Plen
Ședința Camerei Deputaților din 27 iunie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.108/07-07-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media18-10-2017 (comună)
Video in format Real Media17-10-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 27-06-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 iunie 2017

14. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative (PL-x 507/2016). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 507/2016

Domnul Petru Gabriel Vlase:

................................................

12. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative; în procedură de urgență.

Comisii? Comisia juridică?

Domnul Dunava.

Domnul Costel Neculai Dunava:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului au fost sesizate cu dezbaterea pe fond, în procedură de urgență, a proiectului de lege.

Senatul a adoptat proiectul de lege.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

În urma examinării proiectului de lege și a opiniilor exprimate de membrii Comisiei, s-a hotărât, cu unanimitate de voturi, adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, cu amendamentele admise, prezentate în anexa la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dezbateri generale.

Domnul Radu.

Domnul Nicolaie-Sebastian-Valentin Radu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Simplificarea modului în care administrația publică centrală comunică și interacționează cu cetățeanul este o demonstrație a faptului că încercăm să ne aliniem timpurilor în care trăim, că dorim să venim în întâmpinarea nevoilor celor care ne-au votat, să le creăm condiții pentru o relație mai bună și mai simplă cu statul.

Publicarea din oficiu a formularelor, cererilor și informațiilor, acceptarea copiilor după actul de identitate în format electronic, introducerea posibilității plății prin POS a serviciilor furnizate contra cost și toate celelalte prevederi ale acestei legi sunt mai mult decât necesare în această epocă a informatizării și vitezei în care trăim.

Prin adoptarea acestei legi, arătăm că suntem responsabili să ținem pasul cu tehnologia, că putem răspunde afirmativ cererilor cetățenilor și că ne dorim modernizarea și alinierea la standardele celorlalte state membre ale Uniunii Europene.

Totodată, acest proiect de lege prevede și modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Se dorește introducerea obligativității înregistrării video a probei teoretice și audio-video a celei practice, în timpul desfășurării examenului auto, fapt ce va conduce la o mai bună monitorizare a legalității modului de obținere a permisului de conducere și, prin extrapolare, la un trafic auto mai sigur și la șoferi mai bine pregătiți.

În consecință, voi vota în favoarea acestui proiect de lege și vă îndemn să faceți același lucru!

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Andronache.

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Această ordonanță de urgență, pe care urmează să o aprobăm astăzi, reprezintă un pas important în debirocratizarea administrației publice. Este un pas pe care administrația trebuia să-l facă de multă vreme. Iată, însă, că s-a întâmplat prin Ordonanța pe care Guvernul a adoptat-o în anul 2016.

Suntem de acord, în principiu, cu legea de aprobare, cu excepția amendamentului cuprins la nr. crt. 19 de la pagina 22 - menționez pagina, pentru că acest număr curent cuprinde mai multe pagini - și vă adresăm rugămintea, domnule președinte de ședință, să supuneți la vot acel amendament admis, deoarece, în opinia noastră, cazierul trebuie să rămână ca o obligație a administrației de a-l solicita, și nu la dispoziția unei structuri a administrației sau a unei alte structuri de acest gen.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Alte intervenții la dezbateri?

La articole?

De la 1 la 10? Adoptate.

De la 10 la 20? Vă rog.

Domnul Cătălin Drulă:

Mulțumesc.

Stimați colegi,

Un act normativ bine-venit, așa cum s-a menționat. O singură chestiune cu care sunt convins că veți fi de acord.

La nr. crt. 19 art. V - în varianta originală se prevedea obligația ca instituțiile publice să ceară cazierul unei persoane direct, fără să-l mai pună pe om să umble cu cazierul de la un ghișeu la altul sau de la o instituție la alta.

Într-un amendament care s-a introdus în comisie s-a înlocuit cuvântul "solicită" cu sintagma "pot solicita".

Acum știm și noi cum funcționează instituțiile la noi, că dacă n-au obligația, n-o s-o facă. Ca să nu punem oamenii pe drumuri, ei își dau semnătură la ghișeu și apoi instituția cere direct la poliție cazierul lor, în baza acceptului dat.

Vă propun să revenim la forma inițială. Tehnic vorbind, aceasta înseamnă că supunem la vot amendamentul și votăm contra.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Supun la vot amendamentul admis.

Vă rog.

3 voturi pentru, 149 de voturi împotrivă, 3 abțineri. (Aplauze.)

Domnul Cătălin Drulă:

Și scurt, un amendament de corelare tehnico-legislativă, cum prevede Regulamentul la art. 108 alin. (3), pentru că în forma inițială se spunea: "După alin. (4) se introduce un nou alin. (5)". E vorba de: "După alin. (6) se introduce alin. (7)", pentru că a fost o lege, între timp, care a renumerotat acolo.

Deci preluăm doar numerotarea de la amendamentul respins, să rămână pe stenogramă.

Mulțumesc mult.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Alte intervenții? Nu mai sunt.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 20 octombrie 2017, 22:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro