Găvrilă Ghilea
Găvrilă Ghilea
Ședința Camerei Deputaților din 19 septembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.128/27-09-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-10-2021
26-10-2021
25-10-2021
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 19-09-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 septembrie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.28 Găvrilă Ghilea - declarație politică intitulată "Socoteala de la Palatul Victoria nu se potrivește cu cea de la pompa de alimentare";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Găvrilă Ghilea:

"Socoteala de la Palatul Victoria nu se potrivește cu cea de la pompa de alimentare"

O analiză recentă a Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România a dat peste cap calculele guvernanților, relevând faptul că majorarea accizei la carburanții auto va genera pierderi, și nicidecum venituri suplimentare, la bugetul de stat.

Pentru atenuarea efectelor asupra prețurilor de desfacere a carburanților, majorarea accizei a fost prevăzută în două etape, prima având loc la 15 septembrie, iar a doua fiind programată două săptămâni mai târziu, de la 1 octombrie.

Cu toate acestea, calculele companiilor de transport au demonstrat că socoteala de la Palatul Victoria nu se potrivește defel cu cea de la pompa de alimentare. Astfel, cei 38 de bani încasați în plus pentru fiecare litru de carburant comercializat în România ar reprezenta venit zero la bugetul de stat, în situația în care doar 15% din volumul de motorină vândut în prezent în țară ar fi alimentat, la prețuri mai mici, din statele vecine.

În condițiile în care orice eurocent în plus pe litrul de carburant se regăsește multiplicat geometric în costurile pe kilometru, iar acciza reprezintă peste 40% din prețul combustibilului auto, transportatorii români au tot dreptul să nu accepte să fie trași pe dreapta de o politică fiscală agresivă, în totală contradicție cu promisiunile din Programul de guvernare.

Analiza citată mai estimează că, după cele două etape de majorare a accizei, până la 70% din volumul de carburanți, necesar firmelor de transport din România, va fi achiziționat din afara țării, ceea ce va determina un impact bugetar negativ spectaculos.

Dar adevăratul impact negativ îl va resimți întreaga economie națională - și implicit marea majoritate a populației acestei țări - prin creșterile masive de prețuri la produse și servicii, determinate de scumpirea în lanț a carburanților.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 27 octombrie 2021, 17:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro