Nicolaie-Sebastian-Valentin Radu
Nicolaie-Sebastian-Valentin Radu
Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.104/29-06-2017
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-06-2018
13-06-2018 (comună)
13-06-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 20-06-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.49 Nicolaie-Sebastian-Valentin Radu - declarație politică privind modul de funcționare a instituțiilor publice centrale și relația acestora cu cetățeanul;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Nicolaie-Sebastian-Valentin Radu:

În această declarație politică doresc să abordez un fapt care face de foarte mult timp subiectul multor dezbateri între cetățeni, între angajați din mediul privat și funcționari publici, între politicieni și presă - modul de funcționare a instituțiilor publice centrale și relația acestora cu cetățeanul care vine în contact cu ele.

De ani de zile auzim că formularele imprimate sunt greu de procurat, că orice act care trebuie depus necesită efectuarea mai multor drumuri, că se pierde mult timp, că se pierd mulți bani, că modul de lucru al instituțiilor este învechit și depășit.

Iată că a venit în sfârșit vremea să putem spune că administrația publică centrală intră în Secolul 21, iar noile proceduri de relaționare între stat și populație vor căpăta un sens nou și o dimensiune tehnologică, prin Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative.

Simplificarea modului în care administrația publică centrală comunică și interacționează cu cetățeanul este o demonstrație a faptului că încercăm să ne aliniem timpurilor în care trăim, că dorim să venim în întâmpinarea nevoilor celor care ne-au votat și să le creăm condiții pentru o relație mai bună și mai simplă cu statul. Publicarea din oficiu a formularelor, cererilor și informațiilor, acceptarea copiilor după actul de identitate în format electronic, introducerea posibilității plății prin POS a serviciilor furnizate contra cost sunt mai mult decât necesare în această epocă a vitezei în care trăim.

Relaționarea, cu preponderență prin intermediul mijloacelor electronice, cu beneficiarii serviciilor publice, utilizarea la potențial maxim al paginilor de internet proprii, informatizarea proceselor și procedurilor - toate vor face din instituțiile publice și organele de specialitate ale administrației publice centrale un mediu mai performant și mai apreciat de utilizatorii săi.

Prin adoptarea acestui act normativ arătăm că suntem capabili să ținem pasul cu tehnologia, că putem răspunde afirmativ cererilor cetățenilor și că ne dorim modernizarea și alinierea la standardele celorlalte state membre ale Uniunii Europene.

Totodată, se modifică și Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Se introduce obligativitatea înregistrării video a probei teoretice și audio/video a celei practice în timpul desfășurării examenului auto, fapt care va conduce la o mai bună monitorizare a legalității modului de obținere a permisului de conducere și, prin extrapolare, la trafic auto mai sigur și șoferi mai bine pregătiți.

În consecință, o lege care, printre alte reglementări, înlesnește o mai bună comunicare și relaționare a cetățeanului cu statul și care duce la o mai bună pregătire a viitorilor șoferi este o lege pe care mă bucur că am avut ocazia să o pot vota.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 19 iunie 2018, 9:19
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro