Miron Alexandru Smarandache
Miron Alexandru Smarandache
Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.49/03-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 24-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.82 Miron Alexandru Smarandache - declarație politică având subiectul "Autostrăzile României, de la tăierile inutile de panglici la Masterplanul General de Transport";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Miron Alexandru Smarandache:

"Autostrăzile României, de la tăierile inutile de panglici la Masterplanul General de Transport"

Foarte mulți români se întreabă de ce țara noastră a rămas codașă la capitolul transporturi și infrastructură, mai exact la numărul extrem de mic al kilometrilor de autostradă dați în folosință după 1990. Sunt multe argumente care ar putea sta la baza unei asemenea analize complexe. Unele dintre motivele stagnării României din perioada guvernelor de tristă amintire Băsescu-Boc, ies acum la suprafață. Sute de milioane de euro au fost furați efectiv din bugetul național în perioada 2009-2012, bani care ar fi putut fi folosiți pentru construcția autostrăzilor mult-așteptate de români...

Departe de mine să interpretez în mod populist situația, conform dictonului stereotipal consacrat cu aruncarea "pisicii" pe... greaua moștenire. Aici este vorba despre realități probate de justiție! Foarte mulți bani au fost jefuiți în acea perioadă din bugetul țării. Și atunci, întrebarea "de ce nu s-a făcut cutare și cutare investiție?", adică de ce nu avem autostradă de la Nădlac la Constanța și de la Iași la București, devine lovită de realitate, nu numai de nulitate...

Să ne amintim, în consecință, ce a generat starea deplorabilă a infrastructurii românești de transport. Să ne reamintim de panglicile tăiate de doamna ministru Boagiu și de lipsa de performanță a PDL la conducerea Ministerului Transporturilor. Reprezentanții liberalilor de acum, fie că s-au numit PD, PDL sau PNL, au ocupat funcția de ministru al transporturilor aproape o treime din perioada postdecembristă și au contribuit în mod nefericit la prăbușirea acestui domeniu atât de important pentru dezvoltarea României. Pentru liderii portocalii, galbeni și de alte culori, acest portofoliu a reprezentat un canal sigur de acces la banii publici, dar și un exercițiu de putere în relațiile cu alți parteneri politici, cu mediul de afaceri, dar și în interiorul propriului partid. Astfel, cel mai grandios program de construcții de autostrăzi anunțat în România s-a concretizat, în ultima guvernare PDL-istă de la Transporturi, abia în ceva mai mult de 90 de kilometri de autostradă... Pentru a putea onora promisiunea electorală din 2008, de aproape 1.000 kilometri de autostradă, fostul Executiv ar fi avut nevoie de încă 12 ani, și tot nu ar fi terminat! În acest timp, am pierdut investiții și reputație în plan european, World Economic Forum plasând România pe locul 134 din 139 de state, la capitolul calitatea drumurilor.

Pentru ca oamenii să cunoască adevărul, iată ce promitea PDL în campania electorală pentru domeniul Transporturi: "- 836 de kilometri de autostradă, potrivit Programului Național "Autostrăzile României", un program de 18,6 miliarde de euro pentru perioada 2009-2012; - 10.000 de kilometri de drumuri județene; - investiții în căile ferate, astfel încât viteza de circulație să crească cu 50% prin modernizare, precum și infrastructura în transporturile maritime, navale și porturi." Ce s-a realizat din toate acestea? Nimic sau aproape nimic!

Pentru comparație, trebuie spus că Guvernul PSD a reușit să lanseze oficial primul Masterplan General de Transport al României de după 1989, document avizat favorabil de Comisia Europeană și care a început deja să fie pus în aplicare. De altfel, oficialii de la Bruxelles au apreciat public pașii importanți făcuți de Ministerul Transporturilor pentru a finaliza acest document care urmează să fie completat în aceste zile cu anumite observații transmise de către specialiștii europeni. Important este faptul că avem pentru prima dată în istorie un asemenea document integrat, care va beneficia, fără îndoială, atât de susținerea europeană, cât și de alocarea finanțărilor necesare pentru punerea sa în aplicare. Până acum a fost finalizată lista de proiecte pentru toate domeniile de transport: rutier, aerian, feroviar, naval și centre multimodale, care respectă criteriile economice, sociale și de mediu impuse de Comisia Europeană, astfel încât să avem un Masterplan General de Transport care să răspundă adevăratelor nevoi de dezvoltare economică și socială a României.

Iată așadar premise îmbucurătoare privind evoluția țării noastre și din acest punct de vedere, iar concretizarea acestui document complex va fi resimțită pozitiv în cel mai scurt timp de fiecare român.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 24 octombrie 2021, 4:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro