Plen
Ședința Camerei Deputaților din 21 decembrie 2015
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.234/28-12-2015
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2015 > 21-12-2015 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 decembrie 2015

    Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 17,03.

Lucrările ședinței au fost conduse de domnul deputat Florin Iordache, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnii deputați Ion-Marcel Ciolacu și Laurențiu Chirvăsuță, secretari ai Camerei Deputaților.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Doamnelor și domnilor deputați,

Declar ședința deschisă de astăzi și vă anunț că din totalul celor 382 de deputați, până în acest moment și-au înregistrat prezența un număr de 207.

În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților, vă informez că au fost distribuite următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele Camerei Deputaților din zilele de luni și marți, 22 decembrie; programul de lucru pentru perioada 21-24 decembrie; lista rapoartelor depuse în perioada 14-21 decembrie 2015; informare cu privire la inițiativele înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile parlamentare.

Îl rog pe domnul secretar Chirvăsuță...

Rog stafful tehnic să-l invite pe domnul secretar Chirvăsuță.

Până coboară domnul secretar Chirvăsuță, vreau să vă fac trei anunțuri.

Primul dintre ele: domnul deputat Marian Ion Cristinel informează plenul că "începând cu data de 21 nu voi mai activa în Grupul parlamentar național democrat, urmând să-mi desfășor activitatea ca deputat neafiliat".

Domnul deputat Ștefan Burlacu...

Sigur, domnule deputat.

Eu am o solicitare din partea dumneavoastră, în care ne anunțați că nu mai activați în ...

Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ion Cristinel Marian:

În cursul zilei de astăzi, la ora 13,00 am făcut o hârtie că plec din Grupul parlamentar al PND-ului și acum am retras această hârtie, din cauza obiectivelor.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS Informare privind activarea ca deputați neafiliați a domnilor deputați Ștefan Burlacu și Ionuț-Răzvan Tănase.  

Domnul Florin Iordache:

Mai departe. Discutăm de solicitarea domnului deputat Ștefan Burlacu, care informează plenul că începând cu data de 21 nu mai activează în Grupul parlamentar național democrat. A revenit domnul Burlacu? Nu a revenit.

Mulțumesc.

Plenul ia act de ...

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Munteanu (din sală):

Poate are alte obiective!

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Poate are alte obiective, sigur!

Următorul. Domnul deputat Tănase Răzvan-Ionuț, deputat ales în Circumscripția electorală nr. 31 Prahova, ne aduce la cunoștință că începând cu data de 21 decembrie se declară deputat neafiliat.

Mai departe. Domnul deputat Cezar Cioată...

Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS Informare privind activarea domnului deputat Cezar Cioată în Grupul parlamentar al PSD.  

Domnul Cezar Cioată:

Mulțumesc, domnule președinte.

Un scurt anunț vă fac. Dacă toată lumea pleacă neafiliat, eu o să plec din neafiliat în Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat.

Vă mulțumesc.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS Informare privind modificări în conducerea Grupului parlamentar național democrat.  

Domnul Mihai Deaconu:

Mulțumesc, domnule vicepreședinte.

Vă informăm, prin prezenta, că în conformitate cu hotărârea majorității membrilor Grupului parlamentar național democrat din Camera Deputaților, începând cu data de 21 decembrie 2015 domnul Deaconu Mihai este nominalizat în funcția de lider al Grupului parlamentar, iar pentru funcția de vicelider este nominalizat domnul Radu Popa și în funcția de secretar este nominalizată doamna Anghel Gabriela-Lola.

Vă mulțumesc.

Grupul este format din zece membri.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Alte anunțuri, dacă mai sunt?

Înainte de a continua, îl așteptăm pe domnul deputat Chirvăsuță.

Continuăm, stimați colegi, ordinea de zi.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 (PL-x 715/2015) (retrimis comisiei)  

2. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, PL-x 715/2015. Caracter ordinar. Procedură de urgență.

Din partea Guvernului?

Vă rog, procedură. Nu funcționează. Vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Marian Neacșu:

Urmăriți display-ul.

Domnule președinte de ședință, în numele Grupului parlamentar al Partidului Social Democrat, solicit retrimiterea la comisie a acestui proiect legislativ, cu termen o lună și o săptămână, deoarece o parte din textul prevăzut în raportul comisiei de specialitate a fost preluat în Ordonanța nr. 59, adoptată săptămâna trecută de către Guvernul Cioloș. Pentru a putea să fie pusă de acord ordonanța aprobată de Guvern cu fosta ordonanță, vă rog să fiți de acord să retrimitem la comisie proiectul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Să înceapă votul.

La solicitarea colegilor, repetăm votul.

Rog colegii să ia loc în sală.

Cu 99 de voturi pentru, două voturi împotrivă și o abținere, propunerea făcută de liderul Marian Neacșu, de retrimitere, a fost acceptată.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2015 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative (PL-x 819/2015) (rămas pentru votul final)  

3. Următorul, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2015 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative, PL-x 819/2015. Caracter ordinar.

Procedură de urgență.

Raport fără amendamente.

Guvernul? Domnul... vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Liviu Robert Neagu (secretar general adjunct, Secretariatul General al Guvernului):

Mulțumesc, domnule președinte.

Prin Hotărârea Parlamentului nr. 45/2015, s-a acordat încredere Guvernului, în componența prevăzută în Anexa nr.1, pentru realizarea programului de guvernare stabilit în Anexa nr.2 la hotărârea respectivă.

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2015 stabilește măsurile care să permită desfășurarea, în noul cadru organizatoric, a activității Guvernului, ministerelor, organelor de specialitate ale administrației publice centrale, instituțiilor publice și structurilor din cadrul administrației publice centrale, potrivit Hotărârii Parlamentului nr. 45/2015 pentru punerea în aplicare a programului de guvernare.

Față de cele prezentate, vă rog să fiți de acord cu adoptarea.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Îl invit în continuare pe președintele Comisiei pentru administrație, Victor Paul Dobre, să prezinte raportul.

Vă rog, domnule președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Victor Paul Dobre:

În conformitate cu prevederile art. 95 și art. 115 din regulament, Comisia pentru administrație a fost sesizată spre dezbatere în fond cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 55/2015 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea unor acte normative.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de lege.

Camera este prima Cameră sesizată.

În conformitate cu prevederile art. 61 din regulament, membrii comisiei au examinat proiectul de lege și expunerea de motive în ședința din data de 8 decembrie 2015 și au hotărât cu majoritate de voturi - un singur vot împotrivă - adoptarea proiectului de lege.

Precizez o singură chestiune. E o eroare materială. În raport de obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice, și nu ordinare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă la dezbateri generale, din partea grupurilor parlamentare?

Grupul PNL, vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ionaș-Florin Urcan:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

După cum știm, este atributul Guvernului să-și organizeze cât mai bine cu putință structurile din subordine.

De aceea noi, Partidul Național Liberal, susținem și votăm pentru aprobarea acestei Ordonanțe nr. 55/2015 și așteptăm ca modificările pe care primul-ministru le-a propus să aibă și succesul scontat.

Mulțumim mult.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Alte grupuri parlamentare?

Nemaifiind alte intervenții, rămâne la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale (PL-x 827/2015) (rămas pentru votul final)  

4. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale, PL-x 827/2015, caracter ordinar.

Are zece amendamente admise, două respinse.

Procedură de urgență.

Domnul secretar de stat, Ministerul Finanțelor. Vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul György Attila (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Prin această ordonanță de urgență, s-au acordat o serie de facilități fiscale. Vorbim, în principal, de anularea penalităților de întârziere, precum și a 54,2% din dobânzi aferente obligațiilor de plată principale către bugetul general consolidat, administrate de ANAF, restante la data de 30 septembrie 2015.

Susținem forma comisiei.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Comisia, domnul Viorel Ștefan, raportul comisiei și apoi la dezbateri generale.

Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Viorel Ștefan:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor colegi,

Conform art. 95 și 115 din Regulamentul Camerei, comisia noastră a fost sesizată spre dezbatere pe fond în procedură de urgență cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2015 privind acordarea unor facilități fiscale.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 18 octombrie.

Conform prevederilor Constituției și ale regulamentului, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul a avut favorabil de la Consiliului legislativ.

Are ca obiect de reglementare anularea, în anumite condiții, a penalităților de întârziere, precum și a unor cote din dobânzi, aferente obligațiilor de plată principale către bugetul general consolidat, restante la diverse termene expres prevăzute de actul normativ.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât cu unanimitate de voturi să supună spre dezbatere și adoptare plenului Camerei Deputaților proiectul de lege cu amendamentele admise prezentate în Anexa 1. Amendamentele respinse se regăsesc în Anexa 2 la raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul face part din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Fiind procedură de urgență, vă rog să ne propuneți și timpul, domnule președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Viorel Ștefan:

Cinci minute, domnule președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră timpul propus de președintele comisiei.

Să înceapă votul.

Cu 100 de voturi pentru și un vot împotrivă, timpul propus de domnul președinte Viorel Ștefan a fost adoptat.

La dezbateri generale, grupul PNL, doamna deputat Andreea Paul.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Maria-Andreea Paul:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Partidul Național Liberal va vota în favoarea acestui proiect de lege. E vorba de facilități fiscale de care vor beneficia contribuabili persoane fizice, persoane juridice sau alte entități, fără personalitate juridică, care datorează obligații de plată menționate în condițiile legii, așa cum a spus și președintele de comisie, fără nicio discriminare.

Dați-mi voie să vă spun însă câteva chestiuni importante. Această lege are caracter excepțional și conjunctural. Sunt atinse mai multe tipuri de obligații fiscale restante la data de 30 septembrie 2015. E vorba de dobânzi și de penalitățile la întârzierile de plată, cu scopul dublu: de a diminua arieratele bugetare și de a stimula mediul de afaceri.

Este o oxigenare a mediului de afaceri. Este vorba de o relație mai corectă dintre contribuabili și instituțiile fiscale. Este vorba de o politică fiscală stimulativă și echitabilă în raport cu buni platnicii și cei care își exprimă dorința de a-și onora aceste obligații restante.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții dacă sunt din partea grupurilor parlamentare? Nefiind alte intervenții, mergem la amendamentele admise, zece la număr.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu. Adoptat.

Articol unic, care este art.I, dacă sunt observații? Nu.

Art.1, nemodificat? Adoptat.

Lit.a), b), c), dacă sunt observații? Nu. Adoptate.

d)? e)? f)? Dacă sunt observații? Nu.

Art.2, dacă sunt observații? Nu.

Art.3, dacă sunt observații? Nu.

Cu literele a), b), c)? Nu sunt observații. Adoptate.

Art.4, observații? Nu. Adoptat.

Art.5, observații? Nu. Adoptat.

Art.6?

Art.7?

Art.8?

Art.9?

Art.10, dacă sunt observații? Nu. Adoptat.

Art.II, art.III, observații? Nu. Adoptate.

Rămâne pentru votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2015 privind unele măsuri pentru asigurarea mijloacelor de transport destinate activității de curierat a materialelor clasificate și pentru modificarea și completarea unor acte normative (PL-x 826/2015) (rămas pentru votul final)  

5. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2015 privind unele măsuri pentru asigurarea mijloacelor de transport destinate activității de curierat a materialelor clasificate și pentru modificarea și completarea unor acte normative, PL-x 826/2015. Caracter ordinar.

Procedură de urgență

Din partea Guvernului României, vă rog, domnule secretar de stat, inițiatorul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Liviu Robert Neagu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea posibilității ca ORNISS să achiziționeze mijloace de transport destinate activității de curierat a materialelor clasificate.

De asemenea, se propun o serie de intervenții legislative care să permită scoaterea unor produse din rezerva de stat, cu titlu gratuit, pentru instituțiile care-și desfășoară activități în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale, precum și pentru protecția foștilor demnitari prin mijloacele SPP.

Față de cele prezentate, vă rog să fiți de acord cu adoptarea.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Din partea Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță domnul deputat Benga. Dar vă rog, la final, să propuneți și timpul, că e procedură de urgență.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Benga:

În conformitate cu Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională a fost sesizată spre dezbatere pe fond în procedură obișnuită cu proiectul de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2015 privind unele măsuri pentru asigurarea mijloacelor de transport destinate activității de curierat a materialelor clasificate și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare crearea posibilității ca ORNISS să achiziționeze mijloacele de transport destinate activității de curierat a materialelor clasificate.

De asemenea, se propun o serie de intervenții legislative care să permită scoaterea unor produse din rezerva de stat, cu titlu gratuit, pentru instituțiile care desfășoară activități în domeniul apărării, ordinii publice și securității naționale și pentru protecția foștilor demnitari prin mijloace SPP.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil proiectul de ordonanță de urgență, cu observații și propuneri.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

La lucrările comisiei au fost prezenți 23 de deputați din totalul de 26 de membri.

În urma dezbaterilor, în ședința din 8 decembrie 2015, membrii comisiei au hotărât cu unanimitate de voturi întocmirea unui raport de adoptare a acestui proiect de lege, cu amendamentul admis cuprins în această anexă.

Cinci minute.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Supun votului dumneavoastră.

Să înceapă votul pentru timp și apoi discutăm.

Cu 96 de voturi pentru, două voturi împotrivă și două abțineri, timpul propus a fost adoptat.

Acum la dezbateri generale, Grupul PNL, domnul Cozmanciuc.

Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Prezenta ordonanța de urgență, practic, reglementează cadrul în care se pot securiza mult mai bine documentele și informațiile clasificate. În egală măsură, creează baza legală pentru ca instituțiile statului în domeniul ordinii publice și siguranței naționale să poată beneficia in extenso de programe și fonduri europene și, de asemenea, creează baza legală pentru asigurarea protecției foștilor demnitari și personalului care funcționează în aceste instituții.

Partidul Național Liberal susține această măsură legislativă și recomandă a se vota.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Alte intervenții din partea grupurilor parlamentare. Nu sunt alte intervenții. Avem 20 de amendamente. Mergem la raport.

Dacă la titlul legii, observații? Nu. Adoptat.

De la 1 la 5, observații? Nu.

De la 6 la 10, dacă sunt observații? Nu.

De la 11 la 15, dacă sunt observații? Nu.

De la 16 la 20, observații? Nu.

Rămâne le votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 29/2015 privind gestionarea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile și a cofinanțării publice naționale, pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană, în perioada 2014 - 2020 (PL-x 686/2015) (rămas pentru votul final)  

6. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 29/2015 privind gestionarea și utilizarea fondurilor externe nerambursabile și a cofinanțării publice naționale, pentru obiectivul "Cooperare teritorială europeană", în perioada 2014-2020, PL-x 686/2015. Caracter ordinar.

Inițiatorul. Vă rog, doamna secretar de stat.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Magda Ștefania Bîrlibescu (secretar de stat, Departamentul pentru Relația cu Parlamentul):

Mulțumesc, domnule președinte.

Proiectul de lege supus dezbaterii vizează crearea cadrului legal cu privire la modul de alocate a fondurilor externe nerambursabile și a cofinanțării de la bugetul de stat în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea și utilizarea acestora pentru obiectivul "Cooperare teritorială europeană", precum și pentru stabilirea circuitelor financiare ale programelor pe care România le gestionează în calitate de autoritate de management, autoritate națională, în cadrul obiectivului "Cooperare teritorială europeană".

Față de acestea, vă rugăm să acordați un vot favorabil proiectului de lege.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Avem raport comun din partea celor două comisii, Comisia pentru buget și Comisia pentru administrație.

Domnule președinte Victor Paul Dobre, raportul comun. Vă rog, domnule președinte.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Victor Paul Dobre:

Conform prevederilor art. 75 din Constituție și ale art. 92 alin. (9) pct. 1 din Regulamentul Camerei, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 12 octombrie 2015.

La întocmirea raportului comun s-au avut în vedere avizul favorabil al Comisiei pentru afaceri europene, al Comisiei juridice și al Consiliului Legislativ.

Adoptarea prezentului act normativ este imperios necesară pentru crearea cadrului legal cu privire la modul de alocare a fondurilor externe nerambursabile și a cofinanțării de la bugetul de stat în bugetul instituțiilor implicate în gestionarea și utilizarea acestora pentru obiectivul "Cooperare teritorială europeană".

În conformitate cu prevederile art. 61 și 63 din regulament, comisiile și-au desfășurat lucrările în ședințe separate.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații celor două comisii au hotărât cu unanimitate de voturi să supună plenului Camerei spre dezbatere și adoptare Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 29/2015 cu un amendament admis, prezentat în anexa la prezentul raport comun.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face part din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă la dezbateri generale din partea grupurilor parlamentare dorește să intervină cineva? Nu dorește nimeni.

Avem 39 de amendamente admise. Mergem în calupuri de câte zece.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu. Adoptat.

De la 1 la 10, dacă sunt observații? Nu.

De la 11 la 20? Nu.

De la 21 la 30? Nu.

De la 31 la 39? Nu.

Rămâne la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul feroviar (PL-x 641/2015) (retrimis comisiei)  

7. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2015 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul feroviar, PL-x 641/2015.

Domnul lider Marian Neacșu, vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Marian Neacșu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Bănuiesc că și colegul meu, domnul Mircea Toader, pentru același lucru venea la microfon.

Vă solicităm retrimiterea la comisie a acestui proiect până la începutul lunii februarie.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Să înceapă votul.

Cu 87 de voturi pentru, trei voturi împotrivă, nicio abținere, proiectul a fost retrimis la comisie, raportul să fie gata la 1 februarie.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege pentru completarea art. 20 din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului (PL-x 557/2015) (rămas pentru votul final)  

8. Proiectul de Lege pentru completarea art. 20 din Legea nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului, PL-x 557/2015. Caracter organic.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu dorește nimeni.

Raportul comun - Comisia pentru agricultură și Comisia juridică.

Domnul Varga, vă rog, prezentați raportul.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Vasile Varga:

Mulțumesc, domnule președinte.

Senatul este prima Cameră sesizată și a adoptat acest proiect de lege.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare completarea Legii nr. 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan și de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului cu destinație agricolă și înființarea Agenției Domeniilor Statului, cu modificările și completările ulterioare.

În urma examinării acestui proiect de lege și a opiniilor exprimate de către cele două comisii în unanimitate au hotărât să supună plenului Camerei Deputaților adoptarea Proiectului de Lege privind completarea art. 20 din Legea nr. 17/2014.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Dacă din partea grupurilor parlamentare sunt intervenții? Nu sunt intervenții.

A, vă rog, doamna deputat. Nu v-ați semnalat nici prezența. Mocioi Niculina, vă rog, da.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Niculina Mocioi:

Mulțumesc, domnule președinte.

Grupul parlamentar al PNL votează adoptarea acestei propuneri legislative din următoarele considerente.

Reglementările în vigoare privind executarea documentațiilor tehnice de cadastru și ulterior intabulării dreptului de proprietate, activitatea de cadastrare și atribuire a numerelor cadastrale pentru terenurile aflate în extravilan a fost puternic îngreunată, proprietarii de terenuri agricole aflându-se, de multe ori, în imposibilitatea executării acestor lucrări, din cauza unor neconcordanțe între suprafețele măsurate și cele atribuite prin titluri de proprietate sau a unor greșeli în tipărirea numelui proprietarului, erori care trebuiau rectificate de către aceștia.

Această procedură greoaie a dus la situații în care numeroși investitori să se găsească în situația de a o aplica și ulterior să fie excluși din categoria preemptorilor, în condițiile în care aveau un drept de creanță asupra terenurilor respective.

Prin modificările propuse de prezentul act normativ, se găsește soluția logică și juridică de a introduce promitenții cumpărători într-o categorie aparte față de categoria preemptorilor menționați în lege, cu posibilitatea achiziționării terenului la prețul negociat anterior și stabilit în promisiune.

În consecință, Grupul parlamentar al PNL votează pentru adoptarea acestei propuneri legislative.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Munteanu, Grupul PSD.

Vă rog, domnule deputat. Domnul Munteanu de la Neamț.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Munteanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Concret, aici se rezolvă o anumită problemă, în sensul că e necesar un timp pe care l-am alocat printr-o propunere de amendament pentru a crea un interval pentru finalizarea contractelor de vânzare-cumpărare care au la bază ante contracte sau pacte de opțiuni încheiate înaintea acestei intrări în vigoare a prezentei legi.

Termenul, așadar, este doar până în martie 2016, până când cei care dețin astfel de contracte trebuie să-și rezolve problema, pentru că altfel ar exista și posibilitatea să dateze orișicând și să pună actele pe care să le folosească anumiți beneficiari ai actelor de vânzare cumpărare.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Ale intervenții, dacă mai sunt? Nemaifiind alte intervenții, mergem la raportul comisiei.

Avem trei amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu. Adoptat.

Articolul unic, observații? Nu. Adoptat.

Art. 4, dacă sunt observații? Nu. Adoptat.

Rămâne la votul final.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 53/2015 pentru stabilirea unor măsuri aplicabile în cazul apariției la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranți (PL-x 866/2015) (rămas pentru votul final)  

9. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 53/2015 pentru stabilirea unor măsuri aplicabile în cazul apariției la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranți, PL-x 866/2015. Caracter ordinar.

Din partea Guvernului.

Vă rog, domnule secretar de stat.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florea-Tiberiu Trifan (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne):

Bună ziua!

Sunt Tiberiu Trifan, secretar de stat în Ministerul de Interne.

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 53/2015 se are în vedere instituirea unui cadru normativ pentru integrarea activităților de control la trecerea frontierei, de protecție a sănătății publice și a celor de clarificare a situației străinilor, prevăzute de legislația în vigoare.

Concret, prin această ordonanță de urgență se reglementează în principal: abilitarea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră de a constata că apariția la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranți face necesară instituirea unui centru ad hoc în care să fie integrate activitățile de control la trecerea frontierei de stat, de protecție a sănătății publice și de stabilire a statutului străinilor care intră sau încearcă să între pe teritoriul României, denumite în continuare centre integrate; stabilirea regimului juridic al centrelor integrate și a activităților ce pot fi realizate în cadrul acestora; stabilirea funcțiilor pe care le îndeplinesc centrele integrate în raport cu situația străinilor ce fac obiectul măsurilor luate și procedurilor realizate în cadrul acestora; stabilirea dreptului organizațiilor și organismelor internaționale, naționale și neguvernamentale cu atribuții în domeniul migrației și azilului de a vizita centrele integrate; și, de asemenea, stabilirea obligației Ministerului Afacerilor Interne de a întocmi împreună cu autoritățile și instituțiile reprezentate în grupul de coordonare a implementării strategiei naționale privind migrația, a planului de contingență privind principalele măsuri necesare pentru înlăturarea amenințărilor la adresa securității naționale, generate de un flux masiv de imigranți, precum și pentru prezervarea climatului de ordine și siguranță publică.

În considerarea celor menționate, vă rog să adoptați proiectul de lege.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Rog Comisia pentru apărare, prezentați raportul.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Benga:

În conformitate cu prevederile art. 95 și 111 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională a fost sesizată spre dezbatere pe fond, în procedură de urgență, cu Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 53 pentru stabilirea unor măsuri aplicabile în cazul apariției la frontiera de stat a României a unui flux masiv de imigranți, trimis cu adresa PL-x 866 din 9 decembrie 2015.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil acest proiect de lege, cu observații și propuneri.

Proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, potrivit prevederilor art. 73 alin. (1) din Constituția României, republicată.

Senatul, în ședința din 7 decembrie 2015 a adoptat proiectul de lege.

Obiectul de reglementare constă în stabilirea unor măsuri necesare pentru integrarea activităților de control la trecerea frontierei de stat de protecție a sănătății publice și de clarificare a situației străinilor care intră sau încearcă să intre în România în cazul constatării la frontiera de stat a României a unui aflux masiv de imigranți, actual sau iminent.

La lucrările comisiei au fost prezenți 20 de deputați din totalul de 26 de membri.

La dezbateri a participat, în calitate de invitat, doamna chestor Irina Alexe, secretar general adjunct în Ministerul Afacerilor Interne.

În urma dezbaterilor, în ședința din 17 decembrie 2015, membrii comisiei au hotărât, cu unanimitate de voturi, întocmirea unui raport de adoptare a acestui proiect de lege, în forma adoptată de Senat.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Și-au înregistrat... La dezbateri generale, doamna Birchall. Doamna Birchall, Grupul PSD, vă rog. Vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Ana Birchall:

Mulțumesc mult, domnule președinte de ședință.

Grupul PSD va vota pentru acest proiect de lege. Este un proiect care reglementează măsuri pe care statul român trebuie să le ia în cazul migrației. Vă învederez faptul că atât Comisia pentru afaceri europene, cât și plenul Camerei Deputaților au rămas consecvenți și au votat împotriva mecanismelor permanente pentru migrație.

Cred că este extrem de important ca în actuala criză a migranților să putem să fim pregătiți astfel încât frontiera României să poată să fie, în continuare, sigură și România să nu se confrunte cu... inclusiv cu potențiale riscuri de securitate.

Grupul PSD va vota pentru.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Grupul PNL, domnul Surugiu Iulian.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Iulian-Radu Surugiu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Acutizarea crizei migranților, precum și măsurile pe care cam toate statele din jurul României le-au adoptat, în ultima perioadă, ne duc cu gândul că trebuie și noi, România, să susținem un astfel de proiect de lege.

Din acest motiv și cele expuse pentru abilitățile pe care Inspectoratul General al Frontierei le dobândește prin acest act normativ, Partidul Național Liberal va susține și va vota acest proiect.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

În continuare, domnul Mártón Árpád, Grupul UDMR.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Mártón Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Într-adevăr, avem nevoie de o astfel de lege. Într-adevăr, această lege, în marea majoritate a textelor, este una tehnică. Totuși, pe mine unul mă miră că e atât de perfectă această ordonanță încât onorata comisie n-a găsit niciun cusur, nimic de modificat, de comentat, în timp ce în toată Europa se dezbate această problematică. Eu, cel puțin, am găsit... cel puțin trei probleme interesante.

  1. Obligativitatea autorităților publice locale de a pune la dispoziție anumite imobile.
  2. Luarea în considerare, evident, pe cât posibil, a diferitelor doleanțe, chiar religioase, ale imigranților.
  3. Atunci când avem această problemă cu anumiți teroriști care se plimbă încoace-încolo, sigur, în mod sigur, toți vor putea fi verificați în 10 zile? Nu știu. Vă spun sincer, nu sunt de profesie, dar cel puțin aceste teme poate ar fi trebuit să fie dezbătute și, nu știu, poate ar fi trebuit să și modificați să fie mai clar formulate, cel puțin aceste trei articole.

În mod evident, avem nevoie de această lege. Sper să nu fim obligați s-o aplicăm.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Cernea Remus, vă rog.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Remus-Florinel Cernea:

Vă mulțumesc foarte mult.

Proiectul de lege este destul de bine articulat. M-am bucurat să văd că are ca referință Convenția cu privire la refugiați de la Geneva, din 1951, și Protocolul acesteia din 1967, de la New York.

România trebuie să fie solidară cu statele membre ale Uniunii Europene, trebuie să primim refugiați în număr, cred eu, mare. A fost o eroare gravă a Parlamentului atunci când a votat împotriva acceptării cotelor de refugiați. S-a vorbit mai devreme aici despre acest lucru. Nu ne putem izola. Suntem membri ai Uniunii Europene și la bine, și la greu.

Am observat în lege trei chestiuni, însă, care ar merita o discuție. Art. 3 pct. c) cred că are o eroare materială și fac apel la membrii comisiei și la deputații juriști de aici să fie atenți la ceea ce voi spune, pentru că am nevoie de suportul lor pentru a demonstra că este vorba de o eroare.

Se spune așa: "în aplicarea prevederilor prezentei ordonanțe de urgență autoritățile române respectă următoarele principii..." și pct. c), "principiul nediscriminării, constând în interdicția de a dispune măsuri împotriva străinilor întemeiate exclusiv pe motive de rasă, culoare, sex, etnie etc". Acest exclusiv nu are ce căuta aici, pentru că implică faptul că ar putea fi, să spunem, respins cetățeni și pe motive discriminatorii.

Deci, ori este vorba de principiul nediscriminării și atât, ori, dacă punem exclusiv, implicit rezultă că putem respinge oameni și discriminându-i, adică folosindu-ne de aceste criterii enunțate în punctul c). De aceea, cred că trebuie scos cuvântul exclusiv pentru a nu intra într-o situație problematică din punct de vedere logic și democratic, pentru că implicit, repet, putem să discriminăm.

Apoi, mai este un articol care spune că li se va asigura un translator în limba pe care o cunosc sau se presupune în mod rezonabil că o cunosc. Aici suntem pe un teren de arbitrariu. E posibil ca anumite comunități minoritare care provin din Siria sau din alte țări în care sunt războaie, e posibil ca pentru aceste comunități minoritare să fie nevoie de translator care să le cunoască, într-adevăr, limba maternă, altfel, ei fiind dezavantajați.

Și, ultimul lucru, la final unde se menționează finanțarea pentru primirea refugiaților, suportarea cheltuielilor - secțiunea a VI-a, art. 27 - iarăși, lucrurile sunt ambigue, pentru că se spune că fondurile se asigură prin bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita fondurilor alocate.

Sunt de părere că trebuie creat un fond special pentru situații umanitare de urgență și acest fond special să fie un capitol bugetar distinct. Altfel, lucrurile sunt neclare; nu știm cine, când și cum va aloca fonduri Ministerului Afacerilor Interne.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Alte observații dacă sunt? Nu sunt.

Rămâne la votul final în forma propusă de către comisie.

Mulțumesc.

Trecem mai departe. Și ultimul proiect.

La ora 18,00, reamintesc, vom închide prima parte a ședinței noastre.

 
Video in format Flash/IOS Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2015 privind modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (PL-x 864/2015) (rămas pentru votul final)  

10. Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2015 privind modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal și a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, PL-x 864.

Caracter ordinar. Procedură de urgență.

Rog, Guvernul.

Domnule secretar de stat, vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Gabriel Biriș (secretar de stat, Ministerul Finanțelor Publice):

Bună seara!

Doamnelor și domnilor deputați,

Domnule președinte,

Sunt Gabriel Biriș, începând de săptămâna trecută, secretar de stat la Ministerul Finanțelor Publice.

Proiectul de lege supus dezbaterii are ca obiect de reglementare, așa cum a spus și domnul președinte, completarea Legii privind Codul fiscal și privind Codul de procedură fiscală și cuprinde, printre altele, următoarele dispoziții: devansarea măsurii de reducere a cotei de impozitare a impozitului pe dividende de la 16 la 5%; majorarea plafonului aplicabil la impozitul pe venitul microîntreprinderilor de la 65.000 la 100.000 de euro, precum și introducerea unei cote diferențiate, între 1-3%, pe venitul microîntreprinderilor, în funcție de numărul de salariați, măsură cu scopul de a stimula angajarea; determinarea impozitului lunar aplicabil veniturilor din salarii și asimilate acestuia obținute în afara funcției de bază, la nivelul de 16%, determinat... asupra bazei de calcul determinate ca diferență între venitul brut și contribuțiile sociale obligatorii; devansarea măsurii de reducere a cotei de impozit de la 16-5% pentru veniturile sub formă de dividende sau câștigurilor obținute urmare a deținerii de titluri de participare la organisme de plasament colectiv, la fel ca și anteriorul; precizarea faptului că, la stabilirea venitului impozabil din pensii, contribuția la sănătate este deductibilă; lărgirea sferei de aplicare a taxării inverse la telefoane mobile și alte dispozitive electronice, precum și unele clarificări cu privire la impozite și taxe locale.

Susținem forma adoptată de comisie.

Mulțumim frumos.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Îl invit, în continuare, pe domnul Viorel Ștefan, președintele Comisiei pentru buget.

Prezentați raportul și timpul, domnule președinte. Procedură de urgență.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Viorel Ștefan:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor,

Conform prevederilor Regulamentului, comisia noastră a fost sesizată pentru dezbaterea pe fond a prezentului proiect de lege.

Senatul, în calitate de primă Cameră, a adoptat proiectul în 7 decembrie 2015.

Conform prevederilor din Constituție și Regulament, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Proiectul a fost avizat favorabil de Consiliul Legislativ și, în urma reexaminării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, deputații prezenți la lucrări au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună spre dezbatere și adoptare plenului Camerei prezentul proiect de lege, cu amendamentele admise prezentate în Anexa 1 și cele respinse, care se regăsesc la Anexa 2, la raport.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul face parte din categoria legilor ordinare.

10 minute, timp de dezbatere.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Să înceapă votul pentru timpul propus de domnul președinte.

61 de voturi pentru, 2 voturi împotrivă și o abținere.

Timpul a fost acceptat.

La dezbateri generale?

Prima înscrisă doamna Andreea Maria Paul.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Maria-Andreea Paul:

Stimați colegi,

Partidul Național Liberal votează în favoarea acestui proiect de lege, care are un pachet consistent de măsuri de relaxare fiscală în favoarea mediului de afaceri și facem acest lucru pentru că pachetul de măsuri de relaxare fiscală a fost declarat ca fiind sustenabil de către actualul Guvern Cioloș.

Pe lângă măsurile pe care le-a descris deja secretarul de stat al Ministerului Finanțelor Publice, mai apare o măsură de relaxare fiscală foarte importantă pentru populație: reducerea TVA la 9% pentru apa potabilă și tot la 9% pentru apa destinată irigațiilor, aplicate tot de la începutul anului viitor.

Întregul pachet de măsuri de relaxare fiscală despre care am vorbit până acum are un impact bugetar de 2 miliarde de lei în anul 2016. Acest impact bugetar crește anual, gradual, și ajunge la 2,5 miliarde de lei în anul 2019. Însă, în anul viitor, apare un impact de runda a doua, în urma acestor măsuri de relaxare fiscală, care vor readuce la buget peste 600 de milioane de lei și acest lucru se va întâmpla și în anii viitori.

Tot în anul 2016 impactul este semnificativ asupra creșterii economice. Vorbim de un impact pozitiv de plus 0,05% al produsului intern brut.

Așadar, votăm pentru măsurile de relaxare fiscală sustenabile.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

În continuare, îl invit la cuvânt pe domnul Marian Neacșu, liderul Grupului PSD.

Vă rog, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Marian Neacșu:

M-am liniștit, domnule Nicolăescu.

De fapt, asta ar fi aproape a treia premieră și voiam să le remarc pe celelalte două de până acum. Prima dintre ele este faptul că îl avem pentru prima dată pe domnul Biriș aici, de partea asta a baricadei. Aș fi foarte curios să văd primele negocieri pe care le are Domnia Sa cu mediul de afaceri când discută despre relaxare fiscală... Să mă invitați și pe mine!

A doua chestiune este aceea potrivit căreia de la acest microfon am ascultat-o adesea pe distinsa colegă antevorbitoare care pe bună dreptate a venit și a precizat că unele dintre măsurile luate de Guvernul anterior au fost bune, dar totdeauna exista un dar. De data aceasta n-a mai fost dar-ul. Dar-ul este pentru mediul de afaceri, doamnă Paul, pentru că, într-adevăr, de astă-dată acest proiect legislativ care propune o serie de măsuri de relansare fiscală extrem de importante pentru mediul antreprenorial și care erau îndelung așteptate, parte dintre ele au făcut parte din corpul legii inițiale privind Codul fiscal, așa cum s-a precizat aici. Datorită colectării bugetare mai bune, datorită prezumtivei colectări bugetare mai bune, și pentru anul viitor, și acelor efecte de runda a doua, de care amintea doamna deputat, suntem absolut convinși că pot fi susținute măsurile de relansare fiscală, cu atât mai mult cu cât toate măsurile de relansare fiscală, luate în ultimii doi ani de zile, au dovedit că, deși importurile și taxele au fost reduse în România, banii colectați la bugetul de stat au fost mai mulți de fiecare dată, ceea ce dovedește, o dată în plus, dacă vreți, că o economie se dezvoltă mai puțin prin măsuri de austeritate, care nu fac decât să blocheze afluxurile economice, și aproape totdeauna prin măsuri de relansare fiscală, care fac să se dezvolte mediul antreprenorial.

Evident că am susținut de la bun început acest proiect legislativ, am asistat adesea la discuțiile care au fost purtate la Ministerul de Finanțe cu mediul de afaceri referitor la această temă. Mă bucur că am putut să devansăm o parte dintre măsurile fiscale și că există spațiu fiscal pentru asta și bineînțeles că vom vota acest proiect legislativ.

V-ați liniștit, domnule Nicolăescu.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule Neacșu.

În continuare, din partea Grupului UDMR, domnul deputat Ödön Szabó.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Szabó Ödön:

Stimate domnule președinte,

Stimați colegi,

Evident că vom susține această inițiativă legislativă, cu atât mai mult cu cât am depus-o mai demult la modificările la Codul fiscal ca inițiativă a UDMR-ului, într-un pachet mai larg, întrucât noi avem în proiectul nostru, în programul nostru, reducerea cheltuielilor pentru întreținerea unei familii. În ceea ce privește cheltuielile la apă este doar una din aceste cheltuieli. Ne-am gândit și dorim să susținem în continuare reducerea TVA-ului la cheltuieli de încălzire centralizată, la energie electrică, la salubrizare și chiar a cheltuielilor de canalizare.

Astăzi, este un paradox. Apa intră într-o gospodărie cu TVA de 9% și iese din gospodărie cu 24% și va ieși din 1 ianuarie cu 20%, deci nu există o coerență legislativă în acest sens.

Proiectul nostru, pe care l-am propus, prevedea, printre altele, două elemente importante: scăderea costurilor pe familie, în acest fel în bugetul fiecărei familii rămânând mai mulți bani și cu acești bani, ulterior, economia putând să se relanseze prin creșterea cheltuielilor pe care acele familii le pot realiza.

Deci există un proiect coerent și sperăm ca unul din aceste elemente fiind luate să ajungem și la celelalte din proiectul nostru.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Continuăm, stimați colegi.

Avem 105 amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu.

De la 1-10. Observații? Nu.

De la 11-20?

De la 21-30?

De la 31-40?

De la 41-50?

5l-60?

61-70?

71-80?

81-90?

91-100?

De la 101-105? Observații? Nu.

Adoptat.

Rămâne la votul final.

Mulțumesc mult.

Aici încheiem prima parte a ședinței noastre.

 
Video in format Flash/IOS Informare privind depunerea la secretarul general al Camerei Deputaților, în vederea exercitării de către deputați a dreptului de sesizare a Curții Constituționale, a următoarelor legi: <BR>- Legea pentru ratificarea Protocolului adițional la Convenția europeană pentru protecția drepturilor omului și a demnității ființei umane față de aplicațiile biologiei și medicinei, referitor la transplantul de organe și țesuturi de origine umană, semnat la Strasbourg la 20 februarie 2015 (PL-x 589/2015) (adoptată în procedură de drept comun); <BR>- Legea pentru modificarea Legii nr.393/2004 privind Statutul aleșilor locali (PL-x 492/2015) (adoptată în procedură de drept comun); <BR>- Legea pentru completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali (PL-x 542/2015) (adoptată în procedură de drept comun); <BR>- Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi (Pl-x 393/2015) (adoptată în procedură de drept comun); <BR>- Legea pentru completarea Legii educației naționale nr.1/2011 (Pl-x 180/2014) (adoptată în procedură de drept comun); <BR>- Legea privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilității (Pl-x 363/2015) (adoptată în procedură de drept comun);  

Vreau să vă dau citire, înainte de aceasta, legilor pentru care se poate exercita dreptul de sesizare a Curții Constituționale.

  • Legea pentru ratificarea Protocolului Adițional la Convenția Europeană pentru Protecția Drepturilor Omului și a demnității ființei umane față de aplicațiile biologiei și a medicinei referitor la transplantul de organe și țesuturi de origină umană, semnat la Strasbourg la 20 februarie 2015, PL-x 589/2015;
  • Legea pentru modificarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali;
  • Legea pentru completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, PL-x 542;
  • Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi, PL-x 393;
  • Legea pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, PL-x 180/2014;
  • Legea privind înființarea mecanismelor prevăzute de Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități, PL-x 363/2015.

Termenul de sesizare este de 5 zile pentru legile adoptate în procedură de drept comun, de la data depunerii, astăzi, 21 decembrie 2015.

Termenul se calculează luând în considerare ziua anunțului, respectiv 21 decembrie 2015.

    Primirea de răspunsuri orale la întrebările adresate membrilor Guvernului.  

După pauză

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Continuăm ședința noastră, stimați colegi, cu răspunsurile orale la întrebări.

Din partea Ministerului Afacerilor Interne... domnul deputat Dan-Cristian Popescu are o întrebare.

Din păcate, domnul deputat nu este prezent. Este prezent domnul secretar de stat. Vă rog, domnul.... Îi transmiteți răspunsul scris.

Mulțumesc. Domnul secretar de stat Tiberiu Trifan este prezent. Mulțumesc, domnule secretar de stat. Transmiteți răspunsul scris.

Și cealaltă, din partea domnului deputat Gheorghe Mirel Taloș. Este prezent? Nu este prezent.

A fost transmis. Domnul secretar general adjunct, domnul Robert Liviu Neagu. Mulțumesc, domnule secretar general adjunct.

Continuăm cu lista deputaților.

 
Video in format Flash/IOS Prezentarea interpelărilor adresate Guvernului.  

Da, vă rog... Lista deputaților înscriși pentru a prezenta interpelări, în ședința din 21.

Dacă domnul deputat Ovidiu Raețchi este prezent? Are o interpelare. Nu.

Domnul deputat Ioan Oltean, o interpelare.

Domnul Mircea Man, două interpelări.

Domnul Scarlat Iriza, una.

Domnul deputat Cristian Buican, șase interpelări. Nu.

Paul Dumbrăvanu? Nu.

Domnul Cornel-Gheorghe Comșa? Nu.

Domnul Vasile Horga, două interpelări. Nu.

Domnul Viorel Blăjuț, două interpelări. Nu.

Raluca Turcan, una.

Video in format Flash/IOS   Andrei Daniel Gheorghe

Daniel Andrei Gheorghe, patru. Este? Nu este.

Da. Vă rog, nu v-am... Erați sus.

Îl rog pe domnul Daniel Andrei Gheorghe... aveți patru interpelări, prezentați una, pe scurt.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Domnule președinte,

Nu funcționează... Da.

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Am patru interpelări.

Una este pentru Ministerul de Interne, alta pentru Ministerul Energiei, încă una pentru Ministerul Sănătății, iar cea pe care o voi prezenta astăzi verbal se adresează domnului ministru al agriculturii, Achim Irimescu, și are drept subiect situația lumii pastorale românești.

Domnule ministru,

Apreciez sincer faptul că ați luat public apărarea produselor agroalimentare românești și ați avut demnitatea de a recunoaște faptul că piața românească e invadată de otrăvuri, după cum bine ați spus.

În calitatea mea de deputat PNL, am avut plăcerea de a merge în mijlocul oierilor, alături de alți colegi liberali, și de a asculta doleanțele acestora. Spun plăcere deoarece a fost surprins pozitiv de realismul și onestitatea crescătorilor de animale prezenți la protest.

Ca un urmaș al lăptarilor otopenari, cowboy-i de lângă Bucureștii de altădată, am înțeles care sunt cererile reale ale oierilor și văcarilor români și vă solicit atenția în vederea realizării unei ordonanțe de urgență care să permită producătorilor români să-și valorifice resursele cu adevărat, asigurând locuri de muncă, capitalizarea financiară internă și, nu în ultimul rând, păstrarea unor tradiții multimilenare.

Așadar, vă propun o serie de măsuri care pot detensiona actuala situație și care vin în interesul agriculturii românești.

Rectificarea Legii vânătorii în vederea eliminării prevederilor care au un potențial de generare a unui conflict artificial între păstori și vânători, ținând cont și de necesitatea protejării animalelor sălbatice; eliminarea din legislație a obligativității păstrării oilor în spațiu închis în intervalul 5 decembrie - 24 aprilie, fapt care generează pierderi financiare majore păstorilor și pune în pericol transhumanța tradițională; creșterea cuantumului subvenției agricole calculate în euro și eliminarea impozitării pe cap de animal; eliminarea restricționării plăților în numerar, fapt care duce la creșterea evaziunii fiscale și favorizarea samsarilor și a mafiilor arăbești care încearcă să acapareze comerțul cu produse de origine ovină; reducerea birocrației din domeniul creșterii animalelor și a valorificării produselor în acest sector de producție și eliminarea reglementărilor inutile care au ca efect întârzieri la efectuarea plăților și pierderi atât pentru stat, cât și pentru producători; înlesnirea angajării de personal necesar producției în asociațiile rurale care se ocupă cu păstoritul.

Dincolo de pitoresc și de o literatură mit-folclor, România este un lider european recunoscut astfel în domeniul oieritului și al creșterii animalelor.

Consider că această ramură agricolă, mai ales, în contextul prezentei crize alimentare a secolului XXI, care se anunță, joacă un rol capital în ceea ce reprezintă securitatea alimentară a României.

Fac apel la dumneavoastră să tratați cu maximum de eficiență și promptitudine această problematică a oieritului românesc atinsă în interpelarea de mai sus.

Vă mulțumesc.

Daniel Gheorghe, deputat PNL de Ilfov.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS   Sorin-Avram Iacoban

Următorul, domnul Mihai Deaconu, o interpelare, Anton Doboș, două interpelări, Cezar Preda, o interpelare, Virgil Guran, două, Petru Movilă, două, Mirel Taloș, o interpelare, Daniel Oajdea, o interpelare depusă, Eugen Tomac, patru interpelări, Marian Neacșu, o interpelare, Liliana Mincă, două interpelări, Constantin Adăscăliței, două interpelări depuse, Mihai Sturzu, o interpelare, Violeta Tudorie, două, Aurelian Mihai, o interpelare, Andreea-Maria Paul, o interpelare.

O prezentați? Da, vă rog, doamnă deputat, aveți două minute.

Mergem mai departe și revenim când sunteți pregătită, doamnă deputat.

Vasile Iliuță, o interpelare.

Vasile Varga are o interpelare. A ieșit.

Niculina Mocioi, o interpelare depusă.

Domnul Sorin-Avram Iacoban.

Vă rog, domnule deputat, aveți o interpelare. Aveți trei minute.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Sorin-Avram Iacoban:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Astăzi, pentru stenogramă, depun o interpelare și 9 întrebări. Interpelarea este adresată Ministerului Transporturilor, domnului ministru Dan Marian Costescu, și are ca subiect Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș.

Domnule ministru,

Deși am încercat să sensibilizăm Guvernul României în ceea ce privește realizarea Autostrăzii Ungheni-Iași-Târgu Mureș, observăm din partea Guvernului un total dezinteres față de această lucrare de infrastructură. Lipsa banilor alocați în bugetul pe 2016 este barometrul real pentru cât de importantă este zona Moldovei pentru autoritățile executive de la București.

Din păcate, promisiunea făcută luna trecută de premierul Cioloș în privința unui calendar clar în ceea ce privește realizarea acestei autostrăzi Montana, nu s-a concretizat. Calendarul anunțat de domnul premier nu a fost dat publicității, iar banii alocați pentru refacerea sau actualizarea unor studii de fezabilitate au fost prinși în buget ca urmare a unui amendament depus de subsemnatul și alți parlamentari de Iași la Legea bugetului pe 2016, votat în Comisia pentru buget, finanțe și în Comisia pentru transporturi.

Având în vedere cele prezentate, vă rugăm să aveți amabilitatea să răspundeți la următoarele întrebări: 1. Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș reprezintă pentru Guvernul României o prioritate strategică? 2. Dacă reprezintă o prioritate strategică, de ce nu a avut parte de bugetare în bugetul pe anul 2016? 3. Când vor începe efectiv lucrările la tronsonul Ungheni-Târgu Neamț și când estimați că vor fi încheiate? 4. Când estimați că se va putea circula pe autostradă de la Ungheni la Târgu Mureș?

Solicităm răspuns scris și oral pentru fiecare punct în parte în termenul prevăzut de lege.

Sorin-Avram Iacoban, deputat de Iași.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS   Maria-Andreea Paul

O invit în continuare pe doamna deputat Andreea-Maria Paul.

Vă rog. Aveți trei minute, doamna deputat.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Maria-Andreea Paul:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Interpelarea mea se adresează premierului României, domnul Cioloș, și ministrului pentru economie, Costin Borc, și totodată ministrului transporturilor, Marian Costescu.

Tema interpelării ține de prețul aproape dublu al sării pentru deszăpezire al SALROM pentru CNADNR decât pentru Ungaria și neplata redevențelor miniere la bugetul țării. Pe scurt, este vorba de perpetuarea unor practici vechi, ține de gestionarea și supravegherea activității reprezentanților statului în consiliile de administrație și în AGA la aceste companii naționale. Dați-mi voie să sintetizez problema detaliată în interpelarea scrisă.

CNADNR, cu acționariat unic de stat, achiziționează sarea pentru deszăpezire de la SALROM, societate cu acționariat majoritar de stat, dar cu 49% din acțiuni private, la preț mult mai mare față de prețul la care aceeași societate SALROM vinde sortimentul în Ungaria.

Mă revoltă faptul că statul român ar cumpăra de la propria companie cu preț aproape dublu decât cel practicat pentru firmele din Ungaria de deszăpezire. Discutăm nu doar despre costuri mari pentru deszăpezire, ci și despre scurgeri de milioane de euro către SALROM și acționariatul său privat.

Concret: din datele legate de prețul de intrare al sării în statisticile Organizației Mondiale a Comerțului, România livrează pe piața Ungariei sare la prețul de 30 de euro pe tonă, în timp ce Belarus sau Austria oferă sare la aproximativ 100 de euro pe tonă Ungariei. Aceeași sare este livrată de români cu circa 15 euro mai scump pe piața românească, adică CNADNR-ului, pentru deszăpezirea drumurilor din țară. Atenție, înainte de aplicarea TVA-ului pe piața românească.

Această statistică a Organizației Mondiale a Comerțului este disponibilă oricui, inclusiv CNADNR, cu vreo 300-320 de euro. La cele 300 de mii de tone cumpărate de CNADNR, diferența de preț de 15 euro pe tonă fără TVA nu doar că acoperea cheltuiala, dar ar fi prevenit și prejudiciul de circa 4,5 milioane de euro pe care îl suferă CNADNR numai în acest sezon.

În cercetarea acestei probleme...

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Concluzia?

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Maria-Andreea Paul:

...am descoperit semnale deosebit de îngrijorătoare și legat de modul de conducere al SALROM: refuzul său sistematic de plată a redevenței miniere în cuantumul legal, nerealizarea programului de investiții cu grave consecințe în exploatare și clientelism la angajare. Dar nu numai.

Ridic așadar o serie de întrebări lămuritoare vizavi de aceste probleme și prețuri și cer soluții. Pentru că ceea ce mă interesează cel mai tare este să găsim soluții.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Doamna Maria-Andreea Paul:

În detaliu găsiți în interpelarea în forma scrisă.

Și eu vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS   Gheorghe Marin

Domnul Florin Iordache:

Mai departe.

Domnul deputat Marin Gheorghe, o interpelare.

Vă rog, domnule deputat. Aveți trei minute.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Gheorghe Marin:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Interpelarea mea este adresată domnului ministru Petre Tobă, ministrul afacerilor interne, și ea se referă la posibilitatea înființării unui centru pentru refugiați în municipiul Câmpulung.

Cu ocazia dezbaterii în Parlament a proiectului bugetului de stat, domnul ministru a făcut unele declarații cu privire la posibilitatea înființării unui astfel de centru în municipiul Câmpulung. Trebuie să transmit pe această cale îngrijorarea cetățenilor la vestea privind înființarea unui astfel de centru în municipiul Câmpulung și această îngrijorare pornește de la situația socio-economică existentă în zonă.

De aceea, pe scurt, doresc ca domnul ministru să analizeze cu atenție problematica înființării acestui centru pentru refugiați în municipiul Câmpulung și, de asemenea, doresc să ne prezinte punctul de vedere al ministerului pe această temă, dacă s-a luat o decizie în sensul înființării acestui centru și dacă s-a luat o decizie, care sunt măsurile care au fost întreprinse.

Mulțumesc.

Deputat Gheorghe Marin, deputat de Argeș.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS   Florin Gheorghe

Următorul domn deputat Florin Gheorghe. O interpelare.

Vă rog, domnule deputat, aveți trei minute.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Gheorghe:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea este adresată domnului ministru al sănătății. Obiectul ei este lipsa acută de insulină în farmaciile din Constanța.

Domnule ministru,

Una dintre cele mai grave probleme ale sistemului de sănătate din România o reprezintă lipsa unor medicamente extrem de importante și extrem de uzuale din dotarea spitalelor sau din inventarul farmaciilor. Această problemă s-a agravat și mai mult începând cu data de 1 iulie 2015, atunci când au intrat în vigoare noile prețuri la medicamente. Astfel, numai la nivelul județului Constanța se înregistrează un deficit important din următoarele categorii de medicamente - Apidra, Humalog, NovoMix și NovoRapid, asupra cărora asociațiile pacienților, dar și reprezentanți ai cadrelor medicale au tras un semnal de alarmă la nivelul ministerului, fără să primească în schimb niciun răspuns.

În aceste condiții, vă rog, domnule ministru, să aduceți următoarele precizări: 1. Cum intenționați să rezolvați acest deficit de medicamente din sistemul de sănătate, având în vedere că mulți producători reclamă faptul că prețurile mici și taxele mari nu mai stimulează aprovizionarea cu acestea? 2. Cum anticipați să stopați așa-numitul "export paralel", dar și aprovizionarea pacienților din alte surse, unele neautorizate, fenomen care pune în pericol viața pacienților? Și 3, ce măsuri intenționați să implementați pentru a stimula utilizarea medicamentelor generice, mult mai ieftine, care ar ridica presiunea pusă asupra Casei Naționale de Asigurări de Sănătate?

Deputat UNPR, Florin Gheorghe.

Vă mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Da. Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Ioan Tămâian

În continuare, domnul deputat Ioan Tămâian.

Vă rog, domnule deputat. Aveți o interpelare și aveți trei minute să o prezentați.

Vă rog.

Video in format Flash/IOS    

Domnul Ioan Tămâian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Interpelarea mea este adresată domnului Vlad Alexandrescu, ministrul culturii.

Obiectul interpelării este impozitarea clădirilor și terenurilor aflate în folosința UAP.

Întărirea capacității instituționale în elaborarea politicilor publice în domeniul culturii și al managementului programelor în domeniul cultural, al stimulării industriilor creative, armonizării legislative în domeniul cultural cu legislația Uniunii Europene, promovarea creației contemporane și a diversității culturale românești sunt principalele puncte propuse de premierul Dacian Cioloș în programul de guvernare privind cultura.

Mai mult, la împlinirea unui an de mandat al Președintelui Klaus Iohannis, acesta a declarat de la tribuna Parlamentului: "România educată, ca proiect de țară, ar trebui să fie una dintre aceste direcții, ea incluzând nu doar sistemul de învățământ, ci și încurajarea culturii, inovării și cercetării, stimularea creativității și aprecierea performanței."

Având în vedere aceste repere importante fixate de către Guvern și instituția prezidențială, vă supun atenției Domniei Voastre o problemă cu care se confruntă filialele UAP din România, și anume, obligația pentru plata de către UAP a impozitelor și taxelor pe clădirile în care funcționează, chiar și retroactiv, sume calculate de către unele consilii locale.

Vă menționez faptul că artiștii plastici sunt dependenți de existența unui spațiu de creație individual și a unui spațiu de expunere.

Având în vedere faptul că resursele sunt limitate, deoarece Uniunea Artiștilor Plastici din România, cât și filialele și asociațiile afiliate nu primesc subvenții de la bugetul de stat sau bugetele locale, obligația la plata impozitului, taxei pe clădiri și terenuri, care înseamnă, și într-un caz și în altul, plata unor sume foarte mari de bani, devine împovărătoare. Noul Cod fiscal conferă consiliilor locale posibilitatea de a acorda scutiri și reduceri de impozite, taxe pentru clădirile și terenurile utilizate de organizațiile non-profit, precum Uniunea Artiștilor Plastici din România, pentru activitățile non-profit. Lăsate, însă, la latitudinea consiliilor locale posibilitățile de acordare a scutirilor și reducerilor, vor crea cu siguranță regimuri discriminatorii, neuniforme pentru activitatea asociațiilor artiștilor plastici din România.

Tocmai de aceea consider oportună modificarea noului Cod fiscal, să facem cu toții demersurile necesare pentru ca rolul artiștilor plastici în societatea românească să poată fi consolidat și acest lucru nu este posibil fără scutirea de impozit a bunurilor aflate în proprietatea sau în folosința Uniunii Artiștilor Plastici din România ori a filialelor județene. Doar așa se poate răspunde la nevoile reale, actuale ale creatorilor în vederea îmbunătățirii calității vieții, în concordanță cu standardele europene, pentru promovarea și susținerea artei plastice românești contemporane, un reper important și în programul dumneavoastră de guvernare.

Cu deosebit respect, deputat Ioan Tămâian.

Mulțumesc.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
Video in format Flash/IOS   Eleonora-Carmen Hărău

În continuare, doamna deputat Lucia-Ana Varga. 4 interpelări depuse și ultima interpelare din partea a 36 de deputați din Grupul parlamentar al PNL, o interpelare.

Da. Și ultimul vorbitor, doamna deputat Hărău, Grupul PNL.

Vă rog, doamna deputat.

Video in format Flash/IOS    

Doamna Eleonora-Carmen Hărău:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

Mai cu seamă că e vorba de o chestiune care astăzi a izbucnit în județul Hunedoara, în Valea Jiului.

Interpelarea mea se adresează domnului prim-ministru Dacian Cioloș și domnului ministru al energiei.

Stimați domni miniștri,

Astăzi-dimineață, în Valea Jiului, la Mina Lonea de la Petrila începuseră proteste spontane în legătură cu contractul de muncă. Lor li s-a alăturat în jurul prânzului Termocentrala de la Paroșeni, iar în această seară, mina de la Lupeni nu va intra la schimbul trei, protestează și ei.

Apelez la dumneavoastră, informându-vă inițial că Valea Jiului stă pe un butoi de pulbere. La problemele de contestare a contractului de muncă, fiindcă acesta pare să fie motivul protestelor de astăzi din Valea Jiului, Complexul energetic Hunedoara cu cele trei subunități, se adaugă faptul că se prefigurează un Crăciun fără căldură și fără apă caldă în toată Valea Jiului, date fiind stocurile mici de cărbune, de huilă, cu care se poate face încălzirea tuturor familiilor care sunt conectate la rețeaua termică.

Știu că ați preluat acolo o situație catastrofală, însă v-aș ruga frumos să puneți pe lista problemelor pe care în mod cert va trebui să le rezolvați în perioada sărbătorilor această problemă deloc ușoară, pentru că înaintea măsurilor de termen mediu și lung, cu strategie energetică, cu gestionarea posibilei insolvențe la Combinatul energetic Hunedoara, apar aceste probleme foarte presante și foarte concrete.

Vreau să vă mai învederez faptul că, la nivelul județului Hunedoara, prefectul județului pare să judece lucrurile, nu doar acestea, ci și pe cele ale municipiului Hunedoara în consiliul local, de o manieră foarte partizană, PSD-istă, adică, lucru asupra căruia v-aș ruga să vă aplecați cu celeritate pentru rezolvarea tehnocratică a problemelor din județul Hunedoara.

Vă mulțumesc frumos.

 
Video in format Flash/IOS    

Domnul Florin Iordache:

Cu acestea fiind spuse, declar ședința închisă.

Mulțumesc.

Ne vedem mâine-dimineață la ora 8,30, la declarații politice.

 
       

Ședința s-a încheiat la ora 18,33.

 
       

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 26 octombrie 2021, 3:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro