Cristian-George Sefer
Cristian-George Sefer
Ședința Camerei Deputaților din 7 martie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.36/15-03-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 07-03-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 martie 2017

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Cristian-George Sefer

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.16 Cristian-George Sefer - declarație politică: "Transportul pe Dunăre în condiții de siguranță pe tot parcursul anului trebuie să devină o prioritate națională";

Video in format Flash/IOS

Domnul Cristian-George Sefer:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

România are șansa de a fi un pilon strategic în ceea ce privește traseul maritim ce face legătura între Marea Neagră și Marea Nordului, referindu-mă aici la legătura navigabilă cea mai scurtă reprezentată de coridorul de transport fluvial Constanța-Rotterdam.

Din păcate, constatăm că modul în care gestionăm acest avantaj economic lasă mult de dorit, și nu vorbim doar de lipsa unei viziuni care să reducă decalajul enorm dintre volumul de mărfuri tranzitat pe porturile dunărene și cel tranzitat pe cele pe Rin, ci vorbim de un blocaj complet al transportului fluvial în perioada de iarnă, situație pe care eu o consider inacceptabilă.

Dacă diferența de 10 ori între volumul de marfă tranzitat doar de Portul Rotterdam și toate celelalte porturi dunărene românești este doar un semnal de alarmă cu privire la strategia de transport a României, neputința arătată în ultimele trei luni - când transportul fluvial a fost practic paralizat de incapacitatea noastră de a gestiona temperaturi negative și îngheț, ce se încadrează în media multianuală specifică zonei climatice - este de nepermis.

Stimați colegi,

Această situație trebuie să înceteze, transportul pe Dunăre în condiții de siguranță pe tot parcursul anului trebuie să devină o prioritate națională. Avantajul de a face parte dintr-un coridor de transport fluvial european trebuie să devină un motor de dezvoltare economică pentru orașele-port românești.

Invit colegii din tot spectrul politic să trecem peste diferențele noastre doctrinare și împreună să identificăm soluții concrete care să conducă la o exploatare maximă a potențialului economic dunărean.

Este necesar ca împreună să găsim în regim de urgență soluții pentru repararea și modernizarea spărgătoarelor de gheață existente, respectiv achiziționarea altor noi, dacă situația o impune.

Vă mulțumesc.

Deputat Cristian-George Sefer, Circumscripția nr. 12, Călărași.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 25 aprilie 2018, 10:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro