Vasile Cîtea
Vasile Cîtea
Ședința Camerei Deputaților din 13 septembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.124/21-09-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2018 (comună)
12-12-2018
10-12-2018
05-12-2018
28-11-2018 (comună)
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 13-09-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 septembrie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.7 Vasile Cîtea - declarație politică având ca subiect Autostrada Moldova-Ardeal;

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

Domnul deputat Vasile Cîtea.

Domnul Vasile Cîtea:

Doamnă președinte,

Stimați colegi,

Declarația mea de astăzi este cu trimitere, din nou, la Autostrada A8 sau Autostrada Iași-Târgu Mureș sau Autostrada Moldova-Ardeal, mai aproape de adevăr.

Dragi colegi,

Autostrada Moldova-Ardeal sau A8, Iași-Târgu Mureș, începe să prindă contur odată cu conștientizarea obstacolelor care au întârziat acest proiect de infrastructură rutieră de importanță strategică pentru România.

Astfel, ministrul transporturilor, Răzvan-Alexandru Cuc, a declarat recent că până la sfârșitul anului se va implementa procedura de proiectare și execuție a autostrăzii și datorită faptului că acest proiect foarte important pentru aproximativ 25% din teritoriul național al României a fost prins și punctat în MasterPlanul General pentru Transport, al României.

Ministrul transporturilor recunoaște faptul că acest proiect a fost blocat în trecut într-o birocrație internă, fapt care a demarat devansarea anumitor proiecte, printre care și acesta, deși, conform calendarului inițial, termenul aprobat de începere a procedurilor inițiale ar fi putut fi chiar anul 2020. Evident, dragi colegi, că anul 2020 nu ar fi fost un termen încurajator pentru statul român, atât timp cât, în numeroase ocazii, comisarul european Corina Crețu a insistat asupra necesității finalizării capetelor de rețele TNT de transport, precum și a infrastructurii rutiere corespunzătoare Coridoarelor Pan-europene IV și IX, atrăgând atenția că proiectele care se încadrează în cele două capitole de infrastructură deja menționate reprezintă pentru Uniunea Europeană o urgență și, pe cale de consecință, o prioritate.

Tocmai de aceea suntem mulțumiți de faptul că domnul ministru al transporturilor a ajuns la concluzia că trebuie renunțat la reevaluarea studiilor de fezabilitate, pentru a câștiga timp, studiile deja existente fiind făcute de companii cu expertiză în domeniu.

Cu alte cuvinte, factorul guvernamental dorește să câștige timp prețios în demararea procedurii efective de construcție a Autostrăzii A8, ceea ce este un lucru, evident, încurajator.

În altă ordine de idei, acest proiect de infrastructură rutieră revine și în sprijinul cetățenilor români din Republica Moldova, constituind pentru aceștia o pârghie importantă în eforturile lor de aderare la marea familie europeană, modificarea opticii Guvernului României fiind oglindită pozitiv și în presa independentă din Republica Moldova.

Nu putem să trecem sub nicio formă cu vederea inițiativa societății civile care, în perioada 8-10 septembrie 2017, ca urmare a constituirii unui Grup de inițiativă format din reprezentanții mai multor categorii sociale și profesionale care au efectuat un marș având ca deviză "Împreună pentru A8" consideră că anul Centenar este cel mai potrivit pentru semnarea contractelor de atribuire a celor 3 tronsoane de autostradă care compun în final ruta Ungheni-Iași-Târgu Mureș. Acest marș fără precedent al societății civile a venit în contextul în care, la 100 de ani de la Marea Unire, Moldova trebuie să fie unită cu Ardealul și Europa de Vest, nu numai într-o formă juridică, ci și printr-o infrastructură rutieră adecvată, care să reducă decalajele de dezvoltare între regiunile României.

Suntem încredințați de faptul că promisiunile prim-ministrului și ale ministrului de resort vor fi puse în aplicare, iar Autostrada Moldova-Ardeal va prinde contur începând cu sfârșitul acestui an.

Vă mulțumesc.

Deputat de Iași, Vasile Cîtea.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 12 decembrie 2018, 18:05
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro