Cătălin Cristache
Cătălin Cristache
Ședința Camerei Deputaților din 21 martie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.45/29-03-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media13-12-2017
Video in format Real Media11-12-2017 (comună)
Video in format Real Media11-12-2017
Video in format Real Media06-12-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 21-03-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 martie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.28 Cătălin Cristache - declarație politică: "De ce taxa auto este inutilă, indiferent de guvernarea care o aplică?";

   

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Cătălin Cristache, PMP.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Cătălin Cristache:

"De ce taxa auto este inutilă, indiferent de guvernarea care o aplică?".

Stimați colegi,

Vreau să vă vorbesc astăzi despre taxa auto sau taxa de primă înmatriculare, sau timbrul de mediu. E aceeași, indiferent de cum se numește.

Guvernul Tăriceanu a decis prima oară implementarea acestei taxe, în iulie 2006, iar în ianuarie 2007, odată cu intrarea României în Uniunea Europeană, ea a intrat în vigoare.

Comisia Europeană a catalogat-o imediat drept discriminatorie și, în martie 2007, România a fost amenințată cu infringementul.

În urma presiunilor de la Bruxelles, în aprilie 2008, apare taxa de poluare, care a crescut birul pentru mașinile noi și l-a scăzut pe cel pentru mașinile second-hand, fapt care a atras presiunile producătorilor și importatorilor de mașini.

La finalul anului 2008 taxa a fost din nou schimbată, fiind triplată pentru mașinile vechi de import și eliminată total pentru autovehiculele noi Euro IV sub 2.000 cm3.

În februarie 2009 taxa de poluare auto a scăzut, devenind doar dublă față de cea inițială.

Trei ani mai târziu, în ianuarie 2012, a intrat în vigoare taxa pentru emisiile poluante, care a mai vizat și mașinile înscrise prima dată și a fost aplicată de la 1 ianuarie 2007, pentru care nu se plătise nicio taxă auto.

A mai trecut un an și, în februarie 2013, Guvernul a înlocuit taxa auto cu timbrul de mediu, care s-a aplicat începând cu 15 martie.

V-am făcut, stimați colegi, o scurtă istorie a acestei taxe pe care eu o consider inutilă.

Știu că acum Executivul se gândește la o nouă formulă pentru acest bir, motiv pentru care vreau să atrag atenția cu privire la câteva aspecte.

Știu că ea se aplică sub diferite forme și denumiri în multe țări, însă în acele țări, în schimbul acestei taxe, șoferii au o infrastructură rutieră bine pusă la punct. Mai mult, autoritățile din țările respective au luat măsuri pentru a încerca să reducă și poluarea. Una dintre cele mai populare astfel de măsuri o reprezintă benzile unice pentru transportul public, fapt care a încurajat...

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Cătălin Cristache:

...cetățenii să își lase mașinile acasă și să folosească transportul public în comun.

Nu mai spun de condițiile din aceste mijloace de transport public. Cu toții știm că în străinătate am călătorit cu autobuze moderne, curate...

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Cătălin Cristache:

... și care întotdeauna vin la timp.

În România, la 11 ani de la apariția acestei taxe, nu s-a întâmplat nimic din toate acestea. Infrastructura rutieră e la pământ, traficul rutier este sufocat de prea multe autoturisme, și transportul în comun este un chin pentru oricine îl folosește. Cred cu tărie că ar trebui să ne gândim la toate aceste chestiuni, înainte ca Guvernul să aplice un nou bir...

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Încheiați, vă rog!

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Cătălin Cristache:

...cetățenilor acestei țări.

Vă mulțumesc.

Cătălin Cristache, Circumscripția nr. 18, Galați.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc și eu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 14 decembrie 2017, 11:54
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro