Ioan Tămâian
Ioan Tămâian
Ședința Camerei Deputaților din 21 aprilie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.70/30-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-10-2021
26-10-2021
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 21-04-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 aprilie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.83 Ioan Tămâian - declarație politică: - "Oare când vom putea circula pe autostrada Pitești-Sibiu?"

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Ioan Tămâian:

"Oare când vom putea circula pe autostrada Pitești-Sibiu?"

Vin astăzi la tribuna Parlamentului să semnalez nesfârșitele bâlbâieli ale actualilor guvernanți în ceea ce privește realizarea autostrăzii Pitești-Sibiu: ba va fi drum expres, ba va fi autostradă, ba nu va fi deloc.

Un prilej de noi declarații ezitante l-a constituit faptul că la data de 7 aprilie 2015 Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, CNSC, a decis, în urma unei contestații, anularea licitației pentru efectuarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Pitești-Sibiu, urmând ca, în cazul în care contestarea deciziei CNSC va fi respinsă, procedura de licitație să fie reluată de la zero. Pe 9 aprilie a.c., primul-ministru Victor Ponta a declarat pe o rețea de socializare următoarele: "Tragedia proiectelor de infrastructură - contestațiile și CNSC! Pitești-Sibiu și alte proiecte importante așa pățesc". Tot pe 9 aprilie, un comunicat de presă al ministerului pe care îl conduceți dă asigurări că lucrările efective la autostrada Pitești-Sibiu vor demara în 2017 și se vor finaliza în anul 2020.

În urma acestor declarații, guvernanții trebuie să ne răspundă la următoarele întrebări esențiale:

  • consideră ca fiind nedemocratice procedura contestațiilor licitațiilor și existența CNSC?
  • apreciază ca fiind democratice procedura contestațiilor și existența CNSC, și ce sancțiuni propun pentru persoanele care au viciat rezultatul licitației?
  • de ce a fost relansată licitația pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Pitești-Sibiu, după mai bine de 18 luni de la anularea licitației din 2012? Cine este de vină pentru această întârziere?
  • CNADNR a anunțat recent că durata contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Pitești-Sibiu va fi de 17 luni. Ținând cont de faptul că este vorba de o revizuire și nu de o lucrare pornită de la zero, de ce este nevoie de 17 luni (atât de mult?) pentru finalizarea studiului?
  • Ca și în cazul licitației din 2012, și în cazul celei infirmate de CNSC oficialii CNADNR au refuzat să pună în aplicare recomandarea JASPERS (organismul pentru Asistență comună pentru sprijinirea proiectelor în regiunile europene) privind contractarea de servicii de supervizare independente. Consideră guvernanții actuali ca fiind normală decizia oficialilor CNADNR de ignorare a recomandării JASPERS?
  • Au fost identificate pe traseul preconizat al Autostrăzii Sibiu-Pitești suprafețe de teren ce urmează să fie expropriate? Dacă da, au demarat procedurile în acest sens?
  • Îi rog să precizeze punctual pe cei abilitați pe ce s-au bazat când au afirmat că lucrările efective privind autostrada Pitești-Sibiu se vor demara în anul 2017?

Aceste întrebări necesită răspunsuri clare și concise pentru a nu mai a avea neplăcuta surpriză de a citi în mass-media faptul că importanți investitori se retrag din România din cauza lipsei infrastructurii rutiere, cât și a impredictibilității stabilirii unor termene și trasee clare a viitoarelor autostrăzi și drumuri expres, din partea guvernanților actuali.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 28 octombrie 2021, 12:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro