiilor. Asistentul-supraveghetor trebuie să cunoască noțiuni privind modul de abordare a problematicii copilului în perioada copilăriei timpurii, specificul dezvoltării sale în această perioadă, elemente de igienă și sănătate a copilului, dar și noțiuni privind măsurile de prim ajutor.

Este necesară reglementarea statutului acestui tip de personal cu atribuții de asistent-supraveghetor în unitățile de învățământ preșcolar, întrucât în momentul de față volumul mare de muncă nu permite acestora o supraveghere și o îngrijire optimă a copiilor. Recunoașterea socială a acestui personal este esențială dacă dorim să avem un învățământ civilizat și de calitate. De asemenea, se impune o reevaluare a grilei de salarizare pentru acest tip de personal, având în vedere că, în momentul de față, salariul nu poate să-i asigure nici măcar un trai decent și să-l consideri totuși muncitor necalificat în contextul în care lucrează și are grijă de copiii noștri mi se pare prea puțin.

Ignorarea acestei categorii de personal va conduce la periclitarea sistemului de învățământ, întrucât un număr din ce în ce mai mare de salariați aleg să părăsească acest sistem. Sunt bine-cunoscute situații în care s-au produs accidente regretabile, în care au fost implicați copii preșcolari, nu din rea-voință sau neatenție, ci tocmai din cauza lipsei personalului de supraveghere și a lipsei pregătirii acestuia. Trebuie să înțelegem că acești oameni care trudesc în grădinițe sunt o verigă fără de care sistemul de învățământ nu va putea merge înainte. Mai mult decât atât, rămâne la latitudinea dumneavoastră, stimați colegi, reglementarea acestui tip de profesie și faptul că trebuie să acceptăm că acești profesioniști nu sunt doar muncitori necalificați, ci trebuie să aibă o calificare și o pregătire specială.

Vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 17 octombrie 2021, 7:26
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro