Florinel Stancu
Florinel Stancu
Ședința Camerei Deputaților din 4 octombrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.138/13-10-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
23-04-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 04-10-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 octombrie 2017

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Florinel Stancu

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.48 Florinel Stancu - declarație politică privind "Repunerea în funcțiune a Podului Stoianovca, Republica Moldova, Fălciu, România";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Florinel Stancu:

"Repunerea în funcțiune a Podului Stoianovca, Republica Moldova, Fălciu, România"

În anul 2018 sărbătorim Centenarul Unirii. Fiind de profesie inginer, tind să privesc asemenea evenimente mai mult dintr-o perspectivă pragmatică. Legăturile dintre noi și românii din Republica Moldova au nevoie de proiecte mici care să transfere frontiera euroatlantică peste Prut, chiar dacă granița va rămâne pentru o perioadă aceeași.

Țin să vă amintesc tuturor că în perioada interbelică Guvernul de la București a derulat proiecte însemnate de modernizare în domeniul agriculturii, al comunicațiilor, al transporturilor și al instituțiilor culturale în Basarabia. România a fost printre primele țări din lume care au folosit transportul aerian, în Basarabia construindu-se trei aeroporturi: la Chișinău, 1921, la Cetatea Albă, 1935 și la Ismail, 1935.Tot în acea perioadă, peste râul Prut existau 27 de poduri. Astăzi sunt 9, dintre care cel feroviar de la Stoianovca-Fălciu are circulația suspendată. La el vreau să mă refer în declarația mea de astăzi.

Oare cum putem să vorbim despre apropiere și cooperare, iar în alte zile despre reunire, când nu dezvoltăm infrastructura ce ne leagă? De ce nu transformăm acest pod în unul accesibil din punct de vedere rutier? Există o inițiativă interesantă de a-l face mixt. M-am interesat și cred că este o idee foarte bună.

Podul există, asta înseamnă că pentru repararea lui vom aloca fonduri mai mici față de unul similar proiectat de la zero. Poate fi lărgit cu o bandă de șosea pe sens, iar costurile s-ar ridica la maximum 3 milioane de euro, deoarece există deja post de poliție de frontieră modernizat conform normelor Schengen, starea tehnică a podului este bună, iar recent a fost modernizată Gara Fălciu.

Acest nou pod ar face mai dinamice schimburile comerciale în zonă. Județul Vaslui ar beneficia de dezvoltarea transfrontalieră, în primul rând. Vor fi create condiții și premise de dezvoltare a relațiilor economice, sociale și culturale, a micului trafic de la frontieră. Vor deveni mai libere punctele de trecere Oancea sau Albița, iar șirul beneficiilor poate continua.

Vă asigur că este cel mai bun semnal pe care îl putem da în 2018, în cinstea trecutului măreț și în speranța unui viitor comun!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 24 aprilie 2018, 0:10
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro