Ninel Peia
Ninel Peia
Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.49/03-04-2015
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media18-10-2017 (comună)
Video in format Real Media17-10-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 24-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.7 Ninel Peia - declarație politică cu tema: "Cine și cu ce autoritate distruge viitorul copiilor noștri?";

   

Doamna Rodica Nassar:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul deputat Ninel Peia, urmează domnul deputat Victor Paul Dobre.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Ninel Peia:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Declarație politică: "Cine și cu ce autoritate distruge viitorul copiilor noștri?"

Doamnelor și domnilor,

Vă rog să luați aminte încă de la început că prezenta declarație politică o consider a fi o atenționare asupra unui fapt de o gravitate politică deosebită, poate chiar un atentat îndreptat împotriva viitorului țării, asupra copiilor ce mâine vor duce numele României mai departe în istoria încă nescrisă a neamului nostru.

Doamnelor și domnilor,

În România există o alcătuire pe care, prin modul de a-și proteja membrii și felul în care evită orice responsabilitate, aș putea s-o numesc ca fiind ocultă, dar mă voi limita numai să subliniez latura distructivă și toxică pe termen lung a acțiunilor ei.

Sub o pălărie elegantă, cu țeluri și proiecte minunate privind sistemul educațional autohton, la numitul Centru Național de Evaluare și Examinare (CNEE) funcționează, într-un con de umbră protector, o anumită comisie despre care se știe numai că se ocupă cu elaborarea subiectelor pentru examenele de capacitate, respectiv bacalaureat. Presupunând că ai vrea să știi cine sunt cei ce alcătuiesc aceste importante teste, nu vei afla nimic, nici ce fac cu exactitate și în ce domenii, nici dacă primesc subvenții financiare și din alte surse decât cele guvernamentale, nici măcar care sunt procedurile sau metodologia conform căreia elaborează respectivele subiecte. Mai mult, fiind o emanație a unui organism de stat, ar trebui afișate undeva, public, CV-urile onorabililor, declarațiile lor de avere și de interese, poate chiar răspunsuri ale unor întrebări ce se repetă an de an.

Nu veți găsi nicăieri aceste simple informații. Sunt mai spioni decât spionii! Am putea crede că avem de a face cu o congregație secretă, un soi de sectă cu iz educațional, o frăție-fantomă, despre a cărei alcătuire cunosc numai câțiva aleși. Adică, tocmai pe dos față de cerințele unei societăți democratice. Acesta este un lucru scandalos, dar este numai primul.

De când am început să fac câteva demersuri pentru a afla cum să scot la iveala aceste capacități intelectuale care influențează definitiv destinele copiilor români, am primit informații interesante despre diverse lucruri. Spre exemplu, unii dintre ei sunt abonați permanent la diverse contracte de cercetare, unele finanțate din bani publici, altele din bani europeni. Păi n-ar trebui să știm și noi asta? De ce atâta secret?

Despre alții am mai auzit că ar face parte din ceva ONG-uri, cu finanțare de afară, că sunt consultanți pe ici, pe colo și cea mai gravă acuzație, că s-a reușit, prin influențe de diferite feluri, implementarea unei reguli universale, aceea că la respectivele teste sau examene trebuie dovedită proasta pregătire a elevilor români.

Bun, iată o acuzație grea, deci cui mă adresez ca să fiu sigur că nu este deloc așa? Mister, stăpânii subiectelor sunt invizibili, ceea ce consider că este o palmă dată oricărui parlamentar interesat de bunul mers al țării, de viitorul ei.

Toate cele prezentate mai sus le aduc în atenția dumneavoastră pentru că, numai după simulările examenului de capacitate, din luna februarie, pentru elevii de clasa a VIII-a, mi-au fost sesizate situații intolerabile pe care vi le împărtășesc acum, chiar de la această tribună. Am fost informat că:

  1. subiectelor le-a fost alocat prea puțin timp pentru rezolvare, sau invers, rezolvarea subiectelor necesită mai mult timp. Se știe, în Occident, circulă o lege nescrisă care spune că, pentru rezolvarea unei probleme, un elev are nevoie de patru ori mai mult timp decât profesorul; sau
  2. subiectele de la matematică ar fi fost, în proporție covârșitoare, extrase sau aidoma celor din culegerile de specialitate, și nicidecum mai apropiate exemplelor din manuale. Atenție, era vorba de o simulare la capacitate, nu de o competiție de tipul cinstitelor olimpiade!
  3. Legat tot de matematici, vechea practică a depunctării elevilor ce folosesc alte căi de rezolvare a problemelor decât cea agreată este încă în vigoare, lucru de nepermis într-un sistem de învățământ sănătos.

În esență, la acestea se adaugă spiritul în care sunt concepute subiectele, spirit care este foarte îndepărtat de țelul declarat, acela de a evalua consolidarea cunoștințelor de bază la diverse materii.

Dragi colegi,

Pentru că nu puteam lua aceste acuzații de bune, am întreprins, la rândul meu, câteva investigații. Ce am aflat nu mi-a plăcut câtuși de puțin.

Astfel, am strâns la un loc mai mulți studenți și masteranzi de la Matematică-Informatică și le-am cerut să rezolve problemele date elevilor de clasa a VIII-a, la materia specifică. Puțini dintre ei au rezolvat testul integral și de nota 10, dar, atenție!, și aceștia în 4 ore și nicidecum în cele 3 ore alocate elevilor. Deci cum să facă față, onorabil, un copil de numai 14 ani?!

Am repetat exact aceeași procedură cu testul de la limba română, tot de la capacitate, unde am folosit studenți și masteranzi de la litere și filozofie. Rezultatul a fost în mare același și a dovedit că timpul alocat nu este suficient pentru a preda o lucrare de nota 10.

Am mers mai departe, am trimis aceleași subiecte de matematică unor școli din Statele Unite, Austria și Germania, unde au fost folosite ca examene extracurriculare pentru elevi de aceeași vârstă. Rezultatele au fost dezastruoase: niciunul dintre copii nu ar fi luat nota șase!

Desigur, am mai primit și informația că materia care se predă la noi în clasa a VIII-a, în Austria se studiază tocmai în clasa a XI-a.

În concluzie, vă asigur că nu sunt un adept al teoriei conspirației, nu am găsit decât următoarea explicație, pe cea pe care refuz să o accept: am putea vorbi despre faptul că se implementează sistematic un plan de formare a unei populații cu cunoștințe minime și cu șanse mici pentru accesarea studiilor universitare și postuniversitare. Un fel de punere în aplicare a teoriei care spune că "țara ne vrea proști", prin demonstrații anuale care indică un nivel de școlarizare apropiat de cel din Africa Centrală... De asemenea, am putea considera și că se caută cu tot dinadinsul ridicarea artificială a ștachetei acestor examene pentru descurajarea, din vreme, a viitoarei clase mijlocii din România. Un scenariu distopic, dar plauzibil, dacă ținem cont de faptul că, numai în februarie, anul acesta, la simularea Capacității, din 160.000 de copii de clasa 8-a, doar jumătate au luat peste nota 5.

Ei bine, toate aceste presupuneri ar putea fi spulberate numai prin cunoașterea membrilor acestei comisii mai secrete decât... serviciile secrete. Ar fi de ajuns doar să știm ce pregătire au, în ce domenii, ce interese îi îndrumă, de cine sunt aleși, dintre câți specialiști sunt ei aleși, cum sunt aleși, pe ce criterii, dacă au sau nu interese ce gravitează în jurul editurilor de carte școlară, dacă mai au venituri suplimentare și din ce anume activități, dacă, la vremea elaborării subiectelor, testele au rămas strict în aria curriculară curentă, și ar mai fi alte câteva asemenea chestiuni. Ca să nu mai spunem că asemenea capacități cu vocație științifică nu ar trebui să rămână necunoscute publicului larg.

Și o ultimă întrebare aș mai avea: cine supraveghează și cine aprobă activitatea acestei comisii ultrasecrete, cine garantează profesionalismul și buna lor credință?

Deputat PSD, Ninel Peia.

Mulțumesc, doamnă președinte.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Rodica Nassar:

Mulțumesc și eu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 23 octombrie 2017, 0:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro