Mihai Lupu
Mihai Lupu
Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.49/03-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 24-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 martie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.110 Mihai Lupu - declarație politică: "Guvernul Ponta prins din nou de Comisia Europeană cu lecția neînvățată";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mihai Lupu:

"Guvernul Ponta prins din nou de Comisia Europeană cu lecția neînvățată"

Deși, în Parlamentul României, Comisia pentru transporturi și infrastructură, al cărei președinte sunt, a insistat în cadrul întâlnirilor avute cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, ca Masterplanul General de Transport să fie foarte bine corelat cu recomandările anterioare ale Comisiei Europene până la prezentarea acestuia și am atras atenția de nenumărate ori asupra problemelor identificate și a lacunelor din documentul prezentat de către minister, din păcate, Guvernul Ponta a făcut tot cum a vrut și iată că a reușit să fie trimis acasă și de această dată, ca să se corecteze greșelile, precum elevul prins din nou cu lecția neînvățată.

Astfel, Comisia Europeană a subliniat că masterplanului nu-i poate fi dat "bun de tipar" pentru finanțare, având în continuare nevoie de modificări, deoarece există încă probleme nerezolvate, "fiind necesare eforturi suplimentare" din partea Guvernului Ponta pentru îmbunătățirea acestui document strategic pentru țara noastră.

Cred că este limpede pentru toată lumea faptul că eforturile ar fi putut fi făcute de către reprezentanții Guvernului încă de anul trecut, dacă ar fi dorit realmente ca România să se prezinte în fața Comisiei Europene cu un document bine făcut, de nerefuzat, iar prioritizarea investițiilor propuse ar fi fost în concordanță cu cerințele anterioare ale Comisiei, astfel încât strategia de implementare a proiectelor de infrastructură să fie pusă în acord cu sursele de finanțare, cu ordinea de implementare a obiectivelor și cu împrumutul public de 7 miliarde de euro aprobat recent de Guvernul Ponta.

Mai mult decât atât, Comisia Europeană atrage atenția și asupra faptului că România riscă să pună în pericol ținta de deficit bugetar cu acest împrumut și cere asigurări clare că acest lucru nu se va întâmpla.

"Există încă unele probleme nerezolvate pentru care sunt recomandate eforturi suplimentare de îmbunătățire a masterplanului. Acestea privesc concentrarea pe criterii limitate și obiective de stabilire a priorităților, luând în considerare performanțele economice și apartenența proiectelor la rețeaua TEN-T Core. Autoritățile române vor reflecta asupra modului de a încorpora mai bine aceste observații în masterplan", a susținut doamna Sophie Dupin de Saint-Cyr, purtătorul de cuvânt al DG REGIO, în urma consultărilor de la Bruxelles cu reprezentanții Guvernului Ponta.

Din punctul de vedere al membrilor Comisiei pentru transporturi și infrastructură din Camera Deputaților, s-a pornit prost încă de la început în fundamentarea acestui masterplan, deoarece indicatorii economici care au stat la baza stabilirii criteriilor de constituire a acestui document strategic pentru România au fost superficiali și fără nicio legătură cu nevoile reale de dezvoltare ale țării noastre.

Consider că ați eșuat practic în misiunea de a oferi României o viziune stabilă și coerentă de dezvoltare a infrastructurii pe termen mediu și lung, lucru care va influența negativ statutul nostru atât în regiune, cât și în fața decidenților europeni.

Vă întreb, în acest caz, domnilor guvernanți, câte variante finale mai aveți de gând să prezentați Comisiei Europene? Cum au fost respectate, domnilor din PSD, criteriile de bază ale masterplanului, dacă nici a cincea oară, în decurs de aproape doi ani, Guvernul Ponta nu a putut veni în fața Comisiei Europene cu un document care să poată fi agreat, având în vedere că acesta reprezintă totuși strategia noastră de transport pentru anii 2014-2020, iar noi riscăm, prin bâlbâielile nesfârșite ale guvernelor dumneavoastră, ca nici la jumătatea acestui an să nu avem undă verde pentru finanțare, dat fiind faptul că nu respectați cerințele europene?!

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti sâmbătă, 23 octombrie 2021, 3:57
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro