Vasile Cîtea
Vasile Cîtea
Ședința Camerei Deputaților din 29 noiembrie 2017
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.176/12-12-2017

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-10-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2017 > 29-11-2017 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 noiembrie 2017

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.66 Vasile Cîtea - declarație politică: "Abandonul școlar - o problemă socială a țării";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Vasile Cîtea:

"Abandonul școlar - o problemă socială a țării"

Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă învățământul românesc este abandonul școlar. Acest fenomen a luat amploare în ultimul deceniu și apare cel mai frecvent în rândul adolescenților din ciclul liceal. Din păcate, cei mai mulți elevi care recurg la abandonul școlar provin din mediul rural, din familii numeroase, defavorizate, care nu realizează venituri; aceștia sunt preponderent elevi ai unor licee industriale, agricole sau tehnologice, deși victime ale acestui fenomen alarmant sunt înregistrate și în licee teoretice sau colegii naționale, pedagogice, cu specific umanist sau realist.

Dacă revenim la situația învățământului gimnazial, abandonul școlar vizează situații de-a dreptul dramatice, în care copiii lăsați în grija rudelor sau a unor prieteni de familie se distanțează atât de școală, cât și de părinți. Lipsa de grijă maternă sau paternă creează în inima și mintea copilului un sentiment de abandon social care va îndrepta minorul către crize ale personalității, în care singura preocupare devine dorința de a câștiga din nou dreptul de a vedea părinții sau îndreptarea către periferia comportamentului social.

România este fruntașa Europei din acest punct de vedere: doi din zece elevi români renunță la studii, conform celor mai noi studii.

Nu în ultimul rând, apare din ce în ce mai des categoria minorilor exploatați în muncă, plecați cu părinții în străinătate pentru o așa-zisă viață mai bună care sfârșesc lamentabil în ceea ce privește educația și adaptabilitatea socială.

Trebuie să ne gândim la măsuri pentru a reduce procentul de abandon școlar, dar și pentru a recâștiga pentru școală elevii care au recurs la abandon școlar.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti vineri, 22 octombrie 2021, 16:37
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro