Botond Csoma
Botond Csoma
Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.56/13-04-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media18-10-2017 (comună)
Video in format Real Media17-10-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 10-04-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2017

3. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  
  3.5 Csoma Botond  
 
consultă:

   

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Încă o interpelare, din partea domnului deputat Csoma Botond, de la UDMR.

Vă rog, domnule deputat. Sper că am pronunțat bine.

Tot pentru Ministerul Educației Naționale, tot domnul secretar de stat Petru Andea va răspunde.

Aveți un minut, dacă vreți să reamintiți tema.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Csoma Botond:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea se referea la Liceul "Brassai Sámuel" din Cluj Napoca, liceu teoretic unde singura clasă de științe, clasa a IX-a, a fost desființată, în ciuda faptului că, atât părinții, cât și copiii ar fi dorit încă din clasa a VIII-a să își continue studiile în această clasă a IX-a de științele naturii. Și s-a păstrat numai clasa cu profil turistic. Mi se pare o discriminare crasă această măsură dispusă de Inspectoratul județean și dorim ca Ministerul să intervină în beneficiul și pentru dreptul copiilor și al părinților.

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc și eu, domnule deputat.

Vă rog, domnule secretar de stat, să răspundeți.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Andea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimate domnule deputat,

Referitor la interpelarea dumneavoastră, vă comunicăm că responsabilitatea elaborării proiectului planului de școlarizare, la nivelul unui județ, respectiv al municipiului București, revine Inspectoratului școlar județean, respectiv al municipiului București.

Procesul de elaborare a planului de școlarizare la nivelul unui județ, respectiv al municipiului București implică analiza detaliată a posibilităților de corelare a ofertei educaționale cu oferta privind inserția profesională pe piața muncii din zonă.

Ținând cont de aceste aspecte, estimarea cifrei de școlarizare pentru învățământul teoretic, respectiv profesional și tehnic, se realizează de inspectoratele școlare, pe baza nevoilor pieței muncii și a tendințelor de dezvoltare economică, cu respectarea criteriilor generale prevăzute în metodologia sus-menționată.

În județul Cluj, în anul școlar 2016-2017 numărul absolvenților de clasa a VIII-a este mai mic cu 78 de elevi față de anul școlar anterior și, prin urmare, potrivit legislației în vigoare, această situație a impus scăderea proporțională a numărului de clase.

Din analiza realizată și ținând cont de toate criteriile stabilite la întâlnirile conducerii Inspectoratului județean Cluj cu conducerea unităților de învățământ liceal cu predare în limba maghiară din județ, cu reprezentanții UDMR Cluj și cu parlamentarii maghiari, față de propunerea școlilor, s-a decis diminuarea cu două clase a IX-a, una la Liceul teoretic "Onisifor Ghibu" din Cluj Napoca și una la Liceul teoretic "Brassai Sámuel" din Cluj Napoca.

În proiectul planului de școlarizare pentru anul școlar 2017-2018, Consiliul de administrație al Inspectoratului școlar al județului Cluj a probat pentru Liceul teoretic "Brassai Sámuel" din Cluj-Napoca doar clasa de învățământ tehnic, pentru a funcționa în cadrul acestei unități de învățământ. Decizia Consiliului de administrație al Inspectoratului școlar este fundamentată și legitimă, având în vedere că în anul școlar 2016-2017 clasa de științe ale naturii din cadrul Liceului teoretic "Brassai Sámuel" funcționează cu un număr de 15 elevi, iar clasa de turism cu un număr de 23 de elevi.

Referitor la estimarea conducerii unității de învățământ, referitoare la pierderea ciclului primar și gimnazial și la anularea în timp a personalității juridice a unității de învățământ, amintim faptul că și în acest an școlar unitatea nu are clasa a IV-a, iar în proiectul planului de școlarizare a fost propusă și acceptată de Consiliul de administrație al Inspectoratului școlar județean Cluj o clasă a V-a.

În ceea ce privește înlocuirea clasei de turism cu o clasă de științe ale naturii, aceasta ar avea drept consecință scăderea procentului de învățământ tehnic la nivelul județului.

Inspectoratul Cluj este deschis realizării unui plan de școlarizare viabil și realist. De aceea, în cazul în care numărul elevilor care vor absolvi clasa a VIII-a, în anul școlar 2017-2018, va fi mai mare, se va înființa o a doua clasă a IX-a, cu specializarea dorită.

Vă mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc.

Dacă doriți o intervenție suplimentară, aveți la dispoziție un minut.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Csoma Botond:

Domnule secretar de stat,

Nu am contestat faptul că numărul de copii a scăzut, dar este o situație specifică la Liceul "Brassai Sámuel", pentru că este un liceu teoretic, și nu mai are clasă teoretică, clasă de științe, în clasa a IX-a. Și, de aceea, a fost o situație specială care, cred, trebuia analizată și găsită o soluție, în măsura în care... degeaba faceți referire la numărul de copii din anul trecut, că au fost mai mulți la clasa tehnică decât la clasa teoretică, pentru că anul acesta este total diferit. Pentru că, foarte mulți copii care sunt în clasa a VIII-a la Liceul "Brassai Sámuel" vor să-și continue studiile chiar în această clasă de științe ale naturii, care s-a desființat. Deci nu este relevant ceea ce spuneți despre anul trecut.

În continuare, considerăm că a fost o măsură absolut neavenită și discriminatorie față de acest liceu și față de dreptul copiilor de a-și continua studiile în acele clase în care vor să studieze.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc.

Mai aveți la dispoziție un minut, dacă mai doriți să răspundeți?

Dacă nu, pot să folosesc eu 30 de secunde din minutul acesta și să încurajez toți reprezentanții Guvernului să vină cu răspunsuri mai pertinente și mai concrete, ca răspuns, exact la întrebare.

Vă mulțumesc mult.

Mai sunt trei interpelări pentru care s-au solicitat amânare: din partea Ministerului Afacerilor Externe, pentru doamna deputat al PSD Radu Anișoara; din partea Ministerului Afacerilor Externe, pentru doamna deputat Intotero Natalia; din partea Ministerului Sănătății, pentru domnul deputat Petru Movilă.

Așa fiind, declar închisă ședința noastră, lista fiind epuizată.

Mulțumesc mult.

   

Ședința s-a încheiat la ora 17,50.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 19 octombrie 2017, 3:11
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro