Nicolae Giugea
Nicolae Giugea
Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.104/29-06-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 20-06-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.8 Nicolae Giugea - declarație politică: "PSD duce Craiova tot mai departe de București";

   

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

    ................................................
Video in format Flash/IOS

Doamna Antoneta Ioniță, PNL, nu e. Domnul Neagu va depune scris. Domnul Daniel Gheorghe văd că nu e.

Domnul Sorin Moldovan? Nu e.

Mara Mareș?

Marius Bodea?

Costel Alexe?

Ajungem...

Poftiți, domnule deputat.

Domnul Nicolae Giugea.

3 minute, vă rog.

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae Giugea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarație politică: "PSD duce Craiova tot mai departe de București".

Transportul pe calea ferată este de departe cel mai rapid, sigur și ieftin mijloc de transport pe uscat. Din păcate, în România, transportul feroviar este tratat secundar sau nu i se acordă niciun fel de importanță, din punct de vedere investițional.

Așa s-a ajuns în situația în care, din cauza lipsei totale a investițiilor în infrastructura de transport feroviar, durata unei călătorii pe calea ferată, între Craiova și București, a crescut cu cel puțin o oră, în ultimii 40 de ani. Ce să mai spunem despre ruta Craiova-Calafat, pe care trenurile se deplasează mai încet decât căruțele? Unii spun că până și în perioada interbelică trenurile aveau o viteză mai mare decât astăzi. Nu este, oare, strigător la cer? Astfel, în pofida achiziției unor trenuri destul de performante pentru transportul de călători, adică trenuri electrice românești, produse la fabrica Softronic de la Craiova, care se pot deplasa cu până la 160 km/h, acestea parcurg cei 210 km cu o viteză medie de 60 km/h.

Starea precară a infrastructurii feroviare impietează și asupra activității fabricii de la Craiova, singura fabrică de rame și locomotive electrice din Europa de Est, care a făcut investiții semnificative tocmai pentru a produce trenuri de mare viteză.

Lipsa unei infrastructuri feroviare moderne are efecte negative asupra întregii economii locale din Oltenia, fie că vorbim despre fabrici, fie că vorbim despre transportul de cereale.

Potrivit Programului de guvernare 2017-2020, Guvernul lui Dragnea, căci al lui este, nu al României, se angajase să realizeze investiții în infrastructura feroviară, la o valoare care este mult îndepărtată de necesitatea modernizării acesteia, în vederea creșterii vitezei și siguranței de deplasare.

Pentru tronsonul București-Craiova, Guvernul s-ar fi pregătit, chipurile, să realizeze investiții în valoare de 68 de milioane de euro, însă acesta nu precizase concret ce anume se urmărește prin această investiție. Punând în relație valoarea investiției cu lungimea tronsonului, putem bănui că prin acest proiect, dacă s-ar fi realizat, s-ar fi înlocuit, cel mult, becurile semafoarelor și s-ar fi vopsit câțiva stâlpi, fără ca această investiție să aibă ca efect creșterea vitezei de deplasare și a siguranței feroviare.

Dar, oare cine și-a făcut vreo speranță că ceea ce a scris Darius Vâlcov în Programul de guvernare se va și realiza? Superficialitatea obiectivelor cuprinse în program, mai ales la capitolul infrastructură, ne dă dovada clară că PSD-ALDE au croit în grabă acest document total irealizabil, iar acest lucru se confirmă în realitate.

Unul dintre exemplele cele mai clare reprezintă chiar acest proiect feroviar Craiova-București, de unde lipsesc cu desăvârșire informații privind data de lansare a stadiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, când se va face licitația pentru acordarea contractelor de lucrări, data estimată a finalizării lucrărilor etc.

Mai mult, când ar trebui să se spună clar cu ce bani se va face acest proiect, atunci se va realiza acest proiect, atunci se vorbește laconic despre fonduri europene sau buget național, adică la alegere, ori din fondurile europene din care Guvernul Dragnea nu a atras niciun leu, ori din bugetul național care este tot mai mic. O altă minciună marca PSD-Grindeanu!

Stimați colegi,

Pe cine credeți că încălzește războiul personal dintre Dragnea și Grindeanu? Pe nimeni! Dimpotrivă, România are de pierdut cu fiecare moment petrecut de PSD la guvernare. A dat exemplul infrastructurii de cale ferată Craiova-București, a celei de la Calafat la Craiova, pentru care se fac doar studii de fezabilitate...

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Vă rog, domnule deputat, ați depășit cu o jumătate de minut. Încheiați, vă rog! Încheiați!

Video in format Flash/IOS

Domnul Nicolae Giugea:

...la fel cum am avertizat și asupra "îngropării" Autostrăzii Oltenia.

Mulțumesc.

Video in format Flash/IOS

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Vă rog încheiați, îmi cer scuze, dar nu se poate altfel!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 23 iulie 2018, 12:45
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro