Plen
Ședința Camerei Deputaților din 27 iunie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.108/07-07-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media06-12-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 27-06-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 iunie 2017

12. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.18/2017 privind asistența medicală comunitară (PL-x 170/2017). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 170/2017

Domnul Petru Gabriel Vlase:

................................................

10. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 18/2017 privind asistența medicală comunitară; în procedură de urgență.

Comisii?

Comisia pentru sănătate, domnul Buicu.

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Senatul a adoptat proiectul de lege despre care discutăm.

Am avut în vedere avizele favorabile: al Consiliului Legislativ, al Comisiei juridice, al Comisiei pentru drepturile omului, al Comisiei pentru muncă, al Comisiei pentru egalitate de șanse, al Comisiei pentru buget; punctul de vedere al Ministerului Sănătății.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare îmbunătățirea cadrului legal privind asistența medicală comunitară.

Comisia pentru administrație publică și Comisia pentru sănătate și-au desfășurat lucrările în ședințe separate.

În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate, membrii celor două comisii au hotărât, cu unanimitate de voturi, adoptarea Proiectului de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 18, cu amendamentele admise și respinse, prezentate în anexă.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Dezbateri?

Doamna Ioniță.

Doamna Antoneta Ioniță:

Mulțumesc, domnule președinte.

Grupul PNL va vota pentru aprobarea prezentei ordonanțe de urgență, care are drept scop reglementarea asistenței medicale comunitare, la nivelul comunelor, al orașelor, al municipiilor și al sectoarelor municipiului București, precum și înființarea, organizarea și funcționarea centrelor comunitare integrate, în vederea facilitării și a îmbunătățirii accesului populației.

Asistența medicală comunitară se realizează pe baza nevoilor medico-sociale, identificate prin catagrafia populației aparținând grupurilor vulnerabile din comunități, fiind în concordanță cu politicile și strategiile guvernamentale, precum și cu cele ale autorităților administrației publice locale.

Scopul acestei asistenței medicale comunitare constă în îmbunătățirea stării de sănătate a populației, prin asigurarea echitabilă a accesului la servicii de sănătate a tuturor persoanelor din fiecare comunitate, indiferent de statutul socio-economic, nivelul de educație, amplasarea acesteia în mediul rural sau urban, sau de distanța față de furnizorul de servicii medicale.

Ministerul Sănătății va avea în sarcină monitorizarea, analiza și evaluarea periodică și ori de câte ori este nevoie a serviciilor furnizorilor de asistență medicală comunitară, prin intermediul direcțiilor de sănătate publică județene și a municipiului București, pentru analiza eficienței și eficacității acestor servicii, în scopul adaptării activității de asistență medicală comunitară la nevoile de sănătate ale membrilor comunității.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

De la USR, domnul Stelian sau domnul Ungureanu? Sunteți doi înscriși.

Domnul Ungureanu.

Domnul Emanuel-Dumitru Ungureanu:

Acum 8 ani de zile eram asistent social într-o clinică de pediatrie din Cluj și am ajuns într-o situație complicată. Un copil cu insuficiență renală cronică decedase și nu avea certificat de naștere. Care va să zică, eram puși în situația să îngropăm pe cineva care nu exista. Și pentru că nu exista, a trebuit să-i facem acte, certificat de naștere, după deces.

Este extrem de important ceea ce s-a reușit în Comisia pentru sănătate, cu trudă multă. Apreciez efortul tuturor colegilor care au lucrat la această lege foarte bună. Sper din toată inima ca Guvernul, care va fi el, în 60 de zile, să aducă și norme de aplicare, astfel încât un eveniment ca acela despre care v-am spus eu să nu mai aibă loc. Și persoanele vulnerabile să fie urmărite de comunitate, în așa fel încât atunci când ies din maternitate, acele persoane vulnerabile să nu iasă fără certificat de naștere.

Deci felicit membrii Comisiei pentru sănătate pentru munca depusă!

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Vass Levente.

Domnul Vass Levente:

Această rețea de asistență comunitară există. De fapt, Senatul și comisiile din Camera Deputaților au făcut ca ordonanța de urgență să nu spargă acest sistem, această rețea. Prin munca noastră, se va permite finanțarea acestor organizații nonguvernamentale care lucrează împreună cu primăriile, să fie dotate cu aparatură, în cazul în care țara noastră poate să ceară cele 300 de milioane de euro, pentru a finanța această dezvoltare.

Eu cred că a fost o muncă bună.

Felicitări!

Vom vota pentru.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Bichineț.

Domnul Corneliu Bichineț:

Domnule președinte,

Intervin pentru a-l felicita pe colegul de la USR care a punctat foarte bine. Se întâlnesc în viața cotidiană situații absolut dramatice. Domnia Sa a văzut și a fost nevoit să întocmească certificat de naștere unui copil, după ce acesta, din nefericire, a decedat.

Iată, noi suntem astăzi părtași, abilităm un Guvern după ce a căzut și, mă rog, poate abilităm un Guvern care nu se naște.

Una peste alta, ceea ce facem noi, astăzi, prin acest punct pe care l-ați supus dezbaterii, este un lucru foarte, foarte bun. Am răspuns 12 ani de un județ, ca președinte, vicepreședinte de consiliu județean și am întâlnit zeci de cazuri de copii abandonați în spital, pentru că este o practică în aproape toată țara și este foarte bine că noi încercăm să reglementăm. Problema este dacă asistenții medicali, cei care lucrează în sistem sunt plătiți bine, dacă au logistica necesară, pentru că rețeaua este creată de multă vreme. În toate comunele țării noastre sunt spitale, sunt centre de permanență, iar la nivel de județe sunt direcții de asistență socială și protecție a copilului care își desfășoară activitatea foarte, foarte bine.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Alte intervenții la dezbateri generale, dacă mai sunt?

Nu mai sunt.

La articole, vă rog?

De la 1 la 10? Adoptate.

De la 10 la 20? Adoptate.

Mulțumesc. Raportul, în forma comisiei, merge la votul final.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 11 decembrie 2017, 11:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro