Gheorghe-Eugen Nicolăescu
Gheorghe-Eugen Nicolăescu
Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.55/10-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 31-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2015

2. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  2.49 Gheorghe-Eugen Nicolăescu - declarație politică: "Între excesul de zel și abuzurile ANAF";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

"Între excesul de zel și abuzurile ANAF"

În Monitorul Oficial din 30 decembrie 2014, Guvernul Ponta publica o ordonanță de urgență care se referea la obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Urgența acestui act normativ era explicată, printre altele, prin necesitatea combaterii în regim de maximă urgență a fraudei fiscale, pentru o mai bună monitorizare a activității operatorilor economici și pentru crearea premiselor pentru fiscalizarea economiei informale, precum și pentru creșterea veniturilor încasate din TVA.

Un act normativ necesar, am putea spune, în cazul în care modalitatea de aplicare nu ar fi creat portițe prin care sunt permise abuzurile asupra acestor operatori.

Până acum câteva zile, când efectele aplicării ei au început să fie intens mediatizate, O.U.G. nu crease probleme acestui "teleguvern" dependent de "acțiuni de imagine".

De câteva zile însă sunt prezentate pe diferite canale media cazuri de abuz ale inspectorilor ANAF care se luptă cu "marea evaziune": urzici în valoare de 5 lei confiscate, restaurante închise pentru câteva zeci de lei în plus, sau comercianți a căror activitate a fost sistată pentru câțiva lei în minus.

Este adevărat, nu trebuie să neglijăm nici mica evaziune! Trebuie să luptăm și cu aceasta, dar nu prin astfel de metode!

Cum va mai contribui la buget o firmă pe care ai obligat-o să își înceteze activitatea? Cum își va plăti angajații (indiferent de numărul lor) și cum va mai plăti taxe și impozite? Care sunt beneficiile statului în astfel de cazuri?

Urmărind declarațiile șefului ANAF, ne-am putea gândi că a fost găsită, în sfârșit, sursa de finanțare pentru proiecte sociale: "Nu putem neglija mica evaziune. Pentru că, adunate, toate aceste cazuri mici înseamnă sute de milioane de euro care nu mai ajung la bugetul de stat. Și, apoi, ne plângem că nu sunt bani pentru școli și spitale".

Ce rost are să mai vorbim despre societățile de stat care au datorii uriașe la bugetul de stat, despre evaziunea din panificație, din industria tutunului, despre marii comercianți care fac evaziune, despre...?

Ne întrebăm dacă această luptă cu micii comercianți nu este o încercare de deturnare a atenției de la marea evaziune?

Întrebat de presă despre abuzurile inspectorilor de la ANAF, premierul Ponta, în nota obișnuită, îi expediază pe ziariști și vorbește despre evazioniștii cu care se luptă el: "Dacă există abuzuri făcute de către cei de la ANAF, cu siguranță aceste abuzuri vor fi sancționate, dar, în același timp, văd că există o frăție a evazioniștilor fiscali. Avem companii, și în media, care datorează bugetului de stat peste 100 milioane de lei și, evident, ei atunci se luptă cu ANAF să nu plătească taxe și impozite... De la mic la mare, toată lumea trebuie să respecte legea".

Este adevărat, legea trebuie respectată de toată lumea. Totul devine o problemă atunci când abuzurile sunt făcute cu "respectarea" legii, ceea ce înseamnă că actul normativ trebuie modificat.

Îi propunem premierului să acționeze înainte de a crea un haos și mai mare în rândul operatorilor economici și să emită o nouă ordonanță de urgență, care să modifice actuala ordonanță de urgență (care modifica o altă ordonanță de urgență din anul 1999), și să motiveze urgența prin incapacitatea guvernului său de a emite un act normativ care să nu permită abuzurile din partea celor care îl aplică!

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 17 octombrie 2021, 4:31
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro