Corneliu-Florin Buicu
Corneliu-Florin Buicu
Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.49/03-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 24-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.72 Corneliu-Florin Buicu - despre "O nouă eră a fiscalității";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

"O nouă eră a fiscalității"

Pentru că în următoarea săptămână vom intra în dezbateri atât în comisii, cât și în plen pe noile Coduri, cel fiscal și cel de procedură fiscală, aș dori să punctez încă odată importanța adoptării și implementării măsurilor guvernamentale.

Buna guvernare și consolidarea creșterii economice, continuarea ei cât mai mult cu putință, atragerea investițiilor și generarea de noi locuri de muncă sunt obiectivele de bază ale Guvernului. Acestea au fost principiile pe baza cărora au fost concepute modificările Codului fiscal, modificări ale căror principale beneficii vor fi simțite, practic, de toți românii, direct sau prin intermediul creșterii calității serviciilor publice.

Sunt convins că România are foarte mult de câștigat de pe urma unei viziuni strategice în domeniul fiscalității pentru următorii patru ani, pentru că ne putem apropia de îndeplinirea obiectivului fundamental - depășirea mediei Uniunii Europene în privința PIB-ului pe cap de locuitor. Acest lucru înseamnă o dezvoltare durabilă, în acord cu nevoile economiei și societății românești și, implicit, o creștere a resurselor aflate la dispoziția politicilor publice în domeniul culturii, o mai bună protecție și valorificare a patrimoniului și a moștenirii culturale.

Relaxarea fiscală propusă de Guvern prin măsurile incluse în noile Coduri va genera beneficii semnificative pentru economia românească, impactul pozitiv asupra creșterii economice fiind prognozat pentru 2016 la +1,7% din PIB, iar asupra creșterii consumului de +1,9%. Cotele reduse de TVA vor fi și în avantajul editorilor, producătorilor de spectacole, precum și creatorilor independenți, cum, de altfel, aceste categorii vor profita și de pe urma scăderii contribuțiilor sociale sau a cotei unice de impozitare a veniturilor. Numărul de noi locuri de muncă estimat pentru 2016 ca urmare a aplicării noilor Coduri este de circa 325.000, ceea ce înseamnă că mulți români vor avea oportunitatea unor venituri decente și stabile, iar rata șomajului, aflată oricum cu mult sub media UE, va continua să scadă. ?Măsurile fiscale lansate în dezbatere publică de către Guvern pot deveni motorul creșterii economice și al creării locurilor de muncă, consolidând astfel drumul bun pe care România se află. Crearea de noi locuri de muncă este principalul instrument pentru combaterea și reducerea sărăciei. Măsuri precum reducerea TVA la toate produsele de la 24% la 20%, reducerea contribuției de asigurări sociale la angajat de la 10,5% la 7,5%, diminuarea nivelului accizelor la principalele produse energetice vor duce la îmbunătățirea ocupării, stimularea conformării voluntare și creșterea veniturilor populației.

Dincolo de măsurile care vizează în special consolidarea economiei, în noile Coduri se regăsesc măsuri cu un puternic impact social: creșterea veniturilor clasei de mijloc, generate de scăderea TVA; creșterea limitei de la care nu se percep contribuții sociale la pensii; deduceri mai mari pentru întreținătorii de familie; deduceri integrale pentru cheltuielile legate de pregătirea angajaților, cum ar fi :

  1. Scăderea TVA pentru a susține economia și veniturile clasei de mijloc
    1. 9% la carne, pește, legume și fructe, de la 1 ianuarie 2016;
    2. 20% de la 1 ianuarie 2016; 18% de la 1 ianuarie 2018;
    3. introducerea taxării inverse pentru livrarea de clădiri, părți de clădire și terenuri de orice fel.
  2. Scăderea cotei unice la 14%, de la 1 ianuarie 2019 (atât pentru impozit pe venit, cât și pentru impozit pe profit);
  3. Reducerea fiscalității pentru microîntreprinderile active, în paralel cu penalizarea microîntreprinderilor fără angajați, astfel:
    1. 1% pentru microîntreprinderile cu peste 2 salariați;
    2. 3% pentru microîntreprinderile cu un salariat;
    3. 3%+1.530 lei trimestrial pentru microîntreprinderile fără salariați.
  4. Eliminarea impozitului pe dividende începând cu 1 ianuarie 2016, măsură care ajută la eliminarea dublei impozitări, la creșterea competitivității României și la menținerea în țară a capitalului.
  5. Scăderea accizei la mai multe produse, inclusiv benzină și motorină. Scăderea accizei la alcool, bere și vinuri spumoase (mare parte din consum se realizează din producția națională), în paralel cu creșterea accizei la băuturile fermentate liniștit.
  6. Reducerea cotei contribuțiilor de asigurări sociale de stat pentru condiții normale de muncă, din 2017.
    1. reducerea contribuțiilor la angajat de la 10,5% la 7,5%, de la 1 ianuarie 2017.
    2. reducerea contribuțiilor la angajator de la 15,8% la 13,5%, de la 1 ianuarie 2017 .
  7. Creșterea sumei neimpozabile pentru veniturile din pensii la determinarea impozitului pe venit - în prezent plafonul neimpozabil este de 1000 lei, iar acesta va crește la 1.050 lei în anul 2016 și cu câte 50 lei în fiecare an fiscal, până se va ajunge la valoarea de 1.200 lei lunar.
  8. Extinderea bazelor impozabile în cazul contribuțiilor de asigurări sociale și contribuțiilor de asigurări de sănătate și plafonarea acestora la 5 câștiguri salariale medii brute pe țară.
  9. Eliminarea impozitului pe construcții începând cu 1 ianuarie 2016, măsură necesară pentru creșterea investițiilor și a competitivității interne.
  10. Neimpozitarea totală a cheltuielilor efectuate de angajatori pentru pregătirea profesională și perfecționarea angajaților.
  11. Mărirea marjelor în care autoritățile locale pot decide cu privire la impozitele și taxele locale (pentru o mai mare descentralizare a deciziei).
  12. Eliminarea a 19 taxe și impozite.
  13. Pentru cei cu venituri reduse din salarii (de până la 1.000 lei/lună brut) a fost majorat nivelul deducerilor personale acordate în funcție de numărul persoanelor aflate în întreținere (de la un maxim de 650 lei/lună la 800 lei/lună).
  14. Reducerea impozitului cu 50% pentru mijloacele de transport hibride.
  15. Se introduce reglementarea principiului in dubio contra fiscum (în caz de dubiu cu privire la norma fiscală, interpretarea se face în favoarea contribuabilului).

Măsurile de mai sus sunt liniile principale care conduc la începerea unei noi ere a fiscalității în România. Astfel, prin noile Coduri, România va avea șansa să-și întărească economia, și, în același timp, să continue mult mai intens lupta împotriva inegalităților din societate.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 24 octombrie 2021, 4:04
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro