Ioan Oltean
Ioan Oltean
Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.55/10-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 31-03-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 31 martie 2015

2. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  2.62 Ioan Oltean - declarație politică: - "Acord parlamentar pe tema Masterplanului General de Transport";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Ioan Oltean:

"Acord parlamentar pe tema Masterplanului General de Transport"

În cadrul prezentării priorităților de infrastructură rutieră pentru perioada 2015-2016 din data de 13 ianuarie 2015, primul-ministru al României, domnul Victor Ponta, i-a solicitat ministrului transporturilor, pentru ca Masterplanul General de Transport să nu rămână doar pe hârtie, să facă "un pas esențial", și anume: "să mergeți, să discutați cu comisiile reunite, comisiile de transport și din Senat, și din Camera Deputaților, să aveți o discuție oricât de lungă, la care să nu vină doar cei din Comisia de transport, ci și toți ceilalți parlamentari". Din păcate, domnul Ioan Rus, ministrul transporturilor, nu a pus în practică recomandarea primului-ministru de a căuta un consens parlamentar, lucru remarcat și de Comisia Europeană. Pe lângă o serie de observații legate de Masterplan și de Strategia de implementare, observații pe care partea română s-a angajat să le includă în varianta finală a Masterplanului General de Transport, oficialii europeni au recomandat Ministerului Transporturilor ca Masterplanul de Transport "să fie agreat la nivel politic, chiar și la nivelul Parlamentului", conform documentului făcut public de minister.

Aș dori să le reamintesc atât primului-ministru, cât și domnului ministru al transporturilor că un acord parlamentar pe tema Masterplanului General de Transport nu poate exista doar la nivel declarativ, din partea ministerului, atâta vreme cât parlamentari din cinci județe i-au cerut în repetate rânduri ministrului transporturilor, dar și primului-ministru să includă în prioritățile infrastructurii rutiere românești autostrada Petea - Satu Mare - Baia Mare - Mireșu Mare - Dej - Bistrița - Vatra Dornei - Suceava, traseu prevăzut pentru a lega Ardealul de Nord de Bucovina, prin Legea nr. 363 din 21 septembrie 2006 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național - Secțiunea I - Rețele de transport.

În repetate rânduri, am arătat importanța realizării acestui traseu: dezvoltarea economică pe Axa Vest-Est, un proiect deja identificat de România împreună cu Uniunea Europeană, așa cum este menționat în Strategia pentru transport durabil a Guvernului României, Ministerul Transporturilor, pe perioada 2007-2013 și 2020-2030, Anexa nr.7, din martie 2008; condiții de finanțare mai bune, fiind vorba de un traseu plasat pe coridorul european E58; scoaterea din izolare a nordului țării; dezvoltarea economică și turistică a zonei; deschiderea Occidentului către est. Nu am să reiau acum explicațiile avantajelor construirii unei Autostrăzi a Nordului. Aș vrea însă să îi amintesc încă o dată domnului ministru Ioan Rus de existența Legii nr. 363 din 21 septembrie 2006, care prevede construcția unei Autostrăzi a Nordului pe traseul Petea - Satu Mare - Baia Mare - Mireșu Mare - Dej - Bistrița - Vatra Dornei - Suceava și de repetatele solicitări pe care le-am făcut alături de colegii mei din județele Satu Mare, Baia Mare, Cluj, Bistrița, Suceava de a discuta despre includerea în Masterplanul de Transport a acestui traseu.

La nivel parlamentar a avut loc o singură întâlnire a ministrului transporturilor si reprezentanților ministerului cu membrii Comisiilor de transport din Camera Deputaților și Senat, la sediul Ministerului Transporturilor, la data de 10 februarie 2015, pe tema Masterplanului General de Transport pe domeniul rutier. Alte două întâlniri între Ministerul Transporturilor și comisiile de specialitate din Parlament au avut loc la data de 17 februarie 2015 și 24 februarie 2015 au fost dedicate dezbaterilor privind problemele tehnice din Masterplanul General de Transport pe domeniile aerian și naval. O singură discuție pe problemele de transport rutier a fost, efectiv, insuficientă, a lăsat multe probleme nerezolvate și a fost clar imposibilă găsirea unui acord parlamentar, măcar parțial, pe această temă.

Lipsa unei mai bune comunicări cu Parlamentul a fost evidentă și pentru Comisia Europeană, care a sugerat ministerului să caute un consens politic la nivel parlamentar, consens la care, desigur, se ajunge în urma unor discuții, așa cum spunea și domnul prim-ministru "oricât de lungi" ar fi. Îi solicit pe această cale domnului Ioan Rus, ministrul transporturilor, să nu mai evite întâlnirile la nivel parlamentar pentru discuții pe tema Masterplanului General de Transport pe domeniul rutier și să încercăm, împreună, să găsim o soluție pentru a-i ajuta pe cetățenii din nordul țării.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 17 octombrie 2021, 23:00
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro