Anișoara Radu
Anișoara Radu
Ședința Camerei Deputaților din 26 septembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.133/05-10-2017
Video in format Real MediaVideo - Real Media

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video
Video in format Real MediaTransmisie în direct
format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
Video in format Real Media14-11-2017
Arhiva video:2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 26-09-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 26 septembrie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.53 Anișoara Radu - declarație politică referitoare la situația instructorilor auto independenți;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Doamna Anișoara Radu:

Tema declarației mele politice se referă la situația grea în care se află instructorii auto independenți (PFA)

Am primit la cabinetul parlamentar memorii ale instructorilor auto independenți, în care era prezentată situația acestora, ca urmare a aplicării Ordinului ministrului transporturilor, nr. 733/2013.

Prin Ordinul menționat, Ministerul a încercat să reglementeze mai coerent serviciile de predare a cursurilor practice și teoretice de șoferie.

Din păcate, din analiza documentelor prezentate, rezultă că în dorința de a impune reguli mai stricte, ministerul a trecut în cealaltă extremă și a suprareglementat aceste servicii, mai ales în ceea ce îi privește pe instructorii auto independenți.

Vreau să subliniez că anumite prevederi din Ordinul amintit au fost declarate de Consiliul Concurenței drept discriminatorii pentru activitatea instructorilor auto independenți, în raport cu școlile de conducători auto, prin limitarea autonomiei acestora, în calitatea lor de întreprinderi care desfășoară o activitate economică.

De asemenea, Consiliul pentru Combaterea Discriminării a dat dreptate instructorilor auto independenți și a amendat Ministerul Transporturilor pentru normele discriminatorii din Ordin.

Mai mult, anumiți cursanți nu și-au putut încheia pregătirea practică cu instructorii aleși, ceea ce reprezintă o încălcare a dispozițiilor Codului civil, prin faptul că o terță persoană a intervenit în relația contractuală dintre instructor și cursant.

În fapt, instructorii auto independenți nu își mai pot desfășura în mod liber profesia, deoarece, conform Ordinului, ei ori vor trebui să se angajeze la o școală de șoferi, ori pot să se organizeze, dar nu mai mult de 4, pentru a închiria o sală de curs.

Însă cei 4 nu pot angaja împreună un singur profesor de legislație rutieră, un singur inginer pentru predarea părții de mecanică și un singur medic pentru predarea cursurilor de prim ajutor, aceștia trebuie angajați separat de fiecare instructor în parte, ceea ce este absurd.

Peste 3000 de instructori independenți din toată țara se găsesc în situația de a nu-și mai putea exercita meseria din cauza acestui Ordin.

Practic, singura lor șansă este să se angajeze la o școală de șoferi în condițiile dictate de școală, deoarece în acest moment școlile au un monopol asupra domeniului.

Menționez că instructorii au propus introducerea în Ordin a unor dispoziții care să le permită să se asocieze mai mulți, nu doar 4, pentru folosirea în comun a bazei materiale, inclusiv a profesorilor angajați sau contractați, cu respectarea normelor privind capacitatea sălilor de curs.

Mi se pare o soluție mai mult decât rezonabilă și efectiv nu înțeleg de ce Ministerul Transporturilor nu a introdus astfel de prevederi în Ordin.

Din documentele prezentate, reiese că instructorii au solicitat o întrevedere cu domnul Gabriel Petrea, ministrul consultării publice și dialogului social.

Domnul ministru Petrea a răspuns afirmativ solicitării și i-a primit în audiență, însă decizia finală privind o eventuală modificare a Ordinului ține strict de Ministerul Transporturilor.

Pe această cale, solicit reprezentanților Ministerului Transporturilor să invite la discuții reprezentanții instructorilor auto independenți și să identifice împreună cele mai bune soluții pentru depășirea situației de criză.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 19 noiembrie 2017, 23:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro