Plen
Ședința Camerei Deputaților din 24 aprilie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.64/03-05-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media13-12-2017
Video in format Real Media11-12-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 24-04-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 aprilie 2017

8. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.5/2017 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.63/2015 privind prelungirea valabilității licențelor de traseu și a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul București și localitățile județului Ilfov, precum și pentru prelungirea valabilității licențelor de traseu și a programului de transport public județean sau a programului de transport public local de persoane, în cazul în care procedura de atribuire a acestora a fost suspendată prin hotărâri ale instanțelor de judecată (PL-x 144/2017). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 144/2017

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

9. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 5/2017 pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 63/2015 privind prelungirea valabilității licențelor de traseu și a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul București și localitățile județului Ilfov, precum și pentru prelungirea valabilității licențelor de traseu și a programului de transport public județean sau a programului de transport public local de persoane, în cazul în care procedura de atribuire a acestora a fost suspendată prin hotărâri ale instanțelor de judecată; procedură de urgență.

Guvernul, vă rog.

Doamnă Moagher, vă rog să închideți microfonul.

Mulțumesc, doamnă.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Mulțumesc, domnule președinte.

Concret, prin modificările propuse în cadrul acestui act normativ se mențin actualul program de transport, cât și licențele de traseu aferente, în baza cărora, la momentul actual, se efectuează transportul rutier de persoane, prin servicii regulate, între municipiul București și localitățile județului Ilfov.

Acestea își mențin valabilitatea și după hotărârea definitivă a instanței de judecată, până la finalizarea procedurii de atribuire a traseelor cuprinse în următorul program de transport.

În cazul neadoptării acestor măsuri, se poate constata că este pusă în imposibilitate continuarea desfășurării transportului rutier de persoane, prin servicii regulate, între municipiul București și localitățile județului Ilfov, în condiții de legalitate.

Totodată, operatorii de transport nu vor avea un cadru legal pentru desfășurarea acestei activități.

Și, nu în ultimul rând, este posibilă întreruperea activității operatorilor de transport începând cu data rămânerii definitive a hotărârii instanței de judecată, fapt care va avea un efect negativ asupra călătorilor, prin neasigurarea necesarului de transport, din analizele noastre fiind afectați aproximativ 110.000 de călători pe zi.

Vă mulțumim.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Comisia - pentru industrii, pentru administrație, transporturi?

Domnul Iancu.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Proiectul de act normativ, pe care tocmai l-au susținut colegii noștri de la Guvern, a fost supus, spre dezbatere în fond, celor trei comisii menționate de dumneavoastră, respectiv: Comisia pentru industrii, Comisia pentru administrație și Comisia pentru transporturi.

Este un proiect de lege care a mai fost supus analizei plenului Camerei Deputaților.

Pe fond, această prelungire a valabilității licenței de traseu a fost solicitată și după data rămânerii definitive a hotărârii Înaltei Curți de Casație și Justiție, în cauza ce formează subiectul Dosarului nr. 1027 din 2014, până la finalizarea procedurilor de atribuirea a traseelor cuprinse în programul de transport.

În urma finalizării dezbaterilor, membrii celor trei comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului adoptarea proiectului de lege.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Dezbateri? Domnul Șova Lucian.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Șova:

Stimați colegi,

Am vrut să intervin pentru a reliefa un lucru care nu este deloc în regulă, legat de această prelungire, deși este absolut nevoie a fi făcută, și, de aceea, în comisii a fost și validată solicitarea ministerului.

Trebuie să constatăm că, de fapt, o serie de operatori de transport abuzează de niște prevederi legale, contestând în instanță o anumită procedură, instanța parcurgând toate procesele pe care le are de parcurs, timp în care operatorii vechi de transport, care nu au participat la licitație sau care nu au fost validați de acea licitație, operează de ani buni pe aceste trasee. Este un lucru extrem de neplăcut să constatăm că, din punct de vedere concurențial, suntem în afara oricărei logici, profitând doar pe niște lacune legislative.

Și la comisie am profitat de ocazie și am cerut ministerului să găsească soluții de așa manieră încât și această problemă să nu fie dusă până la calendele grecești.

Licențele de transport care au fost licitate au valabilitate de 5 ani, deja au trecut 3 ani din acești 5, timp în care cei care au pierdut licitația operează pe aceste linii, iar cei care au câștigat stau și așteaptă o decizie a instanței, lucru care ar fi de așteptat să se rezolve, la nivelul ministerului, și așa ceva să nu se mai întâmple.

Mulțumesc.

Grupul PSD, desigur, va susține, așa cum a susținut și în comisii, aprobarea acestui proiect.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Bode.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Stimați colegi,

Scopul principal al acestui act normativ este acela de a asigura continuitatea serviciului public de transport persoane, fie local sau județean, atât între București și localitățile din județul Ilfov, cât și în alte județe care se confruntă cu situații similare.

După cum s-a spus și de la acest microfon, în ultimii doi ani valabilitatea acestor licențe de traseu și a programului aferent de transport a fost prelungită cu câte un an.

Noutatea proiectului pe care îl dezbatem azi constă în prelungirea valabilității acestora, până la rămânerea definitivă a hotărârii Înaltei Curți de Casație și Justiție, în cauzele care au blocat întreaga procedură de atribuire.

Preocuparea pentru rezolvarea acestei situații a fost an de an constantă. Eu doresc să găsim, doamnelor și domnilor deputați, același consens în legătură cu Legea taximetriei, iar în ceea ce privește această lege, "călcâiul lui Ahile", printre altele, este reprezentat de neînțelegerile dintre București și Ilfov.

Cred că în această speță trebuie să identificăm o soluție care să nu creeze disfuncționalități, ci să determine practici echitabile în piață.

Este important să armonizăm interesele care deocamdată sunt în contradicție, astfel încât, din toată această poveste, cel câștigat să fie cetățeanul, în calitate de beneficiar al serviciului de transport cu taxiul.

Asigurarea mobilității urbane este un principiu european, pe care România trebuie să-l transpună prin promovarea pe planuri integrate de mobilitate urbană durabilă, centrată pe nevoile oamenilor.

Grupul Partidului Național Liberal va vota acest act normativ care vine tocmai în întâmpinarea acestei nevoi, având în vedere faptul că transportul public de persoane este un serviciu de utilitate publică, prestat în interesul general al comunităților respective.

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule deputat.

Alte intervenții dacă mai sunt? Nu. Vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 16 decembrie 2017, 3:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro