Ioan Balan
Ioan Balan
Ședința Camerei Deputaților din 28 aprilie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.76/07-05-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 28-04-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 aprilie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.25 Ioan Balan - declarație politică intitulată "Master eșecul pe transporturi izolează pe termen lung Moldova";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Ioan Balan:

"Master eșecul pe transporturi izolează pe termen lung Moldova "

Cunoaștem cu toții că lucrările ample de infrastructură pentru transporturi reprezintă principalul generator de locuri de muncă, dar și principalul magnet pentru investitorii străini sau autohtoni. Viteza de circulație a mărfurilor în economie și costurile asociate transportului acestora este esențială în sporul de competitivitate, în rulajul mai rapid al mărfurilor, în creșterea profitabilității și veniturilor salariale. Oricât de mult am invoca nevoia de investiții străine directe, oricâte avantaje încă are țara noastră, comparativ cu alte state membre ale Uniunii, atunci când un investitor face de la Nădlac sau de la Borș o jumătate de zi până la Suceava sau Rădăuți îi piere tot cheful de afaceri în România. Este și motivul pentru care Moldova, în general, Bucovina, în mod special, nu se află în vizorul niciunui investitor serios, numărul locurilor de muncă disponibile în mediul privat în această parte a țării este printre cele mai mici, șomajul printre cel mai ridicate, iar viața românilor noștri printre cele mai grele.

A existat o mare speranță atunci când Dan Șova a plecat de la transporturi, iar harta țării nu a mai fost mâzgălită în batjocură cu tot felul de autostrăzi imaginare. Marile proiecte inexistente ale PSD s-au răsuflat cu o viteză ușor de anticipat, având în vedere că în trei ani de guvernare Victor Ponta nu a demarat construirea măcar a unui km de autostradă sau reabilitarea unui metru de cale ferată, Victor Ponta are zero realizări în trei an de mandat.

Speranța a renăscut atunci când la transporturi a venit un ardelean cu un bun prestigiu profesional, toată lumea considerând că acesta va conștientiza cât de important este ca toate provinciile istorice ale țării să fie interconectate printr-o infrastructură rapidă de transport. A trecut deja un interval de timp considerabil și nu am aflat de la domnul Ioan Rus nici ce vrea să facă, nici cum vrea să facă și nici dacă vrea să facă ceva, pentru că până acum nu a făcut absolut nimic notabil. Masterplanul General pentru Transport zace într-o dezbatere publică în care doar Guvernul dezbate cu sine însuși. Mai mult, românilor li se spune că acest document se află la Bruxelles pentru analiză și aprobare, deși niciuna dintre recomandările comisiei nu a fost luată în calcul. Dacia și Fordul amenință cu plecarea pentru un segment de autostradă de doar 120 de km, iar Moldova pare că nu va face parte dintre prioritățile Guvernului nici după 2020. Nu fără motiv am denumit strategia Guvernului Ponta drept Master eșecul pentru transporturi.

După ce vreme de trei ani Guvernul Ponta nu a demonstrat decât că are cea mai bună pricepere la a lua pielea după români, acum realizăm că intențiile acestuia pentru Bucovina și Moldova nu sunt decât în sensul izolării și menținerii acesteia în subdezvoltare. Chiar dacă Victor Ponta înțelege relația cu românii doar în cheie electorală - ia și împarte din bugetul public în stânga și în dreapta doar ca să-și câștige simpatia alegătorilor - cred că ar trebui să afle că românii așteaptă o șansă ca să-și poată construi singuri viața. Ce nu știe Victor Ponta este că bucovineni nu au acceptat niciodată pomeni de la guverne, ci un sprijin pentru a putea munci și a-și construi singuri viața și prosperitatea. Bucovinenilor nu le mai trebuie nicio dovadă că Victor Ponta și miniștrii săi sunt incompetenți și aroganți, iar acest lucru se va vedea cel mai clar la următoarele alegeri.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 25 octombrie 2021, 8:24
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro