Plen
Ședința Camerei Deputaților din 23 mai 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.86/30-05-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media18-10-2017 (comună)
Video in format Real Media17-10-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 23-05-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 mai 2017

8. Supunerea la votul final:  
  8.12 Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr.1/2011 (Pl-x 161/2017); (adoptată)
 
consultă fișa PL nr. 161/2017

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

12. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011.

Comisia pentru învățământ propune adoptarea.

Vă rog să votați.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

191 de voturi pentru, 29 de voturi împotrivă, 56 de abțineri. Adoptată.

Legi organice. Respingeri. Capitolul III.

Legea pentru completarea...

Domnul Pambuccian.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Varujan Pambuccian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al minorităților naționale a votat pentru această lege, eu am votat împotrivă și am să vă explic de ce.

Suntem în a treia revoluție industrială, urmează a patra, predictibil, și continuăm să gândim așa cum Frederic cel Mare, care a pus bazele învățământului public, gândea, la 1.763, în General Schuller Regulament.

Dacă vom continua să credem că statul, printr-o comandă unică și piramidală, poate crea diversitatea de care avem nevoie, în zona educației, nu facem nimic altceva decât să ne adăugăm cele mai mari crize globale de astăzi, adică a crizei sistemului educațional. Adăugăm epicicluri la un sistem care nu are cum să mai producă altceva decât ceea ce Yuval Harari spunea, într-un mod înspăimântător de plastic, prin sintagma "clasa oamenilor inutili".

Sper să nu facem lucrul acesta foarte mult timp de acum înainte, sper să înțelegem că diversitatea curriculară, că școala înseamnă, de fapt, un grup de profesori care propun o curriculă și o metodologie. Nu înseamnă o armată care face aproape același lucru, gândit de un număr foarte mic de oameni, că libertatea de opțiune în ceea ce privește viitorul fiecărui om este un drept fundamental și că în momentul în care cineva optează pentru acest viitor poate fi genial și să aibă o opțiune corectă, dar dacă greșește opțiunea lui poate angrena o întreagă societate pe termen lung. Păstrarea acestei uniformități, insistența pe care o avem pentru concursurile școlare - care au distrus complet creativitatea și capacitatea de înțelegere a copiilor și i-au transformat în hard disk-uri de înmagazinat algoritm de cum se face, în loc să înțeleagă despre ce o vorba și la ce folosește un lucru - nu au cum să mă facă să fiu optimist în ceea ce privește viitorul.

Vă propun să regândim din temelii acest sistem, cât mai avem timp, și timp foarte mult nu mai avem. Deja semnele apariției acestei clase în țări care au mizat foarte mult pe industrializare se văd astăzi. Deja semnele apariției acestei clase de care vorbea Yuval Harari, în țările care au mizat foarte mult pe procese care seamănă al naibii de bine cu fabrica, se văd astăzi.

Eu nu vreau să le văd și în România și mai ales nu vreau să ajung să văd această clasă devenind un vector social major, pentru că noi am mai avut o asemenea clasă care a dispărut din istorie, care a apărut cu prima revoluție industrială și care a creat cele două mari nenorociri ale secolului al XX-lea - comunismul și fascismul.

Sper să facem pasul ăsta către normalitate înaintea altora, repede, și să lăsăm diversitatea să fie cea care să ne ghideze.

Vă mulțumesc. (Aplauze.)

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 23 octombrie 2017, 1:40
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro