Ninel Peia
Ninel Peia
Ședința Camerei Deputaților din 11 noiembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.203/18-11-2015
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media18-10-2017 (comună)
Video in format Real Media17-10-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 11-11-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 noiembrie 2015

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Ninel Peia

9. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.26/2015 pentru completarea art.12 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice (PL-x 654/2015). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 654/2015

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Ninel Peia:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

La acest proiect de lege am introdus la art. 12, după alin. (11) patru noi alineate: alin. (12), (13), (14) și (15): Prevederile alin. (9) (10) și (11) se aplică și personalului propriu al Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Gărzii Naționale de Mediu și Administrației Rezervației Biosfera "Delta Dunării."

Celălalt articol propus: după art. 321 se introduce un nou articol 322 cu următorul cuprins: "Salarizarea personalului propriu al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, Agențiilor Județene pentru Protecția Mediului și Administrației Rezervației Biosfera "Delta Dunării" se stabilește la nivelul de salarizare aferent funcțiilor din cadrul Gărzii Forestiere".

Domnule președinte,

Dragi colegi,

De ce am propus aceste amendamente? Le-am propus pentru a elimina discriminarea și diferențele de tratament între personalul bugetar, având în vedere că au fost acordate creșteri salariale succesive la marea majoritate a personalului bugetar din alte domenii, dar niciodată la Ministerul Mediului.

La Ministerul Mediului, un consilier juridic superior sau un consilier la reglementări, cel care ține în picioare avizarea fondurilor europene, un primar nu poate să construiască un gard fără avizul de acolo, Guvernul nu poate să construiască o autostradă fără avizul de acolo, miliardele de euro din fondurile europene sunt aprobate din punct de vedere al mediului de acești oameni, care primesc 16 milioane de lei pe lună după 20 de ani vechime.

Pe partea cealaltă, vreau să readuc demnitatea acestor 3.450 de oameni care muncesc de atâta timp și niciodată nu au fost răsplătiți conform muncii lor. De asemenea, cred că întărirea capacității administrative și reducerea fluctuației de personal se evită în această cauză prin mărirea acestor salarii.

Și aș mai vrea să spun, domnule președinte și dragi colegi, că există o cutumă în Parlament, prin care noi, parlamentarii, trebuie să spunem de unde aducem banii și să facem noi o fișă de parcă suntem contabili.

Domnilor, nu este în lege, pentru că avem Legea finanțelor publice nr. 500/2002 alin. (15) și spune așa: "limitele privind micșorarea veniturilor și majorarea cheltuielilor bugetare", la art. 15 alin. (1), în cazul în care se fac propuneri legislative, cum este aceasta, este nevoie de întocmirea unei fișe financiare care va respecta toate condițiile. În această fișă se înscriu efectele financiare asupra bugetului general consolidat, care trebuie să aibă în vedere schimbările anticipate în veniturile cheltuielilor bugetare pe anul curent în următorii patru ani ș.a.m.d.

Dar la alin. (2), domnule președinte și dragi colegi se spune că - având în vedere că nu sunt contabil, sunt jurist - în cadrul propunerilor legislative Guvernul va transmite Camerei Deputaților sau Senatului, după caz, fișa financiară prevăzută la alin. (1) în termen de 45 de zile. Deci, Guvernul trebuie să facă această fișă financiară, să-mi spună dacă va crește sau va micșora veniturile bugetare și nu eu.

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Și, dragi colegi, vă rog să votați pentru a reda demnitatea celor 3.450 de oameni din Ministerul Mediului care n-au primit niciodată nicio mărire de salariu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 22 octombrie 2017, 23:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro