Emil-Marius Pașcan
Emil-Marius Pașcan
Ședința Camerei Deputaților din 9 mai 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.77/18-05-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media13-12-2017
Video in format Real Media11-12-2017 (comună)
Video in format Real Media11-12-2017
Video in format Real Media06-12-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 09-05-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 9 mai 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.12 Emil-Marius Pașcan - declarație politică având ca temă "Lipsa de solidaritate politică pentru susținerea Aeroportului «Transilvania»";

   

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Emil-Marius Pașcan, de la PMP? Dacă nu e, domnul Robert Turcescu.

Este domnul deputat Pașcan.

Vă rog.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Distinși colegi,

Declarația mea politică se intitulează "Lipsa de solidaritate politică pentru susținerea Aeroportului «Transilvania»".

Am susținut, ca prefect, apoi, ca senator, și azi, ca deputat, proiectele privind dezvoltarea Aeroportului "Transilvania" din județul Mureș. Am pledat pentru această cauză dreaptă care, din păcate, nu a fost susținută politic și la nivel național, rămânând un subiect marginal, subsecvent arealului patriotismului local.

La o interpelare adresată Ministerului Transporturilor, în anul 2013, pe tema aeroportului, mi s-a răspuns pompos, dar demagogic, invocându-se misiunea ministerului "de a sprijini dezvoltarea unui sistem de transport integrat care să servească în mod eficient și echitabil oamenilor și economiei din România, protejând în același timp mediul, pentru o dezvoltare durabilă în cadrul Uniunii Europene". Bla, bla. Bla, bla.

Aeroportul Internațional "Transilvania" Târgu Mureș nu era, de fapt, cuprins în Rețeaua TransEuropeană de Transport - TEN-T, din cauza faptului că, chipurile, nu îndeplinea criteriile pentru includerea într-una din cele două componente ale Rețelei TEN-T, respectiv Rețeaua Centrală sau Rețeaua Globală. La data respectivă, Regulamentul European referitor la viitoarea Rețea TEN-T se afla în faza finală de aprobare la nivelul instituțiilor europene. Evident, nici nu a mai fost cuprins în această rețea, nefiind susținut, în primul rând politic, dar fiind totodată prost administrat.

Prin raportare la celelalte două aeroporturi cu care se află în competiție directă - Cluj și Sibiu -, Aeroportul "Transilvania" este cel care a fost desconsiderat și dezavantajat, întrucât celelalte două aeroporturi au beneficiat de importante investiții, susținute de la bugetul de stat sau din fonduri europene.

E drept, este și vina Consiliului Județean Mureș, ca acționar unic, care, din păcate, s-a mărginit să administreze criza aeroportului, fără a avea vreo viziune coerentă, strategică și fără a-și asuma un plan pragmatic privind dezvoltarea acestuia.

Revenind asupra interpelărilor anterioare, am solicitat de curând, din nou, Ministerului Transporturilor, să clarifice viziunea strategică, asumată în temeiul MasterPlanului General de Transport al României, privind susținerea aeroporturilor din centrul țării. Am aflat astfel că Aeroportul "Transilvania" din Târgu Mureș a obținut un punctaj în urma rulării Modelului Național de Transport de 44,98 de puncte și face parte din a doua perioadă de finanțare, cu o perioadă de implementare a proiectului cuprinsă între 2021-2024 și o valoare estimată de 50,04 milioane de euro, fără TVA. Adică, este pe locul 3, după celelalte două aeroporturi competitoare. Iată, așadar, cum lobby-ul politic face decisiv diferența...

Din păcate, deși județul Mureș a fost reprezentat politic la guvernare prin miniștri, deținând anterior chiar portofoliul de viceprim-ministru...

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Vă rog să încheiați.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Emil-Marius Pașcan:

... preocupările acestora s-au concretizat prioritar prin revendicări de natură etnică, și nu economică, așa cum s-ar fi cuvenit, adică spre beneficiul tuturor locuitorilor județului Mureș. Acum, asistăm de fapt la roadele iresponsabilității și lipsei de solidaritate politică mureșeană, veghind cu supărare un aeroport închis și sperând că nu va sucomba definitiv, până prin 2021, când chiar ar trebui să beneficieze de promisele finanțări.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Deputat al PMP de Mureș, Marius Pașcan.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 15 decembrie 2017, 2:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro