Camelia Gavrilă
Camelia Gavrilă
Ședința Camerei Deputaților din 21 martie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.45/29-03-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media13-12-2017
Video in format Real Media11-12-2017 (comună)
Video in format Real Media11-12-2017
Video in format Real Media06-12-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 21-03-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 martie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.16 Camelia Gavrilă - declarație politică: "Consiliere și suport psihologic, cunoaștere și autocunoaștere - demersuri fundamentale ale unei educații responsabile";

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Domnul deputat Adrian Todoran?

Doamna deputat Camelia Gavrilă.

(Vociferări.)

Domnule deputat Turcescu, Regulamentul prevede să reluăm prin rotație, de la un grup la altul.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Camelia Gavrilă:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Obiectul declarației mele de astăzi se referă la "Consiliere și suport psihologic, cunoaștere și autocunoaștere - demersuri fundamentale ale unei educații responsabile".

Evident, toți constatăm că ne aflăm într-o lume complexă, o lume a cunoașterii, dar și o lume în care valorile se amestecă, binele și răul coexistă derutant, valori și pseudovalori se află în fața tinerilor, există diferențe de statut economic, diferențe sociale, inechități și frustrări care se reflectă major asupra tinerilor, mai ales asupra adolescenților.

Mediul rural își are limitele și dificultățile lui, mediul urban înseamnă tentații, capcane sociale, violențe sociale sau familiale.

Și, sigur, la nivel de adolescență sau de copilărie, vârste critice - vârste numite, de exemplu, de J.J.Rousseau... adolescența pentru el este "vârsta rațiunii", dar și "revoluție furtunoasă"; pentru Schopenhauer adolescența este "vremea neliniștii". Toate acestea înseamnă, de fapt, că adolescența și copilăria sunt etape de criză, etape critice și că acestea trebuie tratate cu maximă responsabilitate, pentru că înseamnă o sensibilitate puternică, vulnerabilitate în fața agresiunilor mediului și a tentațiilor, înseamnă curiozități sexuale incipiente, inadaptabilitate la rigorile lumii adulte, impulsivitate și, mai ales, un accentuat spirit de frondă.

Ce se întâmplă în societatea noastră, în școala românească, observăm rolul destul de puțin semnificativ al consilierilor școlari, numărul lor limitat, al specialiștilor în psihologie, pedagogie, psihopedagogie și orientare în carieră.

Este motivul pentru care tragem un semnal de alarmă și constatăm că este imposibil ca un consilier să-și facă datoria și să aibă un efect benefic asupra a 800 de elevi, așa cum înseamnă normarea actuală, pentru că rolul lor înseamnă identificare de probleme, consiliere, dialog permanent, conturarea unor soluții posibile, abordări individuale personalizate, dar și integrarea tinerilor în grup sau promovarea valorilor în colectivele de elevi.

Este motivul pentru care îmi voi asuma ca un subiect major necesitatea schimbărilor de politică educațională și strategie de resurse umane, în conceperea demersului de suport psihologic și consilierea tinerilor.

Ne-am propus și la nivelul Comisiei pentru învățământ să abordăm conducerea Ministerului Educației, Departamentul de Resurse Umane, și să inițiem chiar...

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Camelia Gavrilă:

... să fie și o inițiativă legislativă, în sensul în care să existe un consilier la maximum 500-600 de elevi.

Nu doar acest aspect este important, trebuie și un accent sporit pe programele educaționale cu un conținut formativ puternic, deschiderea spre proiecte care vizează o cultură a colaborării, a echipei, atenția orientată spre o pregătire psihopedagogică mult mai solidă a studenților care vor deveni profesorii de mâine, pentru că doar în felul acesta vom putea vorbi de o asistență psihologică și psihopedagogică de calitate și adecvate unui mediu social complex derutant și provocator.

Camelia Gavrilă, deputat al PSD Iași.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc, doamnă deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 14 decembrie 2017, 11:50
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro