Anton Doboș
Anton Doboș
Ședința Camerei Deputaților din 28 aprilie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.76/07-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 28-04-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 aprilie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.19 Anton Doboș - declarație politică intitulată "Masterplanul General de Transporturi trebuie aprobat în Parlament, nu lăsat pe mâna unui guvern incapabil";

   

Domnul Dan-Ștefan Motreanu:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Îl invit la microfon pe domnul deputat Doboș Anton.

Se pregătește domnul deputat Ion Bălan.

Video in format Flash/IOS

Domnul Anton Doboș:

Declarație politică: "Masterplanul General de Transport trebuie aprobat în Parlament, nu lăsat pe mâna unui guvern incapabil".

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Ne confruntăm cu o situație critică în ceea ce privește strategia României pentru transporturi, situație ce poate avea consecințe nefaste pe o perioadă foarte lungă de acum încolo. Pe lângă faptul că Guvernul condus de Victor Ponta a întârziat nepermis de mult elaborarea Masterplanului General de Transport, acum îl și ascunde de ochii noștri și ai publicului. Faptul că noi nu știm exact conținutul documentului trimis la Comisia Europeană ne poate face să credem că Victor Ponta își dorește să ne pună în fața faptului împlinit și să ne arate doar acordul final, când nu se mai poate schimba nimic.

Or, acest lucru nu poate fi acceptat, pentru că punerea în practică a acestui Masterplan General de Transport va influența decisiv economia românească și, în special, pe cea a anumitor regiuni din România. Chiar dacă premierul Victor Ponta și ministrul Ioan Rus doresc să se ascundă de opinia publică și de noi, parlamentarii, trebuie să îi facem să realizeze că un asemenea document de importanță majoră trebuie discutat obligatoriu în Parlament. Trebuie să treacă prin comisiile de specialitate și trebuie aprobat în plenul Parlamentului.

De altfel, și Comisia Europeană a cerut un acord al clasei politice pe această strategie. Însă, înainte de a răspunde în fața cerințelor Comisiei, Guvernul Ponta trebuie să răspundă în fața românilor. Prin votul din Parlament, vom vedea exact cum vor vota și reprezentanții PSD, care promit în fiecare județ autostradă, dar în final se mulțumesc să constate ce au hotărât șefii lor pe linie de partid.

Informații neoficiale ne arată că Guvernul a pus din nou în coada listei legătura Moldovei cu vestul țării. Sunt conștient că fiecare dintre noi dorește să aibă autostradă în județul său. Dar vă invit să facem o analiză obiectivă și realistă asupra situației din țară. Sunt ferm convins că după terminarea autostrăzii care va lega Constanța de Nădlac, următoarea prioritate trebuie să fie legătura dintre Moldova și vestul țării, adică autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș. Autostrada Constanța-Nădlac va fi un fel de coloană vertebrală pentru economia țării, va rezolva o mare parte a nevoilor de infrastructură din sudul și vestul țării și va asigura legătura cu țările din jur.

Dar partea de nord-est a țării rămâne în afara acestui circuit modern. Știți foarte bine că Moldova este cea mai săracă regiune a țării, iar unul dintre motivele principale este faptul că investitorii caută o legătură cât mai rapidă către vestul Europei, legătură care acum lipsește.

Nu avem nevoie de autostrăzi care să lege între ele localitățile Moldovei, avem nevoie de o legătură rapidă către vestul țării și vestul Europei! Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș ar da impulsul atât de necesar economiei din toată Moldova. Altfel, decalajul dintre Moldova și restul țării se va mări și mai tare în deceniile următoare.

Este important, de asemenea, ca în strategia națională să ne asigurăm că nu ne apucăm de mai multe proiecte o dată și nu finalizăm niciunul. După ce vor fi stabilite prioritățile, este bine să le abordăm pe rând și să ne asigurăm că se lucrează constant și se termină la timp.

Stimați colegi,

Strategia națională de transport pentru următoarele decenii este un lucru prea important pentru țară pentru a fi lăsat pe mâna unui guvern care s-a dovedit de prea multe ori incapabil și șovăitor.

Domnule Ponta, în 3 ani de guvernare nu ați început nicio autostradă! Ar fi timpul!

Vă mulțumesc pentru atenție.

Deputat PNL, Doboș Anton.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 8:25
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro