Plen
Ședința Camerei Deputaților din 15 decembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.227/21-12-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-04-2020
02-04-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 15-12-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 decembrie 2015

    Aprobarea suplimentării ordinii de zi.  

Ședința a început la ora 14,36.

Lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Valeriu Ștefan Zgonea, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Cristian Buican, Niculae Mircovici, și Ion-Marcel Ciolacu, secretari ai Camerei Deputaților.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dragi colegi,

Vă rog frumos să vă logați, toți colegii deputați, la sistem.

Vă informez că au semnat prezența 300 din 382, dar logați în acest moment suntem 164.

Avem - ordinea de zi și programul de lucru au fost distribuite - un mic plen, cu un vot final.

Avem patru proiecte.

Pe procedură, domnul lider al Grupului parlamentar al PSD. Aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Marian Neacșu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am să vă rog să fiți de acord să propuneți plenului suplimentarea celor patru puncte de pe ordinea de zi cu încă două, deci pe pozițiile 5 și 6, cu Proiectul legislativ nr. 399/2011 privind modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

PL-x cât?

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Marian Neacșu:

PL-x 399/2011.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Da.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Marian Neacșu:

Și, respectiv, PL-x 741/2011, pentru aprobarea Ordonanței nr. 31/2015 pentru modificarea Legii concurenței nr. 21/1996.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Bun. Pe ordinea de zi de astăzi, da?

Vă rog frumos să vă pregătiți cartelele.

Suplimentarea ordinii de zi cu PL-x 399 și PL-x 741.

Să înceapă votul.

Vă mulțumesc mult de tot.

162 de voturi pentru, patru abțineri, șase voturi împotrivă.

Aprobată suplimentarea ordinii de zi.

 
Video in format Flash/IOS Informare privind demisia domnului deputat Mihai-Răzvan Sturzu din Grupul parlamentar al PSD și activarea ca deputat neafiliat.  

Vă informez, dragi colegi, că domnul deputat Mihai Sturzu și-a depus demisia din Grupul parlamentar al PSD și va activa ca deputat neafiliat, începând de ieri, 14 decembrie 2015. Demisia este aici.

Video in format Flash/IOS Informare din partea Președintelui României cu privire la aprobarea propunerilor prim-ministrului Guvernului, referitoare la trimiterea forțelor armate ale României, în anul 2016, la misiuni și operațiuni în afara teritoriului statului român.  

2. Informare din partea Președintelui României cu privire la aprobarea propunerilor prim-ministrului Guvernului, referitoare la trimiterea forțelor armate ale României, în anul 2016, la misiuni și operațiuni în afara teritoriului statului român.

A... este domnul Mocioalcă.

Vă rog frumos, citiți-o dumneavoastră.

Aveți cuvântul. Președintele Comisiei pentru apărare.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ion Mocioalcă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Vă voi prezenta scrisoarea adresată dumneavoastră și plenului de președintele României în legătură cu participarea în teatrele de operațiuni ale forțelor militare române.

"Domnule președinte,

Participarea forțelor armate ale României în anul 2016 la misiuni și operațiuni în afara teritoriului statului român reprezintă o componentă importantă a fundamentării profilului strategic al țării noastre ca membru responsabil al comunității internaționale.

În conformitate cu prevederile strategiei naționale de apărare a țării pentru perioada 2015-2019, prin participarea la misiuni și operațiuni în afara teritoriului statului român, se realizează două misiuni esențiale: apărarea României și a aliaților săi prin contribuția la apărarea colectivă și promovarea stabilității regionale și globale.

Efortul principal va fi reprezentat de participarea cu forțe și mijloace ale armatei române la misiunile NATO din Afganistan, concomitent cu menținerea participării la operațiile NATO, KFOR și UE ALTHEA din teatrele de operațiuni din Balcani, respectiv la participarea cu forțe ale Ministerului Afacerilor Interne la misiunile și operațiile sub mandatul NATO, UE, ONU și OSCE. Și, totodată, participarea la aceste misiuni și operațiuni contribuie la dezvoltarea relațiilor de cooperare între forțele armate ale României și cele ale statelor membre NATO și ale Uniunii Europene.

În temeiul și în condițiile Legii nr. 121/2011 privind participarea forțelor armate la misiuni și operații în afara teritoriului statului român, am aprobat propunerile prim-ministrului Guvernului României referitoare la trimiterea forțelor armate ale României în anul 2016 la misiuni și operații în afara teritoriului statului român.

Pentru îndeplinirea angajamentelor asumate de țara noastră și de confirmarea rolului său de furnizor de securitate, forțele armatei române execută misiuni prevăzute în Anexa nr. 1, iar forțele Ministerului Afacerilor Interne pe cele prevăzute în Anexa nr. 2, asigurând continuarea acțiunilor de consolidare și menținere a păcii, conform mandatelor aprobate de NATO, UE, ONU și OSCE.

Personalul participant la operații în afara teritoriului național va avea dotarea tehnică și armamentul necesare îndeplinirii misiunilor specifice fiecărui teatru de operațiuni, iar fondurile financiare sunt asigurate din bugetele alocate Ministerului Apărării și Ministerului Afacerilor Interne pentru anul 2016.

Vă rog să primiți asigurarea întregii mele considerații,

Președintele României - Klaus Werner Iohannis".

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Am luat act de această informare din partea președintelui statului român.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016 (PL-x 879/2015) (rămas pentru votul final)  

3. Continuăm cu Proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016.

Zece amendamente admise. Procedura de urgență. Caracterul ordinar.

Guvernul României. Guvernul României. Cine susține?

Video in format Flash/IOS    

Doamna Anca Dana Dragu Paliu (ministrul finanțelor publice):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Legea responsabilității fiscal-bugetare nr. 69/2010 prevede la art. 26 prezentarea în Parlament a strategiei fiscal-bugetare pe perioada 2016-2018, ca etapă distinctă în procesul de elaborare și implementare a politicii fiscal-bugetare pe orizontul de timp respectiv.

Odată cu Strategia fiscal-bugetară pe orizontul de referință, Guvernul depune în Parlament și Proiectul Legii privind aprobarea unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pentru anul 2016.

Aprobarea proiectului de act normativ a fost determinată de necesitatea aprobării plafoanelor pe termen mediu pentru anumiți indicatori bugetari, ceea ce va permite încurajarea deciziilor de politici sustenabile fiscal, prin cunoașterea principiilor fiscale și a regulilor privind veniturile, cheltuielile și soldul bugetar, datoria publică; de asemenea, de necesitatea continuării unor măsuri adoptate în ultimii ani, adoptării unor acte normative în anul 2015, precum și de noi măsuri care să conducă la o monitorizare mai riguroasă a cheltuielilor bugetare.

De asemenea, necesitatea de a aproba această lege permite un management solid și transparent.

Prin adoptarea Legii privind aprobarea unor indicatori specifici în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2015, se preconizează următoarele schimbări: plafoane pentru soldul bugetului general consolidat exprimat ca pondere în PIB, precum și pentru cheltuielile de personal exprimate ca pondere în PIB pentru anul 2016 și 2017, care sunt obligatorii.

Pentru anul 2016, cei doi indicatori bugetari sunt: -2,8% din PIB, respectiv 7,7% din PIB, în timp ce pentru anul 2017 soldul bugetar va fi de -2,77% din PIB, iar cheltuielile de personal de 7,4% din PIB; de asemenea, plafoanele privind finanțările rambursabile care pot fi contractate, precum și cele privind tragerile din finanțările rambursabile contractate sau care urmează a fi contractate de unitățile/subdiviziunile administrativ-teritoriale, plafoanele privind emiterea de garanții de către Guvern, prin Ministerul Finanțelor Publice și de către unitățile și subdiviziunile administrativ-teritoriale.

Guvernul susține forma din raportul Comisiei pentru buget, finanțe a Camerei Deputaților.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule președinte Viorel Ștefan, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Viorel Ștefan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor,

În conformitate cu prevederile art. 95 și art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, comisia noastră a fost sesizată pentru dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016, trimis cu adresa PL-x 879/2015 din 14 decembrie 2015.

În conformitate cu prevederile art. 75 din Constituția României, republicată, și a art. 92 alin. (9) pct. 1 din Regulamentul Camerei, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră, a adoptat prezentul proiect în 14 decembrie 2015.

La întocmirea raportului s-au avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ și avizul favorabil al Consiliului Economic și Social.

În urma examinării și opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună plenului Camerei Deputaților, spre dezbatere și adoptare, Proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016, cu amendamentele prezentate în anexă - care, de fapt, este un singur amendament.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Dezbateri generale. Luări de cuvânt la dezbateri generale? Nu sunt.

Intrăm pe amendamente. Amendamente admise.

Primul amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Al doilea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al treilea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al patrulea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al cincilea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al șaselea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al șaptelea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al optulea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al nouălea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al zecelea amendament. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Proiectul de lege merge la vot final.

Vă reamintesc, are caracter ordinar.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe (PL-x 880/2015) (rămas pentru votul final)  

4. Proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe.

Vă reamintesc, 47 de amendamente. Procedură de urgență. Caracter ordinar.

Guvernul României.

Domnule ministru, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ciprian Bucur (ministrul delegat, Departamentul pentru Relația cu Parlamentul):

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă rog să-mi permiteți ca, pe scurt, să prezint plenului Camerei Deputaților Proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe.

Proiectul de lege care se află azi în dezbaterea Camerei a fost elaborat în temeiul art. 115 din Constituția României, republicată, care instituie competența Parlamentului de a adopta o lege specială de abilitare a Guvernului de a emite ordonanțe.

Proiectul de lege pe care îl prezentăm a fost structurat pe zece domenii de abilitare, domenii care nu fac obiectul legilor organice stabilite de art. 73 din Constituția României sau în alte domenii pentru care Constituția prevede adoptarea de legi organice.

În cadrul acestor domenii generale sunt cuprinse materiile ce vor fi reglementate pe calea ordonanțelor, ce vor fi emise în baza acestei legi.

În temeiul prevederilor art. 115 alin. (3) din Constituție, în proiectul de lege se dispune că "ordonanțele emise de Guvern vor fi supuse spre aprobare Parlamentului, potrivit procedurii legislative, până la începutul primei sesiuni ordinare a anului 2016, nerespectarea termenului atrăgând încetarea efectelor ordonanței".

Ieri, Comisia juridică a adoptat un raport favorabil asupra acestui proiect cu care Guvernul este de acord.

Față de cele prezentate, vă solicit un vot favorabil asupra acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc mult de tot, domnule ministru.

Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Domnule vicepreședinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege cu observații și propuneri, conform adresei cu nr. 1266 din 3 decembrie 2015.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a dezbătut și a adoptat proiectul de lege în ședința din data de 14 decembrie 2015.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe de la încheierea celei de-a doua sesiuni parlamentare ordinare a anului 2015 și până la reluarea lucrărilor Parlamentului în prima sesiune ordinară a anului 2016.

Potrivit prevederilor art. 115 alin. (1) din Constituția României, republicată, abilitarea Guvernului se face doar pentru domenii care nu fac obiectul legilor organice.

În situația menționării generice a domeniilor în care se vor emite ordonanțe, fiecare caz în parte va trebui analizat cu ocazia elaborării proiectului de ordonanță a Guvernului, astfel încât reglementările emise să nu cuprindă dispoziții care ar fi de nivelul legilor organice.

Proiectul de lege stabilește următoarele domenii de reglementare pentru care se solicită abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe pe perioada vacanței parlamentare, și anume: finanțe publice și economie, dezvoltarea regională și administrație publică, justiție, muncă și protecție socială, agricultură, dezvoltare rurală și mediu, comunicații și societate informațională, transporturi, cultură, educație și cercetare științifică, prorogarea sau modificarea unor termene prevăzute în acte normative cu putere de lege.

Proiectul de lege prevede ca ordonanțele emise de Guvern să fie supuse spre aprobare Parlamentului, potrivit procedurii legislative, până la reluarea lucrărilor Parlamentului în prima sesiune ordinară a anului 2016. Nerespectarea termenului atrage încetarea efectelor ordonanței.

În conformitate cu prevederile art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, cu modificările și completările ulterioare, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au examinat proiectul de lege supus aprobării în ședința din ziua de 14 decembrie 2015.

În urma dezbaterilor, membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților un raport de adoptare a Proiectului de Lege pentru abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe cu amendamentele admise redate în anexa la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare și urmează a fi adoptat, în conformitate cu prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult, domnule vicepreședinte.

Avem 47 de amendamente admise.

La dezbateri generale? Nu sunt.

Vă propun să mergem în calupuri de câte zece.

Bine. Atunci votăm.

Să înceapă votul.

Cu 190 de voturi pentru, două abțineri, două voturi împotrivă, adoptat.

De la 1 la 10, obiecții, comentarii? Nu.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Nicolae-Ciprian Nica:

Domnule președinte,

La poziția 7 avem o eroare materială, în sensul că trebuie admisă modificarea art. 11 al Capitolului II din Titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietății și justiției, precum și unele măsuri adiacente, cu modificările și completările ulterioare. Să rămână forma aceasta, așa cum a venit de la Senat și să se elimine textul adoptat la Comisia juridică de la Camera Deputaților în care este o eroare - "reglementarea unor măsuri".

Prin urmare, se elimină forma de la Comisia juridică a Camerei Deputaților și rămâne forma de la Senat.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule ministru, vă rog frumos, aveți cuvântul.

Dacă facem reglementare, este lege organică. Dacă rămâne pe unele măsuri adiacente...

Dar asta nu-i de formă, asta este respingerea amendamentului.

Domnul Márton Árpád.

Adică dacă nu rămânem pe textul Camerei, îl respingem. Nu este o modificare a modificării. Nu este la titlu, este la punctul 4.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule președinte,

Aici se solicită modificarea unui articol dintr-o lege și legea existentă publicată în Monitorul Oficial are un titlu. N-are cum să modifice nimeni acel titlu. Titlul acela e cel din partea stângă. Acesta-i titlul legii, chiar de am dori să fie altfel.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Dragi colegi,

Asta nu-i o modificare, o eroare de introducere a unui cuvânt, eu știu, o expresie care nu este corectă din punctul de vedere al limbii române. Sunt două abordări diferite. Una venită cu aprobarea Comisiei juridice, pe care vicepreședintele comisiei ne solicită în acest moment s-o respingem ca să rămână textul Senatului.

Și atunci, dacă liderii de grup sunt de acord, vă propun așa: la ce-a spus domnul Nica, Guvernul e de acord; respingem amendamentul admis al Comisiei juridice de la poziția 7 din amendamente admise și, după aceea, vă supun la vot textul inițial de la Senat.

Da? Bun.

Marginal 7, textul Comisiei juridice se respinge. Acesta este propunerea comisiei.

Să înceapă votul.

192 de voturi pentru respingere, unul împotrivă, două abțineri.

Vă supun votului textul cu care a venit proiectul de lege de la Senat privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe.

Să înceapă votul.

195 pentru, un singur vot împotrivă. Aprobat.

Dacă până la 10 marginal mai sunt obiecții, comentarii? Nu.

Aprobate.

De la 11 la 20. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 21 la 30. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 31 la 40. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 41 la 47. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

Proiectul de lege merge la votul final. Are caracter ordinar.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege privind modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun (PL-x 399/2011) (rămas pentru votul final)  

5. Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 privind prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun.

Opt amendamente respinse, 22 admise. Caracter ordinar.

Inițiatorul, dacă dorește să ia cuvântul? Nu.

Domnul președinte Buicu, președintele Comisiei pentru sănătate și familie. Aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Este vorba de un raport de înlocuire asupra Proiectului de Lege privind modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun.

Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 a fost retrimis Comisiei pentru sănătate, prin adresa PL-x 399 din 3 decembrie, în vederea unei noi examinări și întocmirii unui nou raport.

Am avut în vedere la întocmirea prezentului raport de înlocuire avizul favorabil al Consiliului Legislativ și avizul favorabil al Comisiei juridice.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun, cu modificările și completările ulterioare, prin introducerea unor măsuri care au ca scop interzicerea totală a fumatului în toate spațiile închise și acoperite de folosință colectivă, în incinta instituțiilor academice, de educație sau în alte spații.

De asemenea, este extinsă categoria faptelor ce constituie contravenții și se propune majorarea cuantumului minim al amenzilor contravenționale.

Prezentul raport înlocuiește raportul depus anterior.

La lucrări au participat 18 din 19 membri.

În urma reexaminării, Comisia pentru sănătate și familie a hotărât să vă propună adoptarea Proiectului de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 349/2002, cu amendamentele redate în anexele care fac parte din prezentul raport.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Dezbateri generale? Nu sunt.

Avem 22 de amendamente.

Eu vă rog frumos... Am întrebat. Colegii mei...

Am doi secretari. Acum a apăsat. Domnul Horia Cristian, domnul Máté András-Levente au apăsat.

Domnul deputat Horia Cristian.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Horia Cristian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Avem în România o lege veche de 15 ani care a dovedit că este absolut inutilă. Absolut inutilă! Ea n-a avut niciun efect, nu a limitat în niciun fel fumatul în spațiile publice și, în continuare, cei 72% dintre românii care nu fumează sunt supuși asaltului unei minorități de 28% care fumează.

Este momentul ca România să intre și ea în normalitate, să intre în rândul țărilor europene în care s-a limitat în mod drastic fumatul în spațiile publice.

Nu vreau să comentez faptul că România deține un record absolut trist legat de bolile cardiovasculare, dar, mai ales, de mortalitatea evitabilă prin aceste boli și prin cancerul pulmonar, ambele fiind determinate, în mod direct, de fumat.

Vreau să subliniez faptul că am reîntors acest proiect la comisie pentru a scoate unele amendamente care erau considerate discutabile și care impietau așa-zisa liberă concurență între producătorii de țigări. Am făcut acest lucru și am întors înapoi legea în Parlament, în speranța că veți da un vot de adoptare astăzi.

Vreau, în încheiere, să vă spun doar două lucruri: doar 28% dintre români fumează, adică 28% dintre alegătorii dumneavoastră fumează.

Pe de altă parte, vreau să vă spun că este momentul ca România să intre în Uniunea Europeană și din acest punct de vedere.

Vă mulțumesc și vă spun că Partidul Național Liberal va vota acest proiect de lege.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule Máté András-Levente, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Máté András-Levente:

Mulțumesc, domnule președinte,

Stimați colegi,

Cred că fiecare cetățean are dreptul la sănătate și cred că atunci când noi, aici, în Parlament lucrăm și cei care suntem nefumători avem dreptul la sănătate.

De ce spun acest lucru tocmai la acest proiect de lege? Pentru că foarte mulți colegi nu respectă nici măcar dreptul nostru la sănătate, atunci când fumează în fața ușii de intrare. (Aplauze.)

De asemenea, atunci când mergem cu copiii la o cafenea sau să mănânce o prăjitură, copilul meu sau al dumneavoastră, sau al cetățenilor, este pus în pericol pentru că este obligat să inhaleze fumul de țigară, care știm foarte bine că este nesănătos.

Vă solicit să susțineți acest proiect de lege și grupul nostru va vota pentru acest proiect de lege și vă mulțumesc foarte mult.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamna Aurelia Cristea.

Doamnă deputat, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Aurelia Cristea:

Mulțumesc frumos, domnule președinte.

Dragi colege și dragi colegi,

De 8 luni de zile, aproape 9, m-ați auzit vorbind continuu despre această lege și despre nevoia de protecție a sănătății: a noastră, dar în special a copiilor și copiilor copiilor noștri.

Această inițiativă a pornit tot de la o doamnă, de la doamna deputat Manuela Mitrea. Nu am făcut decât să amendez această lege și împreună cu 250 de ONG-uri, dintre care 150 din rândul tinerilor reprezentând societatea civilă, organizații de tineret și studenți, să facem un demers de dezbatere publică transparent, cu argumente, inspirat din bunele practici implementate deja în spațiul Uniunii Europene, astfel încât să asigurăm cel mai de preț bun al națiunii noastre: sănătate pentru noi și pentru copiii noștri.

Știu că astăzi cel mai greu va fi pentru colegii care sunt fumători, dar știu că fiecare dintre dumneavoastră, în toată această perioadă, mi-ați spus în particular, atunci când am încercat să vă conving de nevoia acestei legi, că poate asta este legea care-mi va da posibilitatea să mă las de fumat, știind că nu este sănătos.

Vă rog, așadar, să nu uitați acest lucru, vă rog să dați un vot pozitiv și vreau cu această ocazie să mulțumesc tuturor celor care au anunțat votul pozitiv, să le mulțumesc tuturor celor care nouă luni de zile au susținut acest demers din societatea civilă, domnilor medici, în special domnului profesor Mihălțan, președintele Societății de Pneumologie, domnului doctor Gabriel Tatu, președintele Societății de Cardiologie care ne-a furnizat toate datele statistice. În România mor anual 42.000 de persoane din cauza fumatului și 5.000 de persoane din cauza fumatului pasiv.

Și, în ultimă instanță, vreau să îi mulțumesc domnului președinte Liviu Dragnea, care ieri a anunțat la grup faptul că în calitate de fumător susține această lege.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Gust.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florentin Gust Băloșin:

În primul rând vreau să o felicit pe doamna deputat Cristea pentru inițiativă și perseverență, pentru că, cu toții am văzut cât s-a bătut pentru o lege, și vă spune un fumător de trei pachete pe zi. Cred că este o lege foarte bună, este o lege pentru copiii României și cred că trebuie s-o susținem cu toții.

Doamne ajută! Este un pas important pentru ce înseamnă civilizație.

PSRO va vota această lege.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Dobrinescu.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Traian Dobrinescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Sunt fumător, dar voi vota această lege și vă anunț pe fumători că voi înființa Grupul celor dependenți de nicotină.

Vă aștept!

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Alte intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu mai sunt.

Mergem pe amendamentele admise. Cine dorește să susțină amendamentele respinse, îl rog frumos.

Primul amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al doilea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al treilea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al patrulea. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al cincilea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al șaselea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al șaptelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al optulea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al nouălea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al zecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al unsprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al doisprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al treisprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al paisprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al cincisprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al șaisprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al șaptesprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Cel de-al optsprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii. Nu. Aprobat.

Cel de-al nouăsprezecelea amendament admis. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Marginal 20. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Marginal 21. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Marginal 22. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat.

Proiectul de lege merge la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2015 pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996 și pentru completarea art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice (PL-x 741/2015) (rămas pentru votul final)  

6. Următorul, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2015 pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996 și pentru completarea art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice.

46 de amendamente admise.

Caracter organic. Procedura este de urgență.

Guvernul României.

Da, președintele Consiliului Concurenței.

Domnule Chirițoiu, aveți cuvântul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Bogdan Marius Chirițoiu (președintele Consiliului Concurenței):

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați parlamentari,

Proiectul pe care-l aveți în față este o lege de aprobare a Ordonanței Guvernului care este inițiată de Consiliul Concurenței, împreună cu Ministerul Economiei, de aceea m-au rugat pe mine să vorbesc din partea inițiatorului. Împreună cu amendamentele care au fost aprobate de comisiile care au făcut raportul reprezintă finalizarea revizuirii cadrului legal privind concurența.

Anul trecut ați aprobat Legea concurenței neloiale. La începutul acestui an ați aprobat Legea privind ajutorul de stat. Astăzi venim în fața dumneavoastră, repet, cu revizuirea finală a cadrului legal al Legii concurenței. În felul acesta cred că instituția pe care o conduc are instrumentele legale, care sunt la nivel european, și are instrumentele legale care-i permit să-și crească performanța.

Nu în ultimul rând, acest proiect de lege este rezultatul consultanței Băncii Mondiale și respectă angajamentele pe care Guvernul României le are în fața Comisiei Europene.

Dacă sunt întrebări, vă răspund cu plăcere.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnul președinte al comisiei are cuvântul pentru a prezenta raportul.

Se pregătește doamna Andreea Paul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Cinci comisii au fost sesizate pentru dezbatere. Două comisii în dezbatere, pe fond, respectiv Comisia pentru industrii și servicii și Comisia pentru muncă și protecție socială și trei comisii în dezbaterea, respectiv pentru avizare - Comisia juridică, Comisia pentru politică economică, Comisia pentru buget, finanțe și bănci. Cele trei comisii avizează favorabil proiectul de lege.

Senatul, de asemenea, a adoptat acest proiect de lege, proiect de lege care introduce măsuri în domeniul cheltuielilor, în domeniul activității de instrumentare a cazurilor, prin introducerea unei proceduri de tranzacționare a unui mecanism care-i oferă Consiliului Concurenței posibilitatea de a modifica pragurile de notificare a concentrărilor economice printr-un viitor act normativ care să poată fi actualizat cu regularitate, fără procedurile legislative dificile.

De asemenea, se înființează noi poziții în vederea coordonării activității executive, ca o măsură necesară de separare eficientă a funcțiilor decizionale de cele executive, prin instituirea posibilității Consiliului Concurenței de a efectua inspecții inopinate și în etapă preliminară, anterior declanșării unei proceduri de investigații din partea Comisiei Europene.

Aș vrea să vă spun, stimați colegi, că, în urma dezbaterilor, membrii celor două comisii propun plenului adoptarea proiectului de lege, cu amendamente.

Iar aici, stimate domnule președinte, stimați colegi, aș vrea să ne permiteți să intervenim la poziția 43, la pagina 48, pentru că este o eroare materială privind ordinea de numerotare a alineatelor.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Doamna Andreea Paul, dezbateri generale. După care se pregătește domnul Adrian Solomon.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Maria-Andreea Paul:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Avem în fața noastră a treia propunere de modificare a Legii concurenței din anul 1996. Așadar, a treia modificare din ultimii 20 de ani.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va vota în favoarea acestui proiect de lege, cu adevărat mai modern, cu adevărat european și permiteți-mi să aduc patru argumente justificative decupate din fondul legii.

În primul rând, noul proiect de lege facilitează depistarea cazurilor anticoncurențiale pe piața românească, prin diminuarea sancțiunii în cazurile în care companiile care și-au recunoscut fapta, care au încălcat legea, își recunosc fapta.

Al doilea argument: această lege protejează identitatea celor care oferă informații ce duc la depistarea încălcărilor practicilor loiale de concurență pe piață.

Al treilea argument: această lege aduce restricții - vă rog să fiți foarte atenți la acest punct, pentru că este o noutate pentru România - această lege aduce restricții în ceea ce privește posibilitatea de a lucra împotriva instituției pentru cei care au lucrat în interiorul Consiliului Concurenței. Astfel, se reduce riscul de a folosi informațiile acumulate în interior împotriva autorităților chemate să vegheze asupra liberei și loialei concurențe de pe piață.

Al patrulea și ultimul argument: această lege crește independența financiară a Consiliului Concurenței, prin faptul că taxele de autorizare a operațiunilor de concentrare economică rămân la dispoziția instituției. Este vorba de aproximativ 3 procente din bugetul anual al Consiliului Concurenței.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Solomon.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Adrian Solomon:

Mulțumesc, domnule președinte.

N-o să vorbesc despre Consiliul Concurenței, pentru că au vorbit foarte bine antevorbitorii mei.

Aș vrea să le mulțumesc colegilor care au fost de acord în Comisia pentru muncă și apoi în Comisia pentru industrii să accepte un amendament introdus de Grupul PSD, pentru că această ordonanță face referire și la câteva prevederi ale Ordonanței nr. 83 privind salarizarea personalului din sistemul bugetar. Acest amendament se referă la o excepție care să fie introdusă în lege, pentru a putea fi plătite orele suplimentare ale tuturor celor care au intervenit în ziua de 30 octombrie, în urma tragediei de la "Colectiv", precum și a celor care au însoțit victimele în deplasările din străinătate.

Prin urmare, sper ca și ceilalți colegi care nu fac parte din cele două comisii să fie de acord și să votăm împreună acest amendament, ca până la finalul anului să poată fi plătite aceste sume de bani. (Aplauze.)

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc foarte mult.

Alte intervenții? Nu sunt.

Intrăm pe amendamente.

Calupuri de câte zece? Calupuri de câte zece.

Să înceapă votul. I-am dat drumul.

122 de voturi pentru, două voturi împotrivă și o abținere. Aprobat.

Domnule Mihai Baltă, doriți să luați cuvântul? Am înțeles.

De la 1 la 10. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 11 la 20. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 21 la 30. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 31 la 40. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobate.

De la 41 la 46.

Domnul vicepreședinte. Domnule președinte, scuzați-mă. Aveți o eroare.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Este doar o eroare materială în ordinea de numerotare a alineatelor, respectiv, la art. 1, după alin. (51) trebuie scris (53) și se introduce un nou alineat, alin. (52) și în loc de (52) citim (54), cu următorul cuprins...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Cu această observație, vă rog frumos de la 41 la 48, dacă mai sunt obiecții, comentarii? La 46, scuzați-mă. Obiecții, comentarii? Nu. Aprobat. Merge la votul final.

Două minute pauză pentru a stabili ordinea de zi pentru votul final.

Votul final îl distribuim la liderii grupurilor parlamentare și-l aplicăm pe site, vă rog frumos.

Două minute. Domnule Popa Radu...

 
    Supunerea la votul final:  

După o scurtă pauză

Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă rog frumos să vă invitați colegii în sală pentru ședința de vot final.

Rugați-i și pe colegii care sunt la fumat. Am înțeles.

Facem o verificare a prezenței? Bun.

Să înceapă votul.

Puteți să luați extrasul acum.

Începem? Bun.

 
Video in format Flash/IOS   Proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016 (PL-x 879/2015) (adoptat)

1. Proiectul de Lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2016.

Procedura este de urgență, deci aveți două zile pentru contestare.

Comisia pentru buget vă propune adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

215 voturi pentru, unul împotrivă, două abțineri.

Adoptat.

Video in format Flash/IOS   Proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe (PL-x 880/2015) (adoptat)

2. Proiectul de Lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe. Legea este ordinară. Procedura de urgență.

Comisia juridică vă propune adoptarea acestui proiect de lege.

Să înceapă votul.

195 de voturi pentru, 16 abțineri, două voturi împotrivă.

Adoptat.

Video in format Flash/IOS   Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun (PL-x 399/2011) (adoptat)

3. Proiectul de Lege privind modificarea și completarea Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor din tutun. Legea este ordinară.

Comisia pentru sănătate și Comisia pentru familie propun adoptarea... Comisia pentru sănătate și familie, scuzați-mă, propun adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul. (Aplauze.)

164 de voturi pentru, 20 împotrivă, 26 de abțineri.

Bun.

Explicarea votului, doamna Cristea.

Domnule Cristian Horia, doamna Cristea înainte.

Dumneavoastră, după care Petru Movilă. Am spus. Domnule deputat, îmi cer scuze.

Aveți cuvântul, doamnă Cristea.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Aurelia Cristea:

Stimate colege și stimați colegi,

Tuturor celor care ați fost prezenți astăzi în sală vă mulțumesc, și celor care ați votat împotrivă sau v-ați abținut.

Azi am făcut un cadou frumos de Moș Crăciun copiilor României.

Vă mulțumesc mult.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc.

Colegii îmi spun să repet că proiectul de lege a fost adoptat, astfel încât să nu existe alte comentarii.

Domnule deputat Horia Cristian, aveți cuvântul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Horia Cristian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vreau să vă mulțumesc pentru votul dat astăzi. Vreau, totodată, să-i mulțumesc doamnei vicepreședinte Rodica Nassar pentru sprijinul acordat pentru acest proiect de lege, precum și colegilor mei din Comisia pentru sănătate care au răspuns rapid cererilor societății civile.

Nu a durat decât 4 ani să trecem un asemenea proiect de lege.

Vă mulțumesc pentru votul dat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Petru Movilă.

Se pregătește domnul deputat Firczak, după care domnul deputat Máté András-Levente.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Petru Movilă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Într-adevăr, este un proiect de lege așteptat, un proiect de lege serios pentru sănătatea românilor.

Acest proiect de lege, sigur, ar fi fost adoptat de Camera Deputaților cu ceva timp în urmă, dacă, dintr-un exces de zel - trebuie să spunem acest lucru - susținătorii, fie că a fost societatea civilă, sau și noi, în Comisia pentru sănătate și familie, dintr-o eroare, nu am fi avut și alte amendamente care se regăsesc, care sunt prevederi deja existente în alte legi. Or, acest lucru s-a refăcut prin rediscutarea proiectului la comisie, au fost eliminate aceste bariere. Și, din acest punct de vedere, putem spune clar că avem un proiect de lege foarte bun. Mai rămâne un lucru de făcut, acela de a fi aplicat corect, pentru că în domeniu mai avem prevederi legislative bune care nu se aplică.

Eu, ca deputat neafiliat, domnule președinte, membru al Partidului Mișcarea Populară, și colegii mei vom susține acest proiect.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Firczak.

Domnul Mircovici, în locul domnului deputat Firczak, vrea să ia cuvântul. După care, domnul András Levente.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Niculae Mircovici:

Doamnelor și domnilor colegi,

Grupul parlamentar al minorităților naționale a votat această lege, din considerentele expuse, multe dintre ele, anterior.

Eu țin să mulțumesc grupului și tuturor celor care au votat această lege, în condițiile în care vreau să vă spun că, personal, nu mi-am exprimat dreptul la vot, nici pentru, nici împotrivă, nici nu m-am abținut. Am făcut acest lucru dintr-un considerent de natură morală. Timp de 41 de ani am fumat și a venit la un moment dat un element care ne face pe fiecare, la un moment dat, să răspundem de conduita pe care o avem în propria noastră viață. Am preferat să nu-mi exprim dreptul la vot și să mă bucur de ceea ce s-a exprimat, iar, pe de altă parte, ca un om care sunt la momentul maturității și sincerității absolute, vreau să vă mai spun că în viață am întâlnit ceva mai rău decât tutunul. Și acest lucru, dacă l-aș fi putut vota, să scăpăm de el, l-aș fi votat întotdeauna. Este o manifestare a unui anume procuror comunist, cu ascendență familială securistă. Acest lucru, dacă l-aș fi putut vota ca eliminat, l-aș fi eliminat.

Vă rog să mă credeți că este mai rău decât tutunul.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul deputat Máté András-Levente.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Máté András-Levente:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vă mulțumesc pentru că ați votat pentru acest proiect de lege. Astăzi Parlamentul a respectat o dispoziție constituțională, dreptul la sănătate. Și nefumătorii au dreptul la sănătate și vă mulțumesc pentru votul dat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnul Daea. Nu mai doriți să luați cuvântul. Bun.

 
Video in format Flash/IOS   Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2015 pentru modificarea și completarea Legii concurenței nr. 21/1996 pentru completarea art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice (PL-x 741/2015) (adoptat)

4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 31/2015. Legea este organică; procedura de urgență.

Comisia pentru industrii și servicii și Comisia pentru muncă și protecție socială vă propun adoptarea proiectului de lege.

Să înceapă votul.

212 voturi pentru, două voturi împotrivă, o abținere.

Explicarea votului, domnul deputat Cernea.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Mai întâi, PL-x 879/2015, punctul 1 pe ordinea de zi.

Vă atrag atenția că acest proiect a fost adoptat ieri de Senat. Astăzi a primit raportul de la comisii. Întotdeauna am o reacție critică față de astfel de proiecte care ajung atât de repede pe ordinea de zi.

Vă citesc doar din concluziile Consiliului Fiscal, concluzii extrem de critice. Proiectul de buget pe anul 2016 consemnează o abatere deliberată și de amploare de la toate regulile fiscale, instituite atât de legislația internațională, cât și de tratatele europene semnate de România și induce o vulnerabilizare de proporții a poziției finanțelor publice, complicând substanțial gestionarea acestora în eventualitatea manifestării unor jocuri adverse.

Așadar, stimați colegi, ne grăbim, ne pripim, adoptăm în mare grabă lucruri care ar merita o analiză aprofundată, o dezbatere extinsă, iar consecințele pot fi dramatice pentru România.

De asemenea, am votat împotriva... și împotriva punctului 2 de pe ordinea de zi, PL-x 880, din aceleași considerente, Senatul a adoptat ieri, astăzi a fost raportul comisiei, astăzi adoptăm în plen fără o dezbatere reală, fără a da o șansă ca democrația să fie exercitată.

De asemenea, am votat împotriva punctului 4 și am votat, am acordat votul pozitiv pentru legea antifumat care reprezintă, într-adevăr, un pas înainte. Felicit comisia și pe toți cei care s-au implicat în susținerea acestui proiect de lege.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Declar ședința de astăzi a Camerei Deputaților închisă.

Ne vedem în trei minute, în plenul reunit.

 
       

Ședința s-a încheiat la ora 15,30.

 
       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 5 aprilie 2020, 7:32
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro