Plen
Ședința Camerei Deputaților din 6 iunie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.93/12-06-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 06-06-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 6 iunie 2017

8. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.33/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementarea în Domeniul Energiei (Pl-x 167/2017). (rămasă pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 167/2017

   

Domnul Florin Iordache:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

7. Propunerea legislativă pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 33/2007 privind organizarea și funcționarea Autorității Naționale de Reglementarea în Domeniul Energiei; Pl-x 167/2017; caracter organic.

Dacă din partea inițiatorilor dorește cineva? Nu.

Îl rog pe domnul președinte Iulian Iancu, președintele Comisiei pentru industrii.

Vă rog, domnule președinte, prezentați raportul.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Și servicii, domnule Munteanu.

Stimați colegi,

Avem un act normativ care este, în fapt, o propunere a colegilor de la Senat, ca urmare a modificării structurii și organizării Senatului.

În consecință, comisia noastră a fost sesizată pentru dezbaterea în fond cu această propunere legislativă.

Camera Deputaților este primă Cameră sesizată; decizională aici va fi în final Senatul.

În esență, se propune modificarea unui articol prin care este schimbată o comisie de la Senat, cu comisia care a preluat atribuțiile legate de domeniul energetic, de legiferare a domeniului energetic și inclusiv al celui de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil propunerea.

De asemenea, Comisia juridică a avizat favorabil, precum și Comisia pentru transporturi și infrastructură.

În urma dezbaterilor, membrii comisiei propun plenului adoptarea propunerii legislative, cu majoritate de voturi.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

La dezbateri generale domnul Lucian Bode.

Vă rog.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Prezenta inițiativă legislativă introduce câteva modificări, spun eu necesare, în ceea ce privește funcționarea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei, mai precis a Comitetului de reglementare al ANRE.

În intervenția mea mă voi referi la un amendament privind modul de numire de către Parlament a membrilor Comitetului de reglementare. Și aș vrea să vă prezint foarte pe scurt un exemplu.

Studiu de caz. Am fost majoritatea martori la acest exemplu.

În 2015, în aprilie, se vacantează la expirarea mandatelor un post de vicepreședinte, respectiv două posturi de membru al Comitetului de reglementare.

Septembrie-decembrie 2015 - audieri în comisiile de specialitate, 16 pretendenți - fără niciun rezultat.

În 2016 sunt reluate audierile, tot fără niciun rezultat.

Comisiile de specialitate în 2016 propun plenului reunit adoptarea unei hotărâri, tot fără niciun rezultat.

În 2017, mai exact în urmă cu câteva săptămâni, în luna mai, plenul reunit îi invalidează pe cei trei membri ai Comitetului de reglementare al ANRE, propuși de comisiile de specialitate. Și, într-un final, tot plenul reunit validează alte trei propuneri pentru Comitetul de reglementare.

Pentru a nu mai fi în astfel de situații am venit cu un amendament care a fost adoptat de comisie și vă propun dumneavoastră să votați și să susțineți acest amendament, în sensul în care "Numirea membrilor Comitetului de reglementare al ANRE, cu nominalizare pe funcții, se face la propunerea comună a Comisiei pentru industrii și servicii a Camerei Deputaților și a Comisiei pentru transporturi și energie a Senatului, în termen de 30 de zile de la vacantarea funcțiilor respective".

Termenul propus, de 30 de zile, este în oglindă cu cel prevăzut în lege la alin. (6) art. 4, în cazul indisponibilității definitive de exercitare a mandatului de către unul dintre membrii Comitetului de reglementare: "Comisiile parlamentare propun plenului în termen de 30 de zile persoana care va fi sau persoanele care vor fi nominalizate pentru durata restantă a mandatului".

Vă mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Grupul PSD, domnul Iancu.

Vă rog.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Iulian Iancu:

Stimați colegi,

Așa cum vă spuneam în prezentarea raportului, avem în dezbatere o modificare a Legii de organizare și funcționare a Autorității Naționale de Reglementare în Energie.

Modificarea, în esență, vă spuneam că presupunea schimbarea a două comisii la Senat. Însă noi, Camera Deputaților, considerăm că această autoritate este una dintre cele mai importante instituții din România, alături de Agenția Națională de Resurse Minerale, Banca Națională, Curtea de Conturi, Consiliul Concurenței.

În consecință, am considerat că este obligatoriu ca noi să introducem în această Lege de organizare și funcționare câteva măsuri care să stabilească un cadru foarte clar de funcționare a Comitetului de reglementare.

În forma actuală tot noi, Parlamentul, ne-am luptat să le acordăm autonomie și independență deplină, însă cred că am exagerat, în sensul că pot să nu-și îndeplinească atribuțiile, pot să nu transpună legislația primară în legislație secundară și nu sunt consecințe, ceea ce s-a și întâmplat.

Acesta este motivul pentru care anul acesta, la analiza raportului Autorității de Reglementare noi, comisiile de specialitate, vom introduce în dezbaterea publică elementele care nu au fost transpuse în legislația secundară de către Autoritatea de Reglementare sau au fost transpuse deficitar, sau au fost transpuse în defavoarea consumatorului.

Este inexplicabil cum este posibil ca Autoritatea de Reglementare, cea menită să creeze echilibru între consumator și ceilalți actori din piața de energie electrică sau gaze naturale, să introducă în prețul consumatorului redevența, care este obligația concesionarului, pe care concesionarul a folosit-o ca element competitiv în licitația pentru concesiunea sistemului, și nu pentru a fi transferată în final consumatorului.

De asemenea, nu se explică de ce în structura de cost al tarifelor reglementate atât pe partea de transport, cât și pentru partea de distribuție, o parte din costuri, care sunt costuri care nu au nicio legătură cu obiectul principal de activitate, să fie de asemenea recunoscute și transferate consumatorului.

Credem că aici este în continuare un potențial ridicat de diminuare a prețurilor și de creare a unui echilibru între profitul garantat operatorilor și gradul de suportabilitate al consumatorilor, și nu numai.

Și, în consecință, stimați colegi, închei aici, în zilele de 14 și 15 iunie comisiile de specialitate vor analiza raportul de activitate pentru anul trecut al autorității, la care vă invităm pe toți.

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Alte intervenții dacă sunt? Nu mai sunt alte intervenții.

Avem șase amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt observații? Nu. Adoptat.

La articol unic, dacă sunt observații? Nu.

La 3 marginal, art. 1 alin. (5), dacă sunt observații? Nu. Adoptat.

La art. 4. Este vorba de art. 4 alin. (2), 4 marginal. Observații? Nu. Adoptat.

La 5 marginal. Observații? Nu.

La 6 marginal. Este vorba de alin. (7) al art. 5. Dacă sunt observații? Nu.

Rămâne la votul final. Are caracter organic.

Am terminat rapoartele cu propunere de adoptare.

Trecem la secțiunea cu rapoarte de respingere.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 21 ianuarie 2018, 14:28
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro