Victor-Gheorghe Manea
Victor-Gheorghe Manea
Ședința Camerei Deputaților din 21 aprilie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.70/30-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 21-04-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 aprilie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.118 Victor-Gheorghe Manea - declarație politică cu tema "Infrastructura de transport a României a rămas tot la stadiul promisiunilor în guvernarea Ponta";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Victor-Gheorghe Manea:

"Infrastructura de transport a României a rămas tot la stadiul promisiunilor în guvernarea Ponta"

O bună infrastructură rutieră asigură unei țări dezvoltarea echilibrată și echitabilă a tuturor regiunilor ei, ferind-o de discrepanțe și disparități, tocmai prin deblocarea accesului în toate aceste zone. Din păcate, România, și la acest capitol, este codașă printre țările Uniunii Europene. Mai mult decât atât, ea reușește performanța să fie întrecută la numărul kilometrilor de autostradă chiar de vecina, mult mai mică - și ca teritoriu, și ca număr de locuitori - Bulgaria.

În programul său de guvernare, Victor Ponta a fost foarte generos cu promisiunile în ceea ce privește marile proiecte de investiții. Se dorea chiar să se "lege România de Europa", prin terminarea autostrăzii București-Arad. În ce stadiu se găsește ea astăzi? Firește, este inutil să întrebăm!

Autostrada Transilvania (415 kilometri), cea pentru care s-a cheltuit atât, în ce proporție e finalizată? De asemenea, o întrebare superfluă!

În februarie 2013, premierul Victor Ponta declara la un post de televiziune care va fi motivul pentru care va candida sau nu la alegerile parlamentare din 2016: "Dacă nu este gata până în 2016, nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Brașov și cu Pitești-Craiova". Sperăm că-și va ține promisiunea de a nu mai candida, pentru că la autostrada Comarnic-Brașov, cel mai probabil, nici măcar nu se vor demara lucrările în 2016.

În ceea ce privește autostrada Sibiu-Pitești, care leagă două mari centre economice: Istanbul și Berlin - trecută în Masterplanul General de Transport ca prioritate absolută, și asta datorită Comisiei Europene - lucrurile sunt și mai complicate: Victor Ponta oscila între modificarea rutelor europene și promisiunea că e gata în 2020. Din păcate, tergiversarea aceasta este extrem de pernicioasă pentru economia României. În sprijinul construirii autostrăzii Sibiu-Pitești, Sindicatul Automobile Dacia a organizat săptămâna trecută un miting, viceliderul acestui sindicat, Ion Iordache, declarând că "a fost ultimul miting pașnic pentru autostradă", în continuare trebuind să "radicalizeze protestele": "Am fost mințiți în ultimii ani că se va face această autostradă subvenționată de Uniunea Europeană. În schimb, Guvernul insistă pentru construcția acelei autostrăzi Comarnic-Brașov subvenționată din bani guvernamentali. Se pare că Guvernul nu înțelege că prioritatea României este păstrarea locurilor de muncă și că există riscul ca după 2020 cea mai mare companie auto din România să plece efectiv de aici. Deja se anunță disponibilizări în acest an la Dacia, costurile de transport, din cauza infrastructurii, se ridică la minimum 30 de euro pe fiecare autoturism transportat din cauza lipsei acestei autostrăzi Constanța-București-Pitești-Sibiu-Frankfurt".

Despre alte proiecte de investiții, precum: Centura Bucureștiului, ruta Craiova-Pitești, podul peste Dunăre care leagă Galațiul, Brăila și Tulcea, podul peste Dunăre de la Giurgiu, nici nu mai are sens să vorbim...Până una alta, mult clamatul și lăudatul Masterplan General de Transport al României a fost respins de către specialiștii europeni. Refacerea lui, asumată în fața Comisiei Europene, avea ca termen 9 aprilie, altfel miliardul de euro din fondurile europene este pus sub un mare semn de întrebare.

Să fim bine înțeleși: noi, Partidul Național Liberal, nu suntem împotriva unui Masterplan de Transport. Dar, pentru a-l susține, trebuie să-l cunoaștem, trebuie ca Guvernul să-l susțină în Parlament. Numai așa, cu cărțile pe masă, prin informare instituțională și prin acceptarea sugestiilor noastre, putem ajunge la consens, spre binele României.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 21 octombrie 2021, 21:36
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro