Ioan Dîrzu
Ioan Dîrzu
Ședința Camerei Deputaților din 21 noiembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.170/29-11-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-09-2018
17-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 21-11-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 noiembrie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.7 Ioan Dîrzu - declarație politică având titlul "Distincția dintre transferul contribuțiilor și Legea salarizării unitare";

 

Domnul Ben-Oni Ardelean:

  ................................................

Dau, în continuare, cuvântul, din partea Grupului parlamentar al PSD, domnului deputat Ioan Dîrzu.

Domnul Ioan Dîrzu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi parlamentari,

Declarația mea politică de astăzi se numește "Distincția dintre transferul contribuțiilor și Legea salarizării unitare".

Trebuie făcută o distincție clară între efectele transferului contribuțiilor și cele ale Legii salarizării. Salariile nu scad, în nicio situație, din cauza transferului contribuțiilor de la angajator la angajat. Vor scădea însă unele salarii supradimensionate, ca urmare a unei legi a salarizării unice.

Niciun salariu net nu va scădea ca urmare a transferului contribuțiilor. Niciun angajator nu va avea costuri mai mari din acest motiv, deci nu poate invoca această măsură pentru a justifica o scădere a salariilor.

Dar trebuie făcută o distincție între transferul contribuțiilor și efectele Legii salarizării unitare, care prevede echilibrarea salariilor plătite pentru aceeași muncă prestată. Deci, în sistemul bugetar, ca efect al Legii salarizării unitare, vor fi diminuate salariile supradimensionate ale unor funcționari care obțineau venituri mult mai mari față de alți funcționari care prestau aceeași muncă, în aceleași condiții.

Creșterea puterii de cumpărare în urma majorării veniturilor lucrătorilor va stimula cererea internă pentru consum și investiții. Ca urmare a cererii interne suplimentare - în condiții de echilibru între cerere și ofertă și a unei contribuții stabile a importului la acoperirea cererii - produsul intern brut poate înregistra în anul 2018 o creștere adițională față de scenariul de bază, de circa un punct procentual. Acest impact compensează impactul negativ al măsurilor fiscale propuse care reduc veniturile din economie prin sarcină fiscală suplimentară și asigură un spațiu suficient pentru realizarea cadrului macroeconomic stabilit pentru proiecția bugetară.

Ca urmare a efectelor de multiplicare economică se estimează că obligațiile și încasările la bugetul general consolidat se vor majora prin veniturile bugetare de runda a doua, care pot ajunge și până la 50% din impactul bugetar negativ direct.

Măsurile fiscale propuse în domeniul impozitului pe venit au, de asemenea, un impact social semnificativ. În primul rând, veniturile și câștigurile nete vor înregistra creșteri, asigurând creșterea puterii de cumpărare a lucrătorilor, fără o presiune suplimentară asupra costului forței de muncă a angajatorilor.

Acoperirea cererii, ca urmare a creșterii puterii de cumpărare, va presupune indirect și locuri de muncă noi pentru oferta suplimentară necesară, dar și o intensitate mai mare a muncii, care se va reflecta în venituri mai ridicate. În condițiile unui transfer bugetar către angajați de circa 13,7 miliarde de lei în anul 2018 și a creșterii economice suplimentare se estimează că este posibil să se creeze un număr de circa 50.000 de locuri de muncă.

De asemenea, prin măsurile din domeniul CAS, în condițiile în care nu mai apare distinct sarcina angajatorului, iar costul forței de muncă nu este afectat, se reduc și presiunile pentru a se identifica posibilități de reducere a cheltuielilor de personal prin modalități incorecte de ocupare.

Conform unor estimări ale INS, valoarea adăugată brută aferentă "muncii la negru" - remunerarea salariaților și excedentul brut de exploatare - s-ar situa la circa 90 de miliarde de lei. Dacă se ia în considerare că la nivel macroeconomic remunerarea salariaților reprezintă circa 35% din valoarea adăugată, prin reducerea și simplificarea obligațiilor la CAS s-ar putea asigura o reducere anuală a "muncii la negru" de circa 10% și s-ar încasa suplimentar circa 3 miliarde de lei.

Cu deosebit respect, deputat Ioan Dîrzu, deputat din Colegiul Alba.

Vă mulțumesc.

Domnul Ben-Oni Ardelean:

Mulțumesc, domnule deputat.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 22 septembrie 2018, 16:34
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro