Plen
Ședința Camerei Deputaților din 22 mai 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.84/26-05-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media06-12-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 22-05-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 22 mai 2017

9. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.17/2016 pentru prorogarea termenului prevăzut la art.30 alin.(41) din Legea nr.307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor (PL-x 431/2016). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 431/2016

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

8. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 17/2016 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 30 alin. (41) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor.

Comisia pentru administrație?

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Simona Bucura-Oprescu:

Raport asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 17/2016 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 30 alin. (41) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor.

În conformitate cu prevederile art. 95 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru administrație publică a fost sesizată spre dezbatere în fond cu privire la Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 17/2016 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 30 alin. (41) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor.

Senatul a adoptat proiectul de lege.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

La întocmirea raportului s-au avut în vedere: avizul favorabil al Consiliului Legislativ, avizul favorabil al Comisiei juridice, avizul favorabil al Comisiei pentru industrii, punctul de vedere favorabil al Guvernului.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare prorogarea termenului prevăzut la art. 30 alin. (4ą) din Legea nr. 307/2006.

Prin prorogarea acestui termen se urmărește stabilirea unui termen care să facă posibilă conformarea, de către toți beneficiarii, în ceea ce privește obligația de obținere a autorizației de securitate la incendiu, reducerea riscului înregistrării unui volum mare de solicitări înainte de expirarea termenului prevăzut de legislația în vigoare, reducerea riscului de nerespectare a termenelor de emitere a avizelor/autorizațiilor de securitate la incendiu de către beneficiari.

Potrivit prevederilor art. 61 din Regulamentul Camerei Deputaților, comisia a examinat proiectul de lege în ședința din 28 martie 2017.

La lucrările comisiei au fost prezenți 22 de deputați, din totalul de 25 de membri.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate de către membrii comisiei s-a hotărât, cu unanimitate de voturi, adoptarea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 17/2016 pentru prorogarea termenului prevăzut la art. 30 alin. (41) din Legea nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cu amendamentele admise, prezentate în Anexa nr. 1 la prezentul raport, și cu un amendament respins, prezentat în Anexa nr. 2 la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dezbateri?

Domnul Roman.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

E un proiect extrem de important, pentru că la ora actuală avem peste 2.000 de unități de învățământ care nu au autorizație de securitate la incendii.

Dacă această prorogare nu se produce, o să ne trezim cu toții cu mii de directori de școli și de spitale amendați. Cum știm, sunt în subordinea consiliilor locale și bineînțeles o nouă palmă dată primarilor.

Aceste unități de învățământ nu au autorizație de securitate de incendiu din mai multe motive. Unele nu au situații complete, în alte cazuri s-au făcut extinderi. Nu este vina acelor directori că nu pot corespunde încă exigențelor venite de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență.

Din acest motiv, propunerea comisiei a fost să prelungim acest termen - în primul amendament -, iar în al doilea amendament admis am cerut ca nicio persoană juridică să nu suporte amenzi atât timp cât sunt în procedură de autorizare și au depus documentele în vederea autorizării, dar, din cauza birocrației de la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență, nu au apucat să-și ridice această autorizație.

Prin urmare, Partidul Național Liberal va vota pentru adoptarea acestui proiect legislativ și facem apel către toate grupurile să țină cont de această solicitare.

Vă mulțumim.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Simionca.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Ionuț Simionca:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Și Partidul Mișcarea Populară va vota acest proiect legislativ.

Vreau să vă spun că mai este doar o lună și opt zile pentru această prorogare; o să expire în 30 iunie.

În acest sens, noi am venit cu un proiect legislativ, ca toate unitățile care au nevoie de această autorizație să aibă o tăbliță la intrarea în instituție să spună: "Această instituție are aviz de funcționare" sau "Această instituție nu are aviz de funcționare". Cel puțin să conștientizăm cetățenii asupra riscurilor la care se expun.

Eu cred că o să trebuiască să mai prorogăm o dată termenul, pentru că, în România, din cauza sistemului anevoios, doar 50% dintre instituțiile care au nevoie de această autorizație o dețin.

Deci noi o să votăm pentru acest proiect.

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Doamna Popescu.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Doamna Mariana-Venera Popescu:

Domnule președinte,

Este imperios necesar să aprobăm această prorogare, pentru că săptămâna trecută, deși am primit asigurări de la Inspectoratul de Pompieri că nu se vor da niciun fel de amenzi, în județul Dolj și Gorj au fost amendate sute de societăți comerciale, și nu numai.

Pe de altă parte, trag un semnal de alarmă pentru faptul că vom proroga mulți ani de acum încolo această lege. În momentul de față nu există specialiști care să întocmească autorizația pentru acest fel de autorizare.

Haideți să le întindem o mână de ajutor și să prorogăm, și să prorogăm și pe viitor, mulți ani înainte!

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Nechifor?

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Cătălin-Ioan Nechifor:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

E foarte bine că decidem, iată, în termen rezonabil. Riscam să depășim termenul de 30 iunie, dar sper într-un vot favorabil, pentru că e, într-adevăr, foarte multă nevoie ca în teritoriu, în lumea reală, să avem bine înțeles acest fenomen, dar pe de altă parte, să încercăm să intrăm și în legalitate.

La nivelul Comisiei pentru administrație publică au fost consultări și cu ISU, și cu domnul Arafat. În final, comisia și-a asumat în unanimitate aceste două amendamente, care mai dau o șansă și celor care sunt în situația de a fi în zona publică, fără să aibă autorizare, dar și în zona privată.

Nu cred, însă, în egală măsură că putem să mai acceptăm și în viitor astfel de termene, de aceea trebuie să fim foarte fermi și cer Inspectoratului pentru Situații de Urgență și celorlalți factori din administrația publică să înțeleagă că această nevoie de a se autoriza nu este doar un moft, ci o obligație legală.

Vă mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Seres Dénes.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Seres Dénes:

Stimați colegi,

Sigur că încep cu ceea ce a încheiat colegul, că această obligație este o obligație legală a tuturor instituțiilor și a societăților comerciale, numai că prorogarea termenului a apărut ca o necesitate obiectivă, fiind în imposibilitate de a-și putea autoriza instituțiile, din mai multe motive.

În primul rând că sunt rămâneri mari în urmă în ceea ce privește punerea de acord a situației din teritoriu cu ceea ce se cere prin actul normativ.

Și a doua chestiune. S-a amintit aici lipsa specialiștilor. La un județ sau la două județe este un singur specialist, ceea ce pune în imposibilitatea de a putea face față solicitărilor instituțiilor publice.

Deci și eu, și grupul nostru suntem de acord cu prorogarea termenului, sigur, cu insistența de a se termina această chestiune, pentru că, ați văzut, în ultima perioadă s-au întâmplat nenorociri, tocmai din lipsa respectării prevederilor legale.

Deci suntem de acord cu prorogarea și cu aceste mențiuni.

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Movilă.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Movilă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Aș vrea să accentuez cele spuse și de colegul Dénes.

Dacă instituțiile statului, dacă ministerele nu vor asigura bugete pentru ca instituțiile să-și facă autorizarea la incendiu, să facă tot ce trebuie, conformarea respectivă nu va fi decât o poveste. Avem exemplul clar al construcțiilor speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilități în instituții, celebrele rampe, pentru care avem multe acte normative, inspectoratele de stat în construcții au realizat controale, au dat amenzi, dar încă sunt primării, spitale, direcții de asistență socială unde aceste construcții minimale pentru accesul persoanelor cu dizabilități nu s-au realizat.

Dacă în cazul persoanelor juridice private, să spunem, au mecanisme clare la îndemână, în cadrul instituțiilor publice, Ministerul Administrației și Internelor și Inspectoratul pentru Situații de Urgență trebuie să creeze o presiune corectă, legală, astfel încât aceste instituții să aloce bani, să aloce bugete pentru a se conforma termenului respectiv, dacă nu, sigur, ne vom regăsi în această situație, probabil, în luna septembrie.

PMP-ul va vota acest proiect de lege.

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

La articole dacă sunt intervenții? Nu.

Cu amendamentele admise, merge la vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 11 decembrie 2017, 1:58
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro