Plen
Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.104/29-06-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media
Video in format Flash/IOSVideo - Flash & IOS

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media18-10-2017 (comună)
Video in format Real Media17-10-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 20-06-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 iunie 2017

20. Dezbaterea Proiectului de Lege privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor aflate în concesiunea Companiei Naționale "Administrația Porturilor Dunării Maritime" - S.A. Galați în domeniul public al județului Tulcea (PL-x 205/2017). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 205/2017

   

Domnul Petru Gabriel Vlase:

    ................................................
Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

14. Proiectul de Lege privind transmiterea unor imobile din domeniul public al statului și din administrarea Ministerului Transporturilor aflate în concesiunea Companiei Naționale "Administrația Porturilor Dunării Maritime" - S.A. Galați în domeniul public al județului Tulcea; în procedură de urgență.

Comisia pentru transporturi?

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

În conformitate cu prevederile art. 95 și art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia pentru transporturi și infrastructură și Comisia juridică, de disciplină și imunități au fost sesizate spre dezbatere, în procedură de urgență, cu examinarea acestui proiect de lege.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat inițiativa legislativă în ședința din 15 mai 2017.

Conform dispozițiilor art. 75 alin. (1) din Constituția României, republicată, și ale art. 92 alin. (9) pct. 2 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Camera Deputaților este Cameră decizională.

Consiliul Legislativ, prin adresa înregistrată din 5 aprilie 2017, a avizat favorabil proiectul de lege.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare transmiterea unor imobile aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și în concesiunea Companiei Naționale "Administrația Porturilor Dunării Maritime" - S.A. Galați, din domeniul public al statului, în domeniul public al județului Tulcea. Potrivit inițiatorilor, prin trecerea tuturor acestor elemente de infrastructură în proprietatea județului Tulcea, se pot elabora programe și implementa proiecte de consolidare a malurilor și de refacere a magistralelor de apă și canalizare, în vederea eliminării fenomenelor care au ca efect afectarea aliniamentelor de blocuri situate pe faleza Tulcea.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii prezenți la lucrări au hotărât, cu majoritate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Simion.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Lucian-Eduard Simion:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Faleza din Tulcea reprezintă una dintre cele mai importante atracții turistice ale orașului, mult vizitată de turiștii ajunși în aceste locuri și, totodată, pentru a intra în Delta Dunării.

Infrastructura de transport naval din Portul Tulcea aparține domeniului public al statului și e concesionată de Ministerul Transporturilor, pe bază de contract de concesiune, Companiei Naționale "Administrația Porturilor Dunării Maritime" - APDM Galați.

Principala activitate economică care se derulează în județul Tulcea este activitatea turistică, care include atât turismul individual, cât și turismul de grup, precum și turismul cu nave de croazieră.

În cursul anului 2016 s-au înregistrat peste 70.000 de turiști, cazați la nivelul infrastructurilor de cazare din județul Tulcea și peste 100.000 de turiști, înregistrați pe navele de croazieră, care au folosit această infrastructură de transport din Portul Tulcea.

Trebuie subliniat, totodată, faptul că singurul mod de transport al locuitorilor între localitățile din Delta Dunării îl constituie transportul pe apă, serviciul public subvenționat de la bugetul de stat, transport care se realizează pe infrastructura existentă din acest port.

În prezent, această infrastructură nu mai corespunde cerințelor. Există cheiuri neconforme pentru acostarea navelor și pontoanelor și, totodată, legătura cu malul făcându-se prin pasarele care nu mai oferă condiții de siguranță și confort.

Față de cele de mai sus, pot să spun că transferul bunurilor imobile, propuse prin prezentul act normativ, ar avea efecte pozitive asupra activității județului Tulcea și a agenților economici din zonă.

Un alt aspect foarte important care trebuie subliniat este faptul că Programul financiar 2014-2020 al Uniunii Europene prevede fonduri prin mecanismul ITI, care se adresează direct Deltei Dunării și care prevede, printre altele, și modernizarea zonei portuare, refacerea infrastructurii de acostare, promenadă și instalațiile care subtraversează zona falezei.

Având în vedere cele de mai sus, se consideră că întreținerea, modernizarea, dezvoltarea și managementul infrastructurii de transport existente, destinate activităților de turism, precum și utilizarea fondurilor europene destinate proiectelor de dezvoltare a turismului, pot fi coordonate mai bine de autoritățile locale, respectiv de Consiliul Județean Tulcea.

Din aceste motive, stimați colegi, vă rog să votați proiectul de lege propus, care va avea ca efect modernizarea falezei Tulcea, poarta de intrare în Delta Dunării.

Partidul Social Democrat votează acest proiect.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Șișcu.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul George Șișcu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va vota pentru aprobarea acestei legi. Vom vota pentru, conștienți de faptul că nu este un moft al autorităților locale, al unui personaj politic. Transferul acestei suprafețe în domeniul public al județului Tulcea este necesar pentru a debloca situația în care se află autoritățile locale și anume, aceea de a nu putea accesa fondurile europene pentru modernizarea falezei municipiului Tulcea, cea mai lungă faleză de pe malurile Dunării, din țara noastră, pentru a se bucura nu numai tulcenii, ci și toți turiștii care ajung în Delta Dunării.

Și mai e un motiv - pentru a nu mai vedea la televizor tulcenii cum se plimbă cu caicele prin centrul municipiului Tulcea, când cantitățile de apă sunt mari - este necesară străpungerea falezei, pentru recalibrarea canalizării și posibilitatea de a da o scurgere a apelor fluviale în fluviul Dunărea.

Mulțumesc anticipat pentru votul dumneavoastră și vă așteptăm peste o perioadă de timp să vă bucurați de cea mai frumoasă faleză de pe Dunăre din țara noastră.

Mulțumesc încă o dată. (Aplauze.)

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Moșteanu.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Liviu-Ionuț Moșteanu:

Stimați colegi,

E o luptă care durează de ceva ani privind această faleză, este o luptă care a fost accelerată în ultimii ani de președintele consiliului județean. Argumentul că nu se vor putea accesa altfel banii din ITI este fals, se pot accesa printr-un acord de parteneriat. Anul trecut a fost semnat un acord de parteneriat între consiliul județean, consiliul local și APDM.

Există suficiente motive să credem că această mișcare este doar una de concentrare a puterii într-un singur om, după modelul pe care-l vedem și la nivel național, la PSD.

Inițial am vrut să votăm împotrivă, din acest motiv, însă prioritățile de dezvoltare locală considerăm că trebuie să fie transpartinice. Viața oamenilor de acolo și dezvoltarea regională trebuie să fie mai presus de orice.

Săptămâna trecută am fost la Tulcea, ne-am întâlnit cu colegii din filiala locală USR Tulcea, și am decis să susținem acest proiect și noi, însă, din momentul votului de astăzi, începând, vom monitoriza fiecare pas pe care consiliul județean îl va face pentru dezvoltarea acestui proiect, vom monitoriza modul în care vor fi alocați și cheltuiți banii. Și spun acest lucru - să fiți pregătiți pentru aceasta!

Mulțumesc. (Aplauze.)

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Miron Ignat.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Miron Ignat:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Acest proiect de lege vine să reglementeze - pot să afirm cu certitudine - o situație chiar anacronică. Orașul Tulcea nu are acces la Dunăre, pentru că faleza aparține de județul Galați, care se află la peste 100 de Km mai departe de Tulcea.

Prin acest proiect de lege se reglementează o situație care va permite administrației județului Tulcea să acceseze fonduri pentru întreținerea, repararea și dezvoltarea acestui port turistic.

În anii ce s-au scurs, Galațiul nu a investit niciun leu în dezvoltarea acestei faleze, în schimb, a încasat sume enorme de la diferite vase care acostează în Portul Tulcea.

Cu anii, cu inundațiile, în dreptul Hotelului "Delta" s-a format, din cauza aluviunilor, o insulă care îngreunează acostarea vaselor și instalarea de pontoane, iar județul Galați nu a investit niciun leu în rezolvarea acestei situații.

Susțin acest proiect de lege și Grupul parlamentar al minorităților naționale va vota pentru acest proiect de lege.

Vă mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Pașcan.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Mulțumesc, domnule președinte.

Distinși colegi,

Sigur, este un proiect pe care și Partidul Mișcarea Populară îl va susține, însă eu cred că se cuvine să dăm Cezarului ce-i al Cezarului, fiindcă prieten îmi este Platon, dar mai prieten adevărul!

Acest proiect legislativ s-ar fi cuvenit să fie o hotărâre de Guvern. De altfel, și Consiliul Legislativ materializează în observațiile pe care le face la acest proiect tocmai această idee, invocând prevederile Legii nr. 213 din 1998, tocmai privind administrarea patrimoniului.

Ei bine, din păcate, se întâmplă, de foarte multă vreme, indiferent de guvernări, ca aceste hotărâri de Guvern, necesare în domeniul patrimoniului, să nu fie promovate, din diferite considerente și, în mod special, de frica DNA-ului, ca tot ce este legat de un bun al statului și de patrimoniu.

De aceea, stimați colegi, vă spun, în mod realist, sunt foarte multe astfel de proiecte privind trecerea unor bunuri de patrimoniu, din domeniul public al statului, în domeniul public al administrațiilor publice locale, al primăriilor, al consiliilor județene, care stau vrafuri de ani de zile la Guvern.

Să dea Dumnezeu ca viitorul Guvern, indiferent care va fi el, să reușească să le și promoveze, altminteri vom prelua noi aceste sarcini ale Guvernului, materializându-le prin legi, ceea ce nu este în regulă.

Vă mulțumesc frumos.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Procedură, domnule lider?

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Victor Paul Dobre:

Cred că e bine să lămurim câteva chestiuni.

În primul rând, nu este posibil ca județul Galați să aibă proprietate la Tulcea. Această afirmație e o aberație - și o să vă explic de ce! Porturile, cheiurile lor sunt strategice, sunt ale țării, nu a rămas niciun leu în Galați. E vorba de țară și de decizii strategice pe foarte multe legi.

E o decizie a grupului meu să voteze. Mă voi abține și am un motiv foarte serios. Acum 12 ani a trecut Portul Brăila la județul Brăila. După un an au venit și l-au adus înapoi. Atenție mare!

Dar, vă rog, fără afirmații aberante! Nu există proprietate a unui județ, în alt județ! Chiar așa? Suntem, totuși, oameni cu experiență aici!

Vă mulțumesc.

Video in format Real Media Video in format Flash/IOS

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

La articole, intervenții?

La articole? (Vociferări.)

Păi, am încheiat dezbaterile.

Procedură de urgență. A vorbit domnul Moșteanu, domnule...

La articole? Nu sunt.

La 13,30, vot final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 23 octombrie 2017, 14:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro