Andrei Daniel Gheorghe
Andrei Daniel Gheorghe
Ședința Camerei Deputaților din 19 noiembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.209/26-11-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-10-2021
13-10-2021
12-10-2021
11-10-2021
05-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 19-11-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 noiembrie 2015

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:  
  1.7 Andrei Daniel Gheorghe - declarație politică pe tema priorităților strategice pe care actualul Guvern ar trebui să le aibă în vedere;

Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Poftiți, domnule deputat.

Video in format Flash/IOS

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Domnilor colegi,

Declarația mea de astăzi se referă la o serie de priorități strategice pe care actualul Guvern, guvernul de tehnocrați, ar trebui să le aibă în vedere în următoarea perioadă.

Mă gândesc, în primul rând, la o relație cât mai apropiată și cât mai democratică și transparentă cu Parlamentul. Parlamentul este forul reprezentativ democratic suprem al națiunii române, iar relația dintre Parlament și Guvern trebuie să fie una de colaborare, de interdependență și de control din direcția Parlamentului asupra Guvernului, așa cum spune Constituția României.

Cred că acest Guvern de tehnocrați nu are căderea morală și democratică de a veni cu ordonanțe de urgență în fața Parlamentului. Ca atare, cred că aceste ordonanțe de urgență ar trebui să fie folosite de guvernarea actuală strict în situații de urgență.

O altă chestiune pe care o am în vedere o reprezintă necesitatea elaborării de către Guvern, în strânsă colaborare cu comisiile juridice ale celor două Camere, a unui pachet de legi cu privire la răspunderea magistraților și răspunderea membrilor Executivului. Trebuie să avem o legislație cât mai clară și cât mai bine pusă la punct și pusă în acord cu necesitățile societății românești, sub aspectul a ceea ce reprezintă răspunderea materială ori chiar penală a magistraților și a membrilor Executivului.

O altă chestiune pe care actualul Guvern trebuie să o aibă în vedere o reprezintă respingerea cotelor obligatorii de migranți. Guvernul trebuie să răspundă în consonanță cu interesele românilor și în concordanță cu valorile exprimate de români prin Parlament ori prin alte mijloace de expresie publică.

Românii nu sunt de acord cu cotele obligatorii de migranți impuse cu atâta ipocrizie de Jean-Claude Juncker și de doamna Merkel, iar actualul Guvern trebuie să nu uite acest lucru sub nicio formă.

O altă chestiune pe care o aștept de la noul Guvern și unde cred că și domnul Președinte Iohannis are un rol deosebit o reprezintă o renegociere cu Statele Unite, partenerul nostru strategic transatlantic, a regimului vizelor pentru cetățenii români. Mi se pare inadmisibil să fim parteneri strategici ai Statelor Unite încă din 2001, dacă îmi amintesc bine, iar românii să nu poată călători fără vize pe teritoriul Statelor Unite.

Și nu în ultimul rând, o prioritate a întregii clase politice și poate mai mult ca niciodată a acestui Guvern de tehnocrați, un guvern nepolitic, să spunem mai corect, ar trebui să devină denunțarea Mecanismului de Control și Verificare pe justiție asupra României.

Acest Mecanism de Control și Verificare care funcționează încă din anul 2007 s-a transformat treptat într-o pârghie de control și o pârghie de, să spunem așa, de impunere a unor condiționalități asupra României din punct de vedere politic sau chiar din punct de vedere economic, în unele cazuri.

Trebuie să depășim acest moment - sunt deja 8 ani de la intrarea propriu-zisă a României în Uniunea Europeană, la 1 ianuarie 2007. România a făcut niște pași reali sub ceea ce privește reforma justiției și restructurarea aparatului public și a întregii administrații. Consider că acest Mecanism de Control și Verificare, ale cărui condiționalități au fost de multă vreme în bună măsură îndeplinite de statul român prin aparatul judiciar, prin mecanismele guvernamentale, dar și prin Parlament, este total depășit și nu reprezintă sub nicio formă o necesitate în acest moment, ci, din contră, este folosit strict pentru a determina o slăbiciune, să spunem așa, a României în raport cu Bruxelles-ul și cu alți parteneri din Uniunea Europeană.

Că tot se vorbește de marile noastre carențe în ceea ce înseamnă corupție, în ceea ce înseamnă apărarea legii în România, cred că ar trebui să ne amintim cu toții, în ultima perioadă au avut loc câteva scandaluri răsunătoare de corupție, și să nu uităm faptul că nici EADS, nici Fujitsu Siemens, nici Microsoft, și nici mult-lăudatele firme italiene ori austriece care fac autostrăzi în Transilvania și Banat, autostrăzi care se prăbușesc la foarte scurt timp după inaugurare, ca să nu mai vorbim de prietenii noștri austrieci de la Schweighofer, care bărbieresc codrii patriei noastre, nu sunt românești. Să renunțăm la ipocrizie și să învățăm că suntem parteneri egali în Uniunea Europeană.

Nu mai trebuie să tolerăm această dublă măsură și această, îmi permit să spun, folosire a României permanentă de către Comisia Europeană și de la Bruxelles și de către alte puteri europene în frunte cu Germania, pentru că Germania a devenit un adevărat hegemon european în ultima perioadă, ca pe un soi de periferie economică, ca pe un soi de ladă de gunoi a Europei, ori ca pe un teritoriu pe care putem face experimente sociale, experimente economice, experimente politice. Nu, hai să mai lăsăm această toleranță în fața abuzurilor birocraților de la Bruxelles și în fața abuzurilor celor care în teorie ne sunt parteneri, dar în practică îi fac cu ochiul lui Vladimir Putin de fiecare dată când au ocazia.

În final, aș dori să urez succes domnului Dacian Cioloș, în calitatea sa de prim-ministru al României, și întregului Cabinet pe care Domnia Sa îl conduce, au o misiune dificilă, dar o misiune pe care sper, în această perioadă scurtă de guvernare, în acest an, vor reuși măcar parțial s-o ducă la bună îndeplinire și ceea ce aștept în primul rând de la acest guvern nepolitic o reprezintă o dovadă de patriotism, o dovadă de loialitate și de responsabilitate în fața românilor.

Mult succes noului Guvern, și sper să traversăm o perioadă de stabilitate și de creștere care să fie cu adevărat în beneficiul națiunii române!

Vă mulțumesc.

Daniel Gheorghe, deputat PNL de Ilfov.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 19 octombrie 2021, 18:30
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro