Plen
Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.160/16-11-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
26-09-2018
25-09-2018
24-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 07-11-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 7 noiembrie 2017

14. Supunerea la votul final:  
  14.3 Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.69/2014 privind stabilirea unor măsuri financiare în domeniul sănătății și pentru modificarea unor acte normative (PL-x 71/2015); (adoptat)
 
consultă fișa PL nr. 71/2015

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

  ................................................

Legi ordinare. Adoptări.

3. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2014 privind stabilirea unor măsuri financiare în domeniul sănătății și pentru modificarea unor acte normative.

Comisiile - pentru buget și pentru sănătate - propun adoptarea.

Vă rog să votați.

221 de voturi pentru, 23 de voturi împotrivă, 8 abțineri. Adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 45...

Vă rog.

Nu v-am văzut!

Vă rog. Explicarea votului la punctul 3.

Domnul Ungureanu.

Domnul Emanuel-Dumitru Ungureanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Știați că în România, prin contractele-cadru și conform O.U.G nr. 69/2014, pacienții care suferă de cancer și care au nevoie de anumite molecule scumpe primesc tratament doar pentru un an, compensat. După un an, fiecare bolnav se descurcă cum poate.

În comparație, țările dezvoltate din Europa, chiar și Bulgaria, au reușit, cu succes, asigurarea unui acces echitabil rapid la terapii inovative, în condiții de sustenabilitate financiară, prin introducerea unor mecanisme inovative de contractare mult mai flexibile decât ce avem noi în România, cum ar fi: plata pe succes terapeutic, împărțirea riscului financiar, împărțirea costurilor, discounturi preț volum în dinamică, servicii terapeutice adiționale și lista poate continua.

Știți ce înseamnă asta? Că Bulgaria a încheiat numai puțin de 369 de astfel de contracte în ultimii ani, față de numai 19 în România. La această oră sunt 90 de bolnavi cu acromegalie, care așteaptă tratament mai mult de 120 de zile. Aceasta înseamnă inclusiv încălcarea unei directive europene în acest sens; să nu vorbesc despre dreptul la viață și alte drepturi care li se încalcă pacienților.

Înainte să legiferăm, ar trebui să vorbim cu oamenii care sunt direct interesați de ceea ce facem noi aici. Adică legiferăm lucruri care țin de viață și mai ales de moarte.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Stamatian.

Domnul Vasile-Florin Stamatian:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Partidul Național Liberal a votat pentru. Dar, uitându-mă pe documente, am votat un PL-x din 2015.

În această problemă nu este încă total lămurită relația dintre sistemul românesc de sănătate, marii producători, importatori, iar acest clawback afectează în oarecare măsură, uneori destul de importantă, producătorii români.

Dacă amânam și nu votam, intram într-o altă degringoladă; primele mecanisme care au început să funcționeze și unde trebuiau deja dați banii într-o direcție sau alta...

Dar cred că trebuie să facem un apel la cei care se ocupă de această problemă, să reia negocierile în această direcție, încât... Noi am mai încercat să legiferăm... Exportul paralel. Am încercat să legiferăm intrarea de noi medicamente pe piață. Încercăm să legiferăm conținutul diverselor suplimente alimentare.

În curând va veni în Parlament Legea vaccinării și nu are, totuși, cine să verifice loturile de vaccinuri care intră în România, să nu mai avem aceste aberații care vin din societatea civilă, că vaccinurile conțin celule fetale sau că vaccinurile conțin metale grele.

Mă preocupă de o viață relația dintre mediu și reproducerea umană, sănătatea umană, și asemenea aberații, cum am auzit în zilele acestea, în toate aceste probleme care vorbesc despre sănătate, mă înfioară.

Dar să revin la ceea ce am votat astăzi.

De aici trebuie să vină banii înapoi în sistemul de sănătate. Acest clawback înseamnă bani pentru sistemul de sănătate, nu pentru altceva! Acești bani trebuie să se regăsească în cercetarea aplicată!

V-am mai vorbit în această sală despre cercetarea aplicată, despre prevenție, despre rolul pe care trebuie să-l joace Ministerul Sănătății, ca aplicator al unor politici de sănătate, care trebuie să fie susținute financiar.

Sper ca măcar acum să se fi terminat. Nu am cunoștință dacă s-a terminat pachetul legislativ! Mă înfior când vine, de fiecare dată... vine să votez eu pentru ceva ce s-a discutat la comisie, în urmă cu trei ani! Nu mi se pare normal, nici natural!

Oricum, votul de astăzi vine să încurajeze și să sprijine o acțiune a Ministerului Sănătății și a politicului, care să sprijine sănătatea românească.

Vă mulțumesc.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Buicu.

Domnul Corneliu-Florin Buicu:

Vă mulțumesc.

Stimate colege,

Stimați colegi,

Sesiunea de declarații politice a fost de dimineață!

Dacă discutăm punctual de acest proiect de lege, vorbim de un mecanism, acela de clawback, utilizat practic ca mecanism de control al creșterii costurilor în sistemele de sănătate.

Aceste creșteri sunt, practic, suportate de către deținătorii de APP.

Este adevărat că există și alte metode de control, cum sunt negocierile cost-volum, cost-volum rezultat, utilizate cu succes în România pentru pacienții cu hepatită.

În Programul de guvernare al Partidului Social Democrat am introdus și am tratat bolnavii de hepatită.

În momentul în care discutăm despre clawback, propunerile venite aici au doar un mesaj politic.

Eu ceea ce vă spun este că am votat un proiect de lege sau o ordonanță care are reglementări pur tehnice, în modalitatea de calcul a clawback-ului.

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 26 septembrie 2018, 13:21
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro