Petru Movilă
Petru Movilă
Ședința Camerei Deputaților din 15 mai 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.80/23-05-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media18-10-2017 (comună)
Video in format Real Media17-10-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 15-05-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 mai 2017

11. Răspunsuri orale la întrebările adresate membrilor Guvernului și altor conducători ai organelor administrației publice.
  11.2 Petru Movilă  
 
consultă:

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Ministerul Transporturilor - domnul Movilă.

Doamnă secretar de stat, vă rog.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Stimate domnule deputat,

Referitor la întrebarea dumneavoastră având ca obiect "Situația zborurilor TAROM din Aeroportul Internațional Iași", vă comunicăm următoarele.

Companiei Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM i se aplică prevederile O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, iar Ministerul Transporturilor, în conformitate cu art. 4 al acestui act normativ, în calitate de autoritate tutelară, nu poate interveni în activitatea de administrare și conducere a acestei companii.

Totuși, am solicitat Companiei TAROM un punct de vedere avizat, cu privire la întrebările dumneavoastră.

Precizăm că, în cadrul Companiei TAROM, deciziile cu privire la anularea de rute sau ajustarea frecvențelor pe anumite rute au fost luate și sunt luate, de-a lungul timpului, în baza situațiilor de eficiență și în funcție de disponibilitățile de resurse, capacitate; de exemplu: capacitate flotă, echipaje de care dispune compania la momentul luării acestor decizii.

Compania TAROM se află într-un amplu proces de redefinire strategică, având drept scop o repoziționare superioară în piață și implicit în mediul puternic concurențial actual.

În lumina acestui obiectiv esențial al noului management, Iași este un punct important pe care TAROM își propune să își reintroducă rutele ce au fost suspendate temporar, până la rezolvarea problemelor de disponibilitate, dar să își consolideze în plus poziția pe piață, prin redeschiderea de noi rute, odată cu soluționarea acestora.

Vă mulțumim încă o dată pentru interesul exprimat față de Compania TAROM.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Vă rog, două minute, domnule deputat.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Movilă:

Domnule președinte,

Stimată doamnă secretar de stat,

Sunt convins că într-adevăr sunt probleme la TAROM. Se face redefinire, înțeleg, se vor achiziționa nave, se stabilesc noi trasee. Însă dacă toate acestea sunt adevărate, cred că există un program, iar în baza acestui program, cred că suspendarea unor rute, anularea lor sau noi trasee pot fi comunitate din timp, astfel încât ieșenii și toți cei care sunt în zona Moldovei și folosesc Aeroportul Iași să știe din timp, să-și programeze activitățile, astfel încât să nu fie în situații penibile, să aștepte pe aeroport sau, mai grav, să nu existe conflicte energice, violente, cu reprezentanții TAROM.

Vă mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Mai vreți să mai răspundeți?

Vă rog.

Tot aici? Nu. Următoarea.

Tot dumneavoastră, doamnă secretar de stat. Tot pentru domnul Movilă.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimate domnule deputat,

Referitor la întrebarea dumneavoastră care are ca obiect "Concretizarea Autostrăzii Ungheni - Iași - Târgu Mureș"...

Domnule președinte,

Îmi permiteți, fiind un răspuns mai laborios, dacă doriți să-l întrebați pe domnul deputat dacă dorește doar să-i înmânez... sau...

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Îl înmânați, mai bine, că avem doar 3 minute la dispoziție.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Da...

(Din sală, domnul deputat Petru Movilă spune că dorește și răspunsul oral.)

Da, sigur...

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci un răspuns sintetic de 3 minute și cel elaborat, în scris, la domnul deputat.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Pentru obiectivul de investiții "Autostrada Est-Vest - Târgu Mureș - Iași - Ungheni", în propunerea de buget pentru anul 2017, cu sursa de finanțare bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, la Capitolul 84 pct. 01 - "Transporturi", subcapitolul 03 - "Transport rutier", la titlul 58, "Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente Cadrului financiar 2014-2020", și anume, în cadrul Programului privind fondul de coeziune, au fost incluse următoarele proiecte.

Primul ar fi Autostrada Târgu Mureș - Ditrău. Valoarea totală a proiectului: aproximativ 27 de milioane. Pentru Autostrada Ditrău - Târgu Neamț - aici e vorba de loturile autostrăzii, împărțirea pe loturi - de asemenea, valoarea totală a proiectului: 48 de milioane de lei.

Proiectul de sprijin - următorul lot - Autostrada Târgu Neamț - Pașcani - Iași - Ungheni. Credite bugetare pentru anul 2017: 3.800 mii de lei; valoare totală proiect: 48 de milioane de lei; credite de angajament - deci din fonduri europene - 48 de milioane de lei.

Totodată, așa cum am precizat, obiectivul de investiții Târgu Mureș - Iași - Ungheni, în analizele efectuate în cadrul MasterPlanului General de Transport, a fost împărțit în 3 proiecte, așa cum au fost prezentate anterior.

Precizăm că MasterPlanul prevede următoarele date de implementare a obiectivului Autostrada Târgu Mureș - Iași - Ungheni, cu cele 3 secțiuni, după cum urmează.

Programul și stadiile de implementare: Târgu Mureș - Ditrău, revizuire studiu de fezabilitate, durată: 17 luni; licitație proiect tehnic - durată: maximum 12 luni; proiect tehnic + execuție, realizare - durată de realizare: 48 de luni.

Actualul stadiu de implementare. Până în prezent a fost elaborat studiul de fezabilitate și a fost semnat, în luna mai 2015, contractul de revizuire a studiului de fezabilitate Autostrada Târgu Mureș - Ditrău.

Totodată, programul și stadiile de implementare pentru Autostrada Ditrău - Târgu Neamț. Implementare program, revizuire studiu de fezabilitate, estimată o durată de realizare - 24 de luni; licitație proiect tehnic și execuție - durată de maximum 12 luni; proiect tehnic și execuție efectivă - 48 de luni. Desigur, condiționată de împărțirea obiectivului în 4 loturi.

Stadiul de implementare. Până în prezent a fost pregătită documentația de atribuire a serviciilor privind revizuirea studiului de fezabilitate și proiect tehnic.

3. Pentru programul și stadiile de implementare pentru Autostrada Târgu-Neamț - Iași - Ungheni - program de implementare, elaborare proiect tehnic și execuție lucrări perioada 2017-2020...

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Încheiați, vă rog!

(Domnul deputat Petru Movilă solicită luarea cuvântului.)

Domnule deputat, nu pot vorbi așa cu dumneavoastră!

Am oprit-o pe doamna secretar de stat. Veniți la microfon!

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Movilă:

Mulțumesc mult.

O să renunț la o altă la o altă întrebare, interpelare și o să rog să permiteți să se continue cu răspunsul, pentru că este un proiect foarte important pentru Iași și Moldova și de-a lungul timpului am avut foarte multe răspunsuri contradictorii. Inclusiv în bugetul de stat s-au aprobat fonduri pentru studiu de fezabilitate și ulterior fondurile au dispărut.

De aceea, vă rog, voi ceda la altă interpelare timpul, și aștept încă trei minute răspunsul.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

La care, domnule deputat?

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Movilă:

Legat de situația întreprinderilor din Iași, locuri de muncă și ce s-a mai ales din ele.

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Și cea cu Ministerul Economiei?

Vă rog, doamnă secretar de stat, mai aveți încă trei minute, dar încercați să-l lămuriți pe domnul deputat.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Deci eram la Programul și stadiile de implementare pentru Autostrada Ditrău - Târgu-Neamț, programul de implementare, așa cum este el văzut la nivelul CNAIR.

După cum am spus, estimarea pentru revizuirea studiului de fezabilitate este la 24 de luni. Ulterior acestei revizuiri, licitațiile pentru proiect tehnic și execuție le estimăm undeva la 12 luni. Proiectul tehnic plus execuția efectivă au, conform studiului de fezabilitate, o durată de realizare de 48 de luni, însă este condiționată de împărțirea obiectivului în patru loturi, conform indicatorilor tehnico-economici avizați în Consiliul Interministerial.

Programul și stadiile de implementare pentru Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni; elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor pentru perioada 2017-2020 - stadiul de implementare. Până în prezent, s-a elaborat doar documentația de atribuire, în vederea contractării serviciului de revizuire a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic.

Totodată, ca urmare a unor verificări venite de la Curtea de Conturi a României, începând cu luna noiembrie 2016, procedurile de contractare a serviciilor de revizuire studiu de fezabilitate și proiect tehnic pentru cele trei secțiuni au fost suspendate.

Pentru reluarea lor, CNAIR lucrează în prezent la revizuirea documentațiilor de atribuire, astfel încât să fie preluate toate observațiile Curții de Conturi.

Nu în ultimul rând, vă mulțumim pentru interesul exprimat și vă asigurăm că...

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Și eu mulțumesc.

Tot la Ministerul Transporturilor, tot domnul Movilă - "Situația juridică a drumului hoților".

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Maria Magdalena Grigore:

Mulțumesc, domnule președinte.

Cu privire la întrebarea dumneavoastră, domnule deputat, vă comunicăm următoarele.

În anul 2010 a fost promovată Hotărârea de Guvern nr. 203 din 17 martie 2010 privind darea în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a unor sectoare de drum de interes local din administrarea Consiliului local al municipiului Iași, printre care a fost inclusă și strada "Trei Fântâni" din municipiul Iași.

Această Hotărâre de Guvern nu a fost pusă în aplicare, întrucât nu a fost semnat un proces-verbal de constatare și identificare, și nici nu a fost încheiat un protocol de predare-primire între Primăria municipiului Iași și CNAIR S.A.

Din cauza unor lucrări la sistemul de canalizare, în zona respectivă s-a stabilit, de comun acord cu autoritățile locale, elaborarea procesului-verbal de constatare și identificare și a celorlalte documente, după finalizarea lucrărilor tehnico-edilitare mai sus menționate.

Urmează ca în perioada următoare să fie finalizat procesul-verbal de constatare și identificare și în continuare să poată să fie semnat și protocolul de predare-primire între părți, respectiv între Primăria municipiului Iași și CNAIR, prin DRDP Iași.

Vă mulțumim pentru interesul acordat.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumit, domnule deputat?

Nemulțumit...

Vă rog.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Movilă:

Domnule președinte,

Cu scuzele de rigoare pentru doamna secretar de stat, dar este important și chiar vreau să mulțumesc.

Acest ultim răspuns cred că a reușit să clarifice situația juridică a străzii "Trei Fântâni" - mi-a plăcut că v-ați dus direct spre denumirea "Drumul Hoților" - pentru că este un proiect de mare importanță pentru Iași, și, tot la fel, instituții - fie că vorbim de Primăria municipiului Iași sau din Ministerul Transporturilor - în fiecare an spun mereu alte lucruri. Dacă ceea ce doamna secretar de stat a afirmat astăzi, aici, este adevărat - și nu am niciun motiv să nu cred că este - înseamnă că, la acest moment, responsabilitatea juridică pentru strada "Trei Fântâni" revine Primăriei municipiului Iași.

Vă mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Ministerul Muncii - doamna Mînzatu este? Nu este.

Ministerul Sănătății - doamna Intotero nu este.

Mai avem Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat - domnul Laurențiu Nistor nu este.

Am încheiat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 21 octombrie 2017, 15:20
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro