Gheorghe Dragomir
Gheorghe Dragomir
Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.55/10-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 31-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2015

2. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  2.55 Gheorghe Dragomir - declarație politică: "Degringolada continuă în sistemul de învățământ - o parte din manualele digitale ajunse la elevi cu o întârziere de șase luni vor fi retrase";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Gheorghe Dragomir:

"Degringolada continuă în sistemul de învățământ, - o parte din manualele digitale ajunse la elevi cu o întârziere de șase luni vor fi retrase"

Scandalul manualelor școlare continuă chiar și în al doilea semestru al anului școlar în curs. După ce au ajuns pe băncile elevilor de clasa I cu o întârziere de șase luni, se pare că o parte dintre aceste Abecedare vor fi retrase.

Mai exact, chiar dacă au ajuns pe băncile elevilor de abia în luna februarie, Ministerul Educației ar urma să retragă din toate unitățile de învățământ aproximativ 11.000 de Abecedare digitale, realizate de o anumită editură din cele șase participante la licitație, în urma deciziei Curții de Apel București. Pentru că elevii nu au primit manualele până la sfârșitul primului semestru, Ministerul Educației s-a grăbit și nu a mai așteptat rezultatul final al licitației, a distribuit în școli aproximativ 190.000 de manuale, în șase versiuni, și astăzi se vede în postura de a retrage o parte din ele.

Ca și cum nu era de ajuns faptul că elevii claselor I și a II-a au început anul școlar fără Abecedare, iar dascălii au fost puși în situația de a inventa fel de fel de metode interactive de predare timp de șase luni, retragerea unora dintre ele reprezintă o nouă pată pe obrazul Ministerului Educației.

Altfel spus, bobocii au început școala fără Abecedare, fie ele clasice sau digitale, din cauza unui management defectuos. Sunt convins că, dacă acest proces de schimbare ar fi fost gestionat în mod profesionist nu numai că manualele ar fi ajuns la timp, dar ar fi fost bine concepute, bine primite și nu am mai vorbi azi despre retragerea lor de pe băncile elevilor, iar Ministerul Educației ar fi primit cel puțin o bilă albă ca inițiator al unui prim-pas benefic pentru educația din România, și poate s-ar fi spus și despre țara noastră că ține cont de tendințele la nivel global, acelea care aduc avantajele tehnologiei în educație... Din păcate, acesta reprezintă doar un scenariu de film, în condițiile în care România ocupă locuri fruntașe în Europa la capitole precum abandonul școlar și analfabetismul. Astfel, în vreme ce premierul Victor Ponta vede telefoane mobile conectate la internet în buzunarele fiecărui copil, statisticile reale arată că mulți elevi sunt nevoiți să abandoneze școala, în principal, din cauza sărăciei. Mii de copii, majoritatea din familii defavorizate, nici nu mai ajung vreodată într-o sală de clasă, rămân nealfabetizați, fără vreo șansă la o viață mai bună.

Neținând cont de realitățile cotidiene, Ministerul Educației a invocat la începutul anului școlar, în cazul manualelor digitale, interesul elevului. Sunt convins că, dacă ar fi ținut cu adevărat cont de interesele elevilor, părinților și profesorilor, atunci procesul de schimbare ar fi fost atent pregătit și planificat de autorități, fără a-i afecta pe copii, mai ales că este vorba despre primii lor ani de școală. Să mai amintim, oare, că România se află în fruntea clasamentului în Uniunea Europeană în privința numărului de persoane care nu au avut niciodată contact cu internetul? - se arată într-un studiu recent al Eurostat.

Pe de altă parte, premierul Victor Ponta vorbea de digitalizare și reformă în condițiile în care mii de școli din întreaga țară începeau anul școlar 2015-2016 în condiții improprii, fără apă potabilă, încălzire sau toalete funcționale.

Din păcate, întreg sistemul de învățământ românesc suferă, situația degenerând pe zi ce trece din cauza modului dezastruos în care Guvernul Ponta și Ministerul Educației gestionează problemele. În ciuda tuturor modificărilor și promisiunilor electorale, învățământul românesc nu reușește să iasă din degringolada continuă în care se află de mai mulți ani. Guvernul Ponta nu are nicio strategie în domeniul educației în afară de politizarea învățământului, care este dovada clară a lipsei de profesionalism și de respect în acest domeniu.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 26 octombrie 2021, 11:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro