Plen
Ședința Camerei Deputaților din 27 iunie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.108/07-07-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media13-12-2017
Video in format Real Media11-12-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 27-06-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 iunie 2017

18. Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.27/2017 pentru adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare (PL-x 204/2017). (rămas pentru votul final)
 
consultă fișa PL nr. 204/2017

Domnul Petru Gabriel Vlase:

16. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2017 pentru adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare; în procedură de urgență.

Vă rog, Comisia pentru buget.

Domnul Badea.

Domnul Leonardo Badea:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Raport comun asupra Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2017 pentru adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare.

Comisia pentru administrație publică și Comisia pentru buget, finanțe și bănci au fost sesizate spre dezbatere, în fond, în procedură de urgență, cu proiectul de lege mai sus menționat.

Senatul a adoptat, în calitate de primă Cameră sesizată.

Comisia juridică, de disciplină și imunități a transmis un aviz favorabil asupra proiectului de lege mai sus menționat.

Proiectul de lege are ca obiect de reglementare aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2017 pentru adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare, în sensul instituirii unor măsuri potrivit cărora unitățile administrativ-teritoriale pot solicita din contul curent al Trezoreriei statului împrumuturi din venituri din privatizare, în limita sumei de 500.000 de lei, pentru asigurarea prefinanțării și/sau cofinanțării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile din perioada 2014-2020, pentru toate categoriile de cheltuieli asociate acestor proiecte.

În urma examinării proiectului de lege, membrii comisiilor au hotărât, cu majoritate de voturi, adoptarea proiectului de lege, cu amendamentele admise prezentate în anexă la prezentul raport.

În raport cu obiectul și conținutul reglementării, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Dezbateri generale?

Vă rog, domnule Stanciu.

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Mulțumesc.

Aș începe cu o corecție la raport. Poate a fost doar o eroare de citire a domnului președinte.

Ordonanța specifică o sumă maximă de împrumutat de 500 de milioane de lei, nu 500.000 de lei.

Este clar că această ordonanță rezultă în urma unei nevoi clar identificate. Deci are o intenție bună, dar forma în care este realizată este, din păcate, deficitară.

Vă citesc art. 111 din Constituție, cât și art. 92 alin. (4) din Regulamentul Camerei Deputaților: "obligă Guvernul să informeze clar asupra impactului bugetar al acestei măsuri".

În expunerea de motive atașată acestui proiect legislativ, acest impact nu este detaliat deloc.

Ținând cont de textul ordonanței, am putea face un calcul sumar: la 49 de proiecte, cât necesită o cofinanțare, și la fiecare până la un maxim de o jumătate de miliard, am ajunge la un impact bugetar de 24,5 miliarde de lei.

Ținând cont că în luna mai deficitul bugetului consolidat a ajuns la 0,27%, adică de trei ori mai mare față de aceeași perioadă din anul trecut, și în condițiile în care Legea salarizării unitare încă nu a fost promulgată, cred că ar trebui să avem mai multă grijă cu o astfel de lege.

În plus, art. 14 din această ordonanță spune că mecanismul de acordare al acestor împrumuturi este unul discreționar, mărind puterea pixului câtorva miniștri.

Din toate aceste motive, unul dintre colegii mei, vicelider, va cere retrimiterea la comisie pentru două săptămâni, timp în care vom putea amenda cu măsuri minimale această lege, pentru a clarifica măcar niște criterii obiective de alocare a acestor fonduri.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Dan Barna.

Domnul Ilie Dan Barna:

Solicităm, într-adevăr, retrimiterea la comisie. E clar că e un mecanism necesar care ar trebui să scoată din blocaj cel puțin cele 49 de proiecte sau o parte dintre ele, dar așa cum este acum, informațiile sunt insuficiente. De aceea e necesar ca în cadrul comisiei să solicităm ministerului detalii pe sumele concrete care ar fi necesare pentru a avea ideea de impact care va fi generat de această inițiativă.

Vă solicit, domnule președinte, supunerea la vot pentru retrimiterea la comisie pentru două săptămâni.

Mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Propunere de retrimitere două săptămâni.

Vă rog, vot.

34 de voturi pentru, 145 de voturi împotrivă.

Respinsă.

Nu mai văd. Doamna Fădor, parcă!

Doamna Angelica Fădor:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Grupul PNL din Camera Deputaților va vota pentru Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 27/2017 privind adoptarea unor măsuri fiscal-bugetare.

Considerăm că instituirea unor măsuri potrivit cărora UAT-urile pot solicita din contul curent al Trezoreriei statului împrumuturi din venituri de privatizare, în limita sumei de 500.000 de mii de lei, pentru asigurarea prefinanțării și/sau cofinanțării proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile din perioada 2014-2020, inclusiv pentru cheltuieli neeligibile asociate proiectelor, este imperios necesară pentru dezvoltarea comunităților locale, având în vedere faptul că în prezent există foarte multe UAT-uri care nu pot asigura din veniturile proprii prefinanțarea și/sau cofinanțarea proiectelor, blocându-se astfel dezvoltarea acestora.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Pașcan.

Salutăm respectuos doamnele cu ie de la balcon, dar vă rog eu din suflet să luați loc, nu stați cum stați așa, că nu stați bine! (Aplauze.)

Vă rog, domnule Pașcan.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Mulțumesc.

Domnule președinte de ședință,

Distinși colegi,

Se știe că legea prevede ca în cazul oricărei măsuri legislative cu impact bugetar să precizăm care este cuantumul acestui impact bugetar.

În proiectul de față, deși se pornește de la principii juste, este normal să fie sprijinite administrațiile publice locale, atunci când nu sunt capabile să cofinanțeze sau chiar în faza de prefinanțare a unui proiect din fonduri europene, în schimb votăm în orb. Chiar nu se știe măcar despre ce sume vorbim la ora actuală, câtă vreme cei care, la nivelul Guvernului au inițiat această ordonanță? Într-un fel sau altul lucrau pe niște cifre, aveau o bază concretă.

Pe de altă parte, se face vorbire în expunerea de motive despre veniturile rezultate la bugetul de stat din privatizări.

Despre ce sume vorbim, stimați colegi? Chiar nu știm nici acest lucru elementar?

Pe de altă parte, atunci când se face vorbire despre comisia de autorizare, în care sunt enumerați cei trei miniștri, nu se spune în baza căror criterii vor decide, fiindcă dacă la expunerea de motive inițial se face trimitere la refuzul unor bănci de a veni în sprijinul administrațiilor, de a le acorda acele credite pentru cofinanțare sau prefinanțare, mai apoi aceste lucruri nu devin obligatorii atunci când se solicită aceste fonduri din partea administrațiilor publice locale. Adică e un nonsens, nu sunt corelate aceste lucruri.

De aceea, eu mă mir că nu s-a acceptat un vot pentru reîntoarcerea la comisie, tocmai pentru a nu da posibilitatea de a se promova la modul discreționar și cu dedicație politică aceste cofinanțări, pentru anumite administrații publice locale, fiindcă astăzi un criteriu de departajare nu există și nu apare nici într-un fel în acest proiect legislativ.

Iată doar câteva argumente absolut obiective pe care vi le-am invocat și sper să nu acceptați să treacă în actuala formulă acest proiect legislativ, chiar dacă în principiu el este benefic pentru administrațiile publice locale.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

La articole, dacă sunt intervenții? Nu.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 17 decembrie 2017, 2:33
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro