Camelia Gavrilă
Camelia Gavrilă
Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.56/13-04-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media13-12-2017
Video in format Real Media11-12-2017 (comună)
Video in format Real Media11-12-2017
Video in format Real Media06-12-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 10-04-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2017

3. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  
  3.4 Camelia Gavrilă
 
consultă:

   

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Urmează doamna deputat Natalia Intotero, dacă a revenit în sală?

Dacă nu, atunci am să-l rog pe domnul secretar de stat Ovidiu Cristian Iane, de la Ministerul pentru Românii de Pretutindeni, să-i transmită în scris răspunsul la interpelarea privind situația românilor din sudul Italiei. Așa spune Regulamentul.

Vă mulțumesc pentru prezență, domnule secretar de stat.

Mai departe, aceeași procedură, cu privire la interpelarea privind bugetul programelor de finanțare ale Ministerului pentru Mediul de Afaceri.

Domnul secretar de stat Ilan Laufer?

Să-i transmită doamnei Natalia Intotero în scris răspunsul la interpelare solicităm, dat fiindcă doamna deputat lipsește.

Și în felul acesta am ajuns la interpelarea doamnei deputat Camelia Gavrilă, Partidul Social Democrat.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Camelia Gavrilă:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea mea se referea la strategia Ministerului Educației, legată de un proiect extrem de important în contextul Programului de guvernare, cel legat de statutul disciplinei "Educație fizică și sport", măsuri preconizate pentru sporirea numărului de ore alocate acestei discipline, în ideea de a forma un cult pentru mișcare, pentru competiție, pentru fair play în relațiile interumane. Implicațiile sunt și financiare și de pregătire a resursei umane. Sunt și chestiuni care presupun relații interministeriale și cu Ministerul Dezvoltării pentru săli de sport, pentru terenuri de sport, dar și cu Ministerul Tineretului și Sportului, pentru dezvoltarea performanței și a sportului de masă.

Doream câteva elemente de strategie, de etapă și de proiecție viitoare.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Vă rog, domnule secretar de stat Petru Andea, să răspundeți! Aveți la dispoziție trei minute.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Andea (secretar de stat, Ministerul Educației Naționale):

Stimată doamnă deputat,

Răspunzând interpelării dumneavoastră, doresc să vă comunic din partea Ministerului Educației Naționale următoarele:

Ministerul Educației Naționale acționează în mod constant pentru educația și formarea tinerilor și are în vedere diversificarea activităților sportive, precum și creșterea calității predării disciplinelor din aria curriculară educație fizică și sport.

În acest sens, avem în vedere o serie de măsuri, dintre care amintim: implementarea unei metodologii didactice diferențiate pentru predarea acestei discipline la diferite clase și cicluri de învățământ; introducerea manualului de educație fizică la toate clasele și ciclurile de învățământ; modificarea sistemului național școlar de evaluare la disciplina educație fizică, astfel încât să se asigure concordanța între competențele prevăzute de programele școlare și conținutul evaluării nivelului de realizare a acestora; reconsiderarea procedurii de eliberare a scutirilor de educație fizică și introducerea la nivelul programelor școlare și a sistemului de evaluare a unor mențiuni distincte, referitor la aceste situații; susținerea logistică și financiară a activităților extracurriculare cu caracter sportiv, competiționale și necompetiționale de către administrația locală; crearea Parteneriatului educațional școală-comunitate-familie pentru susținerea practicării exercițiilor fizice de tânăra generație.

Referitor la completarea studiilor profesorilor de educație fizică cu a doua specializare, apreciem că, pe termen scurt și mediu, aceasta nu este necesară, deoarece numărul de catedre actuale și posibile este în concordanță cu numărul de absolvenți ai învățământului superior.

În ceea ce privește Planurile-cadru de învățământ, precizăm că domeniul educației fizice și sportului este reprezentat în noile planuri de învățământ pentru ciclul primar și gimnazial, cu condiția implementării integrale a prevederilor acestora.

Astfel, la învățământul primar, potrivit Planului-cadru aprobat printr-un ordin de ministru, în aria curriculară educație fizică, sport și sănătate, pentru disciplina "Educație fizică și Sport", sunt prevăzute în toți anii de studiu câte două ore pe săptămână în trunchiul comun. De asemenea, la clasele a III-a și a IV-a a fost introdusă în trunchiul comun, o nouă disciplină, "Joc și Mișcare", prevăzută cu o oră pe săptămână.

Pentru a extinde bugetul de timp alocat mișcării copiilor, a fost introdusă disciplina "Muzică și Mișcare", în trunchiul comun, disciplina fiind prevăzută cu două ore pe săptămână în primii trei ani de studiu, și cu câte o oră pe săptămână la clasele a III-a și a IV-a.

Elevii din ciclul primar au posibilitatea de a practica exercițiile fizice și diferite discipline sportive în orele de ansamblu sportiv, câte o oră pe săptămână la fiecare clasă; în formațiile sportive reprezentative, câte două ore pe săptămână pentru fiecare formație, cu condiția acordării acestora de conducerea școlilor. Elevii au posibilitatea de a practica exercițiile fizice și diferite sporturi în fazele pe școală ale olimpiadei naționale a sportului școlar, organizate de asociația sportivă a școlii.

În învățământul gimnazial, potrivit unui Plan-cadru aprobat prin ordin de ministru, în aria curriculară educație fizică, sport și sănătate, pentru disciplina "Educație fizică și Sport" sunt prevăzute în toți anii de studiu câte două ore pe săptămână în trunchiul comun. Bugetul de timp alocat acestei discipline a crescut cu o oră pe săptămână la clasa a VIII-a, față de prevederile planului de învățământ anterior.

Prevederile privind alocările pentru ansamblu sportiv și formațiile reprezentative, precum și pentru participarea elevilor la olimpiada națională a sportului școlar sunt identice cu cele prevăzute la învățământul primar, cu condiția acordării acestora de conducerile unităților de învățământ.

În învățământul liceal, potrivit Planurilor-cadru aprobate în anul 2009, disciplina "Educație fizică și Sport" este prezentă cu un număr insuficient de ore, una pe săptămână, în raport cu nevoile elevilor, cu excepția clasei a X-a de la filiera teoretică, profilul matematică-informatică, prevăzută cu două ore pe săptămână.

Prevederile pentru alocările de ore pentru ansamblul sportiv și formații reprezentative, precum și pentru participarea elevilor la olimpiada națională a sportului școlar sunt identice cu cele prevăzute pentru celelalte cicluri de învățământ, cu condiția acordării acestora de conducerile școlilor.

Cu privire la dotarea tehnico-materială a unităților de învățământ, pentru asigurarea condițiilor de desfășurare a lecțiilor și a activităților specifice disciplinei "Educație fizică și Sport", datele centralizate confirmă dotarea insuficientă a școlilor, cu precădere în mediul rural, în ceea ce privește spațiile de activitate, mai ales pe timp nefavorabil.

În prezent, Ministerul Educației Naționale elaborează, cu asistență tehnică din partea experților Băncii Mondiale, Strategia pentru infrastructura educațională, care va asigura cadrul strategic general de prioritizare a investițiilor în infrastructura educațională, indiferent de sursa de finanțare, pentru fiecare nivel de educație.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Concluzii, vă rog.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Andea:

Da. Vă mulțumesc.

Pentru sprijinirea copiilor și a tinerilor capabili de performanțe înalte, Ministerul Educației Naționale organizează olimpiade și concursuri, având în vedere următoarele obiective: atragerea unui număr mai mare de elevi în forme de organizare diferite; asigurarea condițiilor optime pentru pregătirea și participarea sportivilor la competițiile din cadrul olimpiadei naționale a sportului școlar; și inițierea de programe în vederea reprezentării României la competițiile sportive internaționale.

Vă mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Dacă aveți întrebări suplimentare, aveți la dispoziție un minut.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Camelia Gavrilă:

Nu este chiar al dumneavoastră...

Fac doar o constatare.

Apreciez materialul în mare parte. Dacă nu aș fi din domeniu și nu aș fi lucrat ca inspector general, aș crede în el în totalitate. Sunt însă și elemente de diplomație. Aș sugera totuși să se aplece cei de specialitate asupra planului de învățământ pentru liceu, pentru că aici se mai poate modifica câte ceva, și să monitorizeze mai bine modul în care școlile introduc - pentru că foarte multe lucruri țin de modul în care școala gândește schema orară.

În rest, legat de baza materială, toate chestiunile acestea sunt mai complexe și cred că ar trebui, în contextul acestei strategii de dezvoltare a bazei materiale pe care o spuneați, să existe un segment special destinat bazelor sportive, terenurilor de sport, sălilor de sport, deci mai bine decupat în contextul respectiv.

Vă mulțumesc.

Doresc și în scris materialul.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc și eu, doamnă deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 15 decembrie 2017, 8:37
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro