Ovidiu-Ioan Dumitru
Ovidiu-Ioan Dumitru
Ședința Camerei Deputaților din 21 aprilie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.70/30-04-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 21-04-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 aprilie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.156 Ovidiu-Ioan Dumitru - declarație politică: - "Industria auto românească, trimisă la plimbare";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Ovidiu-Ioan Dumitru:

"Industria auto românească trimisă la plimbare "

Promisiunile domnului prim-ministru Victor Ponta cum că în 2015 vor începe lucrările la autostrada Pitești - Râmnicu Vâlcea - Sibiu s-au dus pe apa sâmbetei, cum s-a întâmplat de altfel cu tot ceea ne-a mai spus domnul prim-ministru când s-a aflat în câte o campanie electorală. De ce atrag atenția asupra acestei autostrăzi în special? Pentru că din punct de vedere economic și social ar reprezenta un adevărat câștig pentru România, iar unul din principalele motive îl reprezintă uzina Dacia de la Mioveni. Vorbim de 120 de km care ar urma să lege Portul Constanța, Bucureștiul și Dacia de occidentul european.

Avertismentele celor de la Renault, venite încă din 2013, prin care atrăgeau atenția că își vor muta investiția în Maroc, sau protestele din ce în ce mai dese ale angajaților de la Dacia Mioveni nu i-au mișcat cu nimic pe miniștrii Cabinetelor Ponta II, III, IV ș.a.m.d. Doar recomandările privind construcția acesteia, venite din partea Comisiei Europene, care a declarat această autostradă prioritate zero, ne-au salvat de la o decizie dezastruoasă luată inițial de Guvernul Ponta, care vroia să transforme acest tronson în drum expres.

Incompetența și neputința autorităților de a demara și finaliza construcția de autostrăzi strategice pentru economia României a devenit o problemă gravă pentru toți marii exportatori. Dacă ne referim la autostrada București-Pitești, nu vorbim de o cerință a celui mai mare investitor din țară - Renault -, ci de interesul pe care țara noastră îl are de a păstra cel mai profitabil producător de autoturisme din România, care este și cel mai mare exportator al țării, cu o vânzare de circa 4 miliarde de euro în 2014, de a menține în România un produs competitiv și cerut pe piața europeană, de a contribui la menținerea a peste 13.500 de angajați la Dacia Mioveni și a altor 150.000 de lucrători din industria de subansamble și componente auto dezvoltată pe orizontală. Necesitatea asigurării unei infrastructuri rutiere decente și a construcției în regim prioritar a acestui tronson nu poate fi pusă la îndoială.

Nemulțumiți de infrastructura precară din România sunt și reprezentanții constructorului auto american Ford, care susțin că nu pot produce la capacitate maximă la Craiova, neavând posibilitatea de a transporta mașinile nici pe drumuri, nici pe poduri, nici pe căile ferate. Ford România numără aproximativ 3000 de angajați și a reprezentat anul trecut al treilea mare exportator din țara noastră, cu o vânzare de bunuri de aproximativ 1 miliard de euro.

Rând pe rând industriile din România au fost distruse. Am prezentat în declarațiile trecute situația dramatică de la Complexul Energetic Oltenia sau Complexul Energetic Hunedoara. Am început să ne îndreptăm spre o distrugere a industriei auto, una din puținele care a reușit să înflorească în perioada postdecembristă. Lipsa infrastructurii înseamnă pentru Grupul Renault pierderi de 30 de euro/mașină, iar pentru Ford 80 de euro/mașină. Cât timp vor continua cele două mai companii să suporte situația înainte să se decidă să plece din România? Probabil mai puțin timp decât le-ar lua autorităților române să se trezească și să vadă, spre exemplu, cum marca Dacia, născută în 1968, va ajunge să fie produsă undeva în Maroc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti joi, 21 octombrie 2021, 20:58
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro