Ioan Benga
Ioan Benga
Ședința Camerei Deputaților din 19 noiembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.209/26-11-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-10-2021
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 19-11-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 noiembrie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.6 Ioan Benga - declarație politică cu titlul: "Candela durerii s-a mutat de la București la Paris";

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Domnul Benga.

Video in format Flash/IOS

Domnul Ioan Benga:

Mulțumesc, domnule președinte.

"Candela durerii s-a mutat de la București la Paris".

La mai puțin de un an de la atentatul asupra redacției "Charlie Hebdo", Parisul retrăiește coșmarul terorismului, de data aceasta într-un atac chiar mai sângeros. Au avut loc mai multe atacuri armate, despre care s-a spus, într-o primă fază, că ar fi fost aparent coordonate, eu îmi permit să spun, după o analiză a faptelor, că atentatele au avut parte de o coordonare specifică rețelelor teroriste: mai multe explozii în apropiere de Stade de France, unde se desfășura meciul amical Franța-Germania, o luare de ostatici într-o sală de spectacole, unde au fost uciși fără milă 82 de oameni, și președintele Franței, François Hollande, evacuat de forțe de ordine disperate, plus o stare de urgență declanșată pe teritoriul Franței în urma acestei tragedii naționale halucinante.

Este scenariul groaznic transpus în realitate de două organizații teroriste care și-au dat mâna, ale căror victime nicio națiune nu ar dori să fie. Un lucru este cert. Spectacolul fanatismului, bazat pe o falsă motivație religioasă, se joacă de-acum pe scena Uniunii Europene. Vocea cu greutate a motorului european, cancelarul Germaniei Angela Merkel, a făcut smerită doi pași înapoi. Europa își pune problema blocării granițelor în fața valurilor de migranți, necontenite. Mai mult, Franța îndoliată cere suspendarea spațiului Schengen, în timp ce noi nici nu am simțit încă efectele acestuia.

În toată această nebunie care riscă să cuprindă bătrânul continent, e tot mai greu să nu cazi pradă unor stări confuze, de sorginte rasială, xenofobă, antisemită, pe un fond de panică generalizată. Și, totuși, auto-intitulații musulmani care au instaurat groaza în orașul socotit până mai ieri al îndrăgostiților, astăzi al împușcaților fără vină, sunt probabil fanatici ce au aderat la alte convingeri decât cele ale islamismului moderat, considerând că moartea izbăvește și că numai prin sacrificii vor fi mântuiți și eliberați.

Nu caut să-i înțeleg, nici nu o merită. Însă trebuie să facem distincția între islamism și islam, între comportamentul musulmanului, așa cum derivă din întreaga învățătură islamică, și fanatismul celor care invocă această religie doar prin raportarea la anumite versete din Coran.

Terorismul, fanatismul sau femeile total lipsite de drepturi sunt doar câteva dintre concepțiile greșite cu privire la islam ale persoanelor de altă religie.

O altă temă falsă este aceea a preeminenței jihadului ca ideologie a războiului sfânt. Deși parte importantă a islamului, doctrina jihadului nu are ca principal subiect războiul armat. Jihad se traduce prin efort, strădanie, luptă, iar conceptul în sine are două ramuri principale: jihadul mare, care privește devenirea individului în efortul său de a urma calea Domnului, și jihadul mic, specific primelor secole islamice, presupune răspândirea credinței prin orice mijloace, de la cuvânt la sabie.

S-a instalat în percepția publică ideea că musulmanii sunt niște sălbatici și niște barbari în timpul războaielor. Totuși, trebuie subliniate regulile pe care orice musulman trebuie să le respecte în război: să nu trădeze; să nu se abată de la calea cea dreaptă; să nu mutileze cadavre; să nu omoare copii; să nu omoare femei; să nu omoare vârstnici; să nu distrugă sau să incendieze copaci; să nu distrugă clădiri; să nu distrugă turma de oi a inamicului decât dacă folosește animalele pentru mâncare; dacă întâlnește oameni care duc o viață monahală, să îi lase în pace.

Un alt mit pe care aș dori să îl demontăm este acela că musulmanii sunt niște teroriști.

Totuși, să nu uităm că există peste un miliard de oameni pentru care islamul este un mod de viață corect, animat de spiritul versetelor din Coran.

Coranul în sine nu este un argument pentru violență, însă de multe ori grupuri extremiste se folosesc de extrase coranice pentru a-și motiva atacurile sângeroase. Trebuie reținut faptul că această practică este condamnată chiar de către musulmani, de la oameni de rând la lideri politici, existând și edicte îndreptate împotriva terorismului emise de învățați în jurisprudența islamică.

Vă întreb atunci: potrivit celor enunțate anterior, putem oare echivala elementele criminale care au semănat teroarea în Paris și au omorât oameni nevinovați cu majoritatea celor care se identifică prin raportarea la islam?

Vă mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 19 octombrie 2021, 17:10
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro