Dan-Răzvan Rădulescu
Dan-Răzvan Rădulescu
Ședința Camerei Deputaților din 27 iunie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.108/07-07-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-09-2018
17-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 27-06-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 iunie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.3 Dan-Răzvan Rădulescu - declarație politică având tema "Birocratizarea excesivă din învățământul preuniversitar românesc";

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

................................................

Domnul Iulian Bulai? Nu este.

De la USR este cineva? Sunteți domnul...

Domnul Dan-Răzvan Rădulescu (din sală):

Rădulescu.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Domnul deputat Dan-Răzvan Rădulescu.

Vă rog.

Domnul Dan-Răzvan Rădulescu:

Bună dimineața!

Tema declarației mele politice de astăzi este "Birocratizarea excesivă din învățământul preuniversitar românesc".

Doamnelor și domnilor deputați,

Vă propun un exercițiu de imaginație simplu: timp de un semestru, școlile din România să nu completeze măcar jumătate dintre documentele solicitate din partea diverselor instituții precum inspectorate școlare ori ARACIP. Ce se întâmplă? Cu siguranță, nimic notabil! Pentru că școlile funcționează, cadrele didactice livrează conținuturi, informație și continuă să formeze deprinderi ori să șlefuiască calitățile elevilor lor.

A calculat cineva cât timp mănâncă aceste hârtii, care zac apoi prin arhive ori sunt aruncate, într-un termen scurt? A stabilit cineva competent, în ce măsura influențează actuala listă de documente care sunt cerute unei școli, pe parcursul anului școlar, funcționarea în condiții optime a școlilor și furnizarea unei educații de calitate? Cine a stabilit eficiența documentelor care trebuie să fie realizate ori să existe în școli?

A analizat cineva dacă lunga listă de proceduri, multele hârtii realizate de comisiile - din fericire, reduse, ca număr - multiplicarea acelorași documente pentru dosare ale compartimentelor din aceeași școală, portofoliile elevilor și cadrelor didactice, procesele-verbale realizate electronic și care mai apoi sunt scrise de mână, obligatoriu, în alte registre, ajută la fluidizarea activității din școală ori la o reală calitate a educației?

De ce, în plină eră digitală, cadrelor didactice care participă la mișcarea de personal le sunt cerute, an de an, aceleași documente, în condițiile în care un cadru didactic este în sistemul de învățământ de 10 sau de 20 de ani, activitatea lui nu este cunoscută? Diplomele, pregătirea nu îi sunt cunoscute, mai ales la nivelul inspectoratelor școlare?

Vă invit să parcurgeți standardele de autorizare de funcționare provizorie, dar și pe cele de acreditare ori evaluare periodică aplicate de ARACIP. Sunt extrem de stufoase, de multe ori cerințele sunt aceleași, însă cu o altă formulare. A analizat cineva câte dintre documentele solicitate la evaluările ARACIP sunt real utilizate de școli, mai ales în procesul educativ? De câte dintre procedurile solicitate se ține cont, ulterior vizitei evaluatorilor ARACIP? Aveți cunoștință de faptul că multe dintre aceste documente sunt realizate de școli exclusiv în vederea evaluării ARACIP, pentru ca mai apoi să nu mai fie luate în seamă? De ce? Fiindcă multe nu au relevanță și nu sunt eficiente.

An de an, hârtiile care trebuie întocmite/completate de școli cresc numeric, dar și în privința conținutului, prin adăugarea unor alte cerințe.

Ar trebui să lăsăm cadrele didactice să folosească timp mai mult cu elevii, în folosul real al elevilor, să se pună accentul pe crearea unei reale culturi organizaționale și pe stimularea sentimentului de apartenență la o breaslă respectată în societate.

Sper ca în viitorul apropiat să existe o reformă reală a sistemului de învățământ din România, care să țină cont de toți factorii implicați.

Aristotel spunea: "Cei care educă copiii sunt demni de mai multă onoare decât cei care le dau viață; de aceea, pe lângă viață, dăruiți copiilor și arta de a trăi bine, educându-i".

Să le dăm, așadar, onoarea ce li se cuvine, dascălilor României!

Deputat al USR, Dan Rădulescu.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 21 septembrie 2018, 18:33
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro