Plen
Ședința Camerei Deputaților din 5 februarie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.19/08-02-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-12-2018 (comună)
12-12-2018
10-12-2018
05-12-2018
28-11-2018 (comună)
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 05-02-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 februarie 2018

  Informare privind distribuirea unor documente la casetele deputaților, potrivit prevederilor art.94 din Regulamentul Camerei Deputaților.  

Ședința a început la ora 16,02.

Lucrările au fost conduse de domnul deputat Florin Iordache, vicepreședinte al Camerei Deputaților, asistat de domnul deputat Georgian Pop și de domnul deputat Cristian-Gabriel Seidler, secretari ai Camerei Deputaților.

   

Domnul Florin Iordache:

Bună ziua, stimați colegi.

Vă rog să luați loc, să putem începe ședința de astăzi.

Declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților și anunț că, din totalul celor 327 de deputați, și-au înregistrat prezența un număr de 139.

În conformitate cu prevederile art. 94 din Regulamentul Camerei Deputaților, au fost distribuite următoarele documente: ordinea de zi pentru ședințele de astăzi, 5, și mâine, 6 februarie 2018; programul de lucru pentru perioada 5-10 februarie 2018; lista rapoartelor depuse în perioada 1-5 februarie 2018 de comisiile permanente sesizate în fond; informarea cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Camera Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente.

Potrivit programului de lucru aprobat, la ora 17,00 avem prezentarea interpelărilor adresate membrilor Guvernului.

 
Păstrarea unui moment de reculegere în memoria lui Iuliu Maniu, om politic român.  

Domnul președinte al comisiei...

Grupul PNL, o primă intervenție.

Vă rog.

   

Domnul Lucian Nicolae Bode:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Stimați colegi,

Astăzi comemorăm 65 de ani de la dispariția marelui om de stat Iuliu Maniu, la Sighet, memorial al durerii pentru elita României interbelice.

Pentru noi, cei care încercăm să păstrăm vie amintirea Sfinxului de neclintit de la Bădăcin este crucial să ne raportăm la valorile promovate prin acțiuni politice care au marcat pregnant destinul României moderne.

Fost prim-ministru în trei guverne, ministru al finanțelor, dar și al apărării naționale, deputat, membru de onoare al Academiei Române, Iuliu Maniu nu a scris istorie doar cu prețul propriei vieți, el continuând să fie prezent în memoria colectivă, prin valorile care l-au consacrat: morală, demnitate și spirit de sacrificiu.

Memoria unei asemenea personalități, care s-a numărat printre organizatorii Marii Adunări de la Alba Iulia din 1 Decembrie 1918, trebuie cinstită așa cum se cuvine, iar acum, în Anul Centenarului, autoritățile statului au datoria să demonstreze acest lucru.

În anul Centenarului, să încercăm să fim demni de exemplul marilor noștri predecesori, să lăsăm la o parte orgoliile politice și să acționăm uniți atunci când vorbim despre cinstirea înaintașilor.

Vă propun, astfel, să păstrăm un moment de reculegere în memoria marelui om politic Iuliu Maniu.

(Se păstrează un moment de reculegere.)

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Programului carne de porc din fermele românești (PL-x 178/2017/13.11.2017). (retrimisă comisiilor)  

Pe procedură, domnul Daniel Suciu, liderul Grupului PSD.

Vă rog, domnule deputat.

   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc mult, domnule președinte de ședință.

Vă solicit să supuneți la vot, de pe ordinea de zi, poziția nr. 15 să o aducem la pct. 2 de pe ordinea de zi, iar ulterior să supuneți la vot și retrimiterea acesteia la comisie.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Deci înțeleg că este vorba de Pl-x 178?

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Exact!

La Capitolul III. Reexaminări. Să o aducem pe poziția nr. 2...

 
   

Domnul Florin Iordache:

Raport comun... Și să o retrimitem... Termen?

 
   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Două săptămâni.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Două săptămâni.

Bun.

Altceva nu mai aveți, nu? Nu.

Supun votului, stimați colegi, Pl-x 178/2017 (Reexaminarea, la cererea Președintelui României, a Legii pentru aprobarea Programului carne de porc din fermele românești (PL-x 178/2017/13.11.2017) să fie adus pe poziția 2 și cu această ocazie să o retrimitem Comisiilor pentru buget și Comisiilor pentru agricultură. Termen - două săptămâni.

Să înceapă votul.

 
   

157 de voturi pentru, 3 colegi care nu și-au exprimat votul.

A fost adoptată propunerea Grupului PSD.

Alte intervenții pe procedură, dacă sunt? Nu mai sunt.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind vacantarea unui loc de deputat (ca urmare a demisiei domnului deputat Ioan Munteanu) (PH CD 3/2018). (rămas pentru votul final)  

Intrăm în ordinea de zi.

2. Proiectul de Hotărâre privind vacantarea unui loc de deputat, ca urmare a demisiei domnului deputat Ioan Munteanu.

Proiectul de hotărâre a fost întocmit de Comisia juridică.

Vă rog. Prezentați raportul.

Domnule Dunava, vă rog.

   

Domnul Costel Neculai Dunava:

Mulțumesc, domnule președinte.

Având în vedere faptul că, în ședința plenului din data de 1 februarie 2018, președintele Camerei Deputaților a luat act de încetarea mandatului de deputat al domnului Ioan Munteanu, deputat ales în Circumscripția electorală nr. 29 Neamț, ca urmare a demisiei, începând cu data de 23 ianuarie 2018, data înscrisă în demisie, în baza art. 7 alin. (3) din Legea nr. 96/2006 privind statutul deputaților și al senatorilor, republicată, Camera Deputaților adoptă prezenta hotărâre:

Camera Deputaților declară vacant locul de deputat deținut de domnul deputat Munteanu Ioan, deputat ales în Circumscripția electorală nr. 29 Neamț.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Proiectul a fost distribuit.

Dacă sunt obiecții sau observații de ordin general?

Trecem la dezbatere.

Dacă la titlu sunt observații? Nu. Adoptat.

La preambul. Observații? Nu. Adoptat.

La articolul unic dacă sunt observații? Nu. Adoptat.

Dezbaterile au fost finalizate.

Rămâne la votul final de mâine, de la ora 12,00.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr.125/2016 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților (PH CD 2/2018). (rămas pentru votul final)  

3. Proiectul de Hotărâre privind modificarea anexei la Hotărârea Camerei Deputaților nr. 125/2016 pentru aprobarea componenței nominale a comisiilor permanente ale Camerei Deputaților.

Proiectul de hotărâre a fost distribuit.

Dacă sunt observații sau comentarii de ordin general? Nu.

Trecem la dezbaterea pe articole.

Dacă la titlu sunt observații? Nu.

La preambul. Observații? Nu.

La articolul unic. Observații? Nu.

Rămâne la votul final de mâine.

Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.69/2017 pentru completarea art.9 din Legea poliției locale nr.155/2010 (PL-x 467/2017). (rămas pentru votul final)  

Proiectul de Hotărâre privind modificarea Regulamentului Camerei Deputaților.

Din partea Comisiei pentru regulament, domnul Nicolicea.

Amânăm dezbaterile până... Vă rog, anunțați-l pe domnul Nicolicea, să putem...

Trecem la următorul proiect.

6. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2017 pentru completarea art. 9 din Legea poliției locale nr. 155/2010; caracter ordinar; procedură de urgență.

Guvernul?

Vă rog, doamnă secretar de stat.

   

Doamna Sirma Caraman (secretar de stat, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene):

Bună ziua și vă mulțumesc, domnule președinte.

Vă urez succes în noua sesiune parlamentară!

Prezenta ordonanță de urgență are ca obiect de reglementare completarea art. 9 din Legea poliției locale nr. 155/2010, în sensul instituirii unei noi atribuții pentru poliția locală, constând în monitorizarea depozitelor de deșeuri aflate pe teritoriul unităților administrativ-teritoriale, cu scopul prevenirii incendiilor.

Vă rog a adopta acest proiect de act normativ, în forma propusă de Guvern.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Raport comun, Comisia pentru administrație și Comisia pentru apărare.

Cine prezintă raportul?

Comisia de... Cine? Comisia pentru apărare.

Vă rog. Raport comun.

 
   

Domnul Bogdan-Ionel Rodeanu:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

În conformitate cu prevederile art. 95 și art. 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului, precum și Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională au fost sesizate, cu dezbaterea și avizarea pe fond, în procedură de urgență, asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 69/2017, transmis cu adresa nr. PL-x 467 din 20 noiembrie 2017.

Camera Deputaților este Cameră Decizională.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat acest proiect de lege.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil acest proiect.

Comisia pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale a avizat, de asemenea, favorabil proiectul de lege.

Proiectul a fost avizat favorabil și de Comisia pentru mediu și echilibru ecologic.

Obiectul de reglementare vizează completarea art. 9 din Legea poliției locale nr. 155/2010, în sensul instituirii unei noi atribuții pentru poliția locală, constând în monitorizarea depozitelor de deșeuri aflate în circumscripția teritorială a unității/subdiviziunii administrativ-teritoriale, cu scopul prevenirii incendiilor.

Comisiile au examinat proiectul de lege în ședințe separate.

La lucrările Comisiei pentru administrație publică și amenajarea teritoriului deputații prezenți au avizat favorabil acest proiect, iar în ceea ce privește dezbaterile Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, membrii comisiei au fost prezenți, conform listei de prezență, și au avizat favorabil.

Iar la dezbateri au fost prezenți, în calitate de invitați, domnul Marius Octavian Popa, comisar general adjunct din cadrul Gărzii Naționale de Mediu.

În urma dezbaterilor și a opiniilor exprimate, membrii comisiilor au hotărât, cu majoritate de voturi, adoptarea acestui proiect de lege, în forma adoptată de Senat.

În funcție de obiectul și conținutul său, propunerea legislativă face parte din categoria legilor ordinare.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule coleg.

Dacă la dezbateri generale sunt intervenții din partea colegilor?

Da. Grupul PNL. Domnul Leoreanu.

Vă rog.

 
   

Domnul Laurențiu-Dan Leoreanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Grupul PNL din Camera Deputaților va susține această modificare a art. 9 din Legea nr. 155, cu privire la instituirea unei noi atribuții pentru poliția locală, tocmai pentru a sprijini instituțiile statului, dar și administrația publică locală, pe raza căreia se află depozitul de deșeuri, în vederea monitorizării a acesteia și tocmai pentru a preveni aceste situații deloc confortabile, când aceste deșeuri se autoaprind sau sunt ajutate de unii pentru a se aprinde.

Drept pentru care, noi vom sprijini această propunere legislativă.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Grupul PMP.

Domnul Bichineț Corneliu.

Vă rog, domnule deputat.

 
   

Domnul Corneliu Bichineț:

Domnule președinte de ședință,

Stimați colegi,

În primul rând, după ce o să-l felicit pe domnul Suciu pentru frumoasa reușită de a fi liderul celui mai mare grup din Parlament, vreau să vă spun că la Roma, după Traian, așa le spunea tuturor celor întronați: "Să fii mai bun decât Traian!".

Și dumneavoastră să fiți mai bun decât domnul Munteanu, dar să n-aveți finalul neplăcut al carierei Domniei Sale.

Legea aceasta, nr. 155/2010, pe care Partidul Mișcarea Populară o va susține, este bună, dar perfectibilă. Ați văzut cu toții ce se întâmplă în România cu poliția comunitară.

A apărut datorită presei, datorită cetățenilor care au semnalat diferite derapaje cum că majoritatea celor angajați la poliția comunitară se ocupă cu transportul de acasă până la serviciu a soțiilor, soacrelor, amantelor primarilor.

Poliția comunitară, în foarte multe cazuri, dă dovadă de lipsă de tact, de acțiuni absolut halucinante - vezi cazul Iașiului, mă refer la celebrul primar Nichita.

Acum, dacă noi, poliției comunitare îi dăm o sarcină în plus, probabil că cei de acolo se vor ocupa de deșeuri și de depozitele de deșeuri pentru a nu se mai produce incendii și vor diminua din activitatea lor propagandistică. Pentru că nu trebuie să vă faceți că nu știți - orice om de la poliția comunitară este în slujba primarului, care îl folosește ca agent electoral.

Astfel, noi le creăm celor de la poliția comunitară, de unde ar fi ei, un obiect concret al muncii.

Susținem și sper să fie mai puține incendii în depozitele de deșeuri din România.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Grupul PSD.

Domnul Florin Popa.

Vă rog, domnule deputat.

 
   

Domnul Florin Popa:

Mulțumesc, domnule președinte.

Aș vrea să susțin această inițiativă legislativă, de modificare, de completare, având în vedere că poliția comunitară trebuie să aibă sarcini și în acest domeniu, pentru că în lege deja erau prevăzute câteva atribuții în legătură cu urmărirea, monitorizarea transporturilor de deșeuri către depozite. Faptul că au fost multe incidente, care s-au întâmplat în perioada anterioară, vine să susțină această inițiativă de completare a legii.

Grupul parlamentar al PSD va susține și va vota această modificare și cred că va fi o îmbunătățire pentru perioada următoare, pentru activitatea poliției locale.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Nu mai sunt alte intervenții.

Neavând amendamente, rămâne la votul final; are caracter ordinar.

 
Dezbaterea Proiectului de Hotărâre privind modificarea Regulamentului Camerei Deputaților (BPI 706/06.12.2017; PH CD 104/2017). (rămas pentru votul final)  

5. Revenim la Proiectul de Hotărâre privind modificarea Regulamentului Camerei Deputaților.

Domnul președinte Nicolicea, președintele Comisiei pentru regulament.

Vă rog să prezentați raportul.

   

Domnul Eugen Nicolicea:

După cum știți, această propunere legislativă a fost retrasă de către autorii amendamentelor, dar pentru că a apucat să intre pe ordinea de zi, i-am făcut un raport suplimentar de respingere a Proiectului de Hotărâre privind modificarea Regulamentului Camerei Deputaților.

Pe cale de consecință, vă rog să votați pentru respingerea acestui proiect de hotărâre, nemaifiind susținut de autori.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Intervenții?

Domnul Drulă.

Vă rog.

 
   

Domnul Cătălin Drulă:

Pentru conformitate și ca să rămână și pe stenogramă, acesta este proiectul inițial de modificare a Regulamentului, prin care s-a dorit acea modificare care să nu mai permită susținerea amendamentelor de la prima Lege a justiției, acolo unde a durat foarte mul dezbaterea, s-a enervat majoritatea și a dorit să pună pumnul în gură opoziției. Ce s-a întâmplat este că încă nu se înțeleseseră cu UDMR. Domnul Márton Árpád, în Comisia pentru regulament, a votat împotrivă. De aceea avem un prim raport de respingere. Apoi s-a găsit și soluția, după înțelegerea cu UDMR, s-a scos alt proiect de hotărâre a Camerei Deputaților din sertar, s-a lipit prevederea care trebuia să treacă în acesta și a trecut așa. Și aceasta a rămas în aer. De aici și confuzia domnului Iordache, care este acolo sus, că nu știa de ce respinge majoritatea o propunere inițiată chiar de ei.

Deci e important să rămâne în stenogramă, se mai uită și istorici pe aceasta, să vadă cam cum mergeau lucrurile în 2018, în România.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Nu e vorba de confuzie. Rapoartele - dacă vă uitați în Regulament - trebuie prezentate de președinte și de aceea l-am invitat pe domnul președinte Nicolicea.

 
   

Domnul Eugen Nicolicea:

Eu am prezentat ceea ce era esențial. Dacă vreți să intrați pe fond, atunci vă spun, au fost prezentate aproximativ 6.000 de prostii, scrise neinteligibil, cu un format atât de mic, de nu puteau să fie citite.

Am vrut să instituim un grup de raportori, dintre cei care susțineau aceste aberații. Nimeni n-a vrut să le susțină și dându-și seama de ceea ce au făcut, autorii lor le-au retras.

Deci este vorba de niște lucruri care depășeau practica parlamentară, apelând la inteligența computerului ca să facă niște prostii.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Domnul Márton Árpád.

 
   

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Stimați colegi,

Din punct de vedere procedural, situația este clară. Avem o inițiativă de modificare a Regulamentului. Inițiatorii și-au retras, după intrarea în discuție, în comisie, acest amendament.

Pentru a nu avea alte probleme, s-a propus să dăm un vot final de respingere, ca nu cumva, careva, să-și aducă aminte că este un proiect, o inițiativă de modificare asupra căreia n-am dat vot. Și aceasta este o procedură mai clară, într-adevăr. Din punctul meu de vedere această inițiativă nu mai există.

Dar, domnule vicepreședinte, se trece la vot final, cu raport de respingere la această inițiativă de amendare a Regulamentului nostru.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Sigur! Mâine, la votul final, fără îndoială.

Mai este o intervenție.

Domnule Stanciu, vă rog.

A doua intervenție de la Grupul USR.

 
   

Domnul Lucian-Daniel Stanciu-Viziteu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Voiam să clarific. A fost o perioadă agitată, într-adevăr, și am văzut cum domnul președinte al Comisiei pentru regulament a apelat la o inginerie legislativă. Așa că și noi, din opoziție, am făcut o inginerie similară, dar una mai inteligentă, care, din păcate, a putut fi contracarată doar printr-un abuz legislativ.

Așa că, domnule președinte al comisiei, sper ca în această sesiune să avem o colaborare mai bună. Și în partea de Comisie juridică poate nu mai repetăm greșelile anului trecut, în care, la fel, prin alte inginerii legislative, ați reușit să treceți peste patru sau cinci legi care au fost declarate neconstituționale, pierzând timpul întregului plen - și al Camerei Deputaților, și al Senatului.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Rămâne la votul final, mâine la ora 12,00.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.35/2017 pentru prorogarea termenului de intrare în vigoare a Legii nr.207/2016 privind reglementarea marketingului înlocuitorilor laptelui matern (PL-x 234/2017). (rămas pentru votul final)  

7. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 35/2017 pentru prorogarea termenului de intrare în vigoare a Legii nr. 207/2016 privind reglementarea marketingului înlocuitorilor laptelui matern; PL-x 234/2017; procedură de urgență.

Guvernul?

Vă rog.

   

Domnul Dan Dumitrescu (secretar de stat, Ministerul Sănătății):

Bună ziua!

Prin proiectul de act normativ se va institui cadrul temporar necesar pentru integrarea tuturor propunerilor Comisiei Europene, pentru facilitarea liberei circulații a mărfurilor, capitol extrem de complex, în special în ceea ce privește condițiile specifice de etichetare.

Prin armonizarea deplină a prevederilor legii cu legislația Uniunii Europene, actul normativ va putea fi pus în aplicare și va produce efecte în limitarea reclamei comerciale agresive, a produselor ce înlocuiesc laptele matern, asigurând astfel o mai bună nutriție a copilului și scăderea riscului de apariție a obezității. Vor fi, astfel, ameliorate importante probleme de sănătate publică.

Având în vedere aspectele menționate, Guvernul susține prezentul proiect de act normativ.

Vă mulțumim.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Raport comun, Comisia pentru sănătate și Comisia pentru industrii.

Domnul Iulian Iancu.

Vă rog, prezentați raportul comun.

 
   

Domnul Iulian Iancu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Cele două comisii au fost sesizate pentru dezbaterea în fond, în procedură de urgență, cu proiectul de lege menționat.

Comisiile au avut în vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ, al Comisiei juridice de disciplină și imunități, precum și faptul că Senatul a adoptat proiectul de lege, un proiect care își propune să proroge termenul de intrare în vigoare a Legii nr. 207/2016 privind reglementarea marketingului înlocuitorilor laptelui matern, pentru a permite integrarea tuturor propunerilor Comisiei Europene.

În urma dezbaterilor, membrii celor două comisii propun plenului, cu majoritate de voturi, adoptarea proiectului de lege.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Intervenții?

Grupul PSD. Domnul Ciuhodaru.

Vă rog.

Numai puțin, da... Păi, s-a prezentat raportul. Este procedură de urgență, un vorbitor de grup... Grupul PSD. Dumneavoastră...

 
   

Domnul Tudor Ciuhodaru:

Mulțumesc, domnule președinte.

Chiar eu sunt inițiatorul Legii nr. 207/2016 care avea drept scop reglementarea unei probleme importante de sănătate publică.

Pe de o parte, creșterea ratei alăptării, pentru că se știe că în România tot mai multe mame renunță la alimentația la sân, și din acest punct de vedere sunt efecte negative asupra dezvoltării copiilor, de la scăderea imunității până la malnutriție sau probleme legate de obezitate.

Pe de altă parte, vorbeam despre oprirea acelei reclame agresive, tocmai la acești substituenți de lapte matern. Acesta este al doilea punct, legat de acest proiect de lege.

Sunt convins că o astfel de lege este extrem de importantă în ceea ce privește nutriția copilului și stoparea reclamei agresive ar fi trebuit să fie promovată. Dar pot să înțeleg, pe de o parte, și cerințele Uniunii Europene, pentru a nu se intra într-un blocaj în ceea ce privește comercializarea acestor produse.

Eu cred că este o soluție optimă în acest moment și insist încă o dată că educația pentru sănătate, educația nutrițională, promovarea sănătății mamei și copilului trebuie să fie un obiectiv, de altfel cum este scris și în Programul nostru de guvernare, consfințit în această lege.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Grupul PMP.

Domnul Movilă Petru.

Vă rog.

 
   

Domnul Petru Movilă:

Domnule președinte,

Sigur, sunt argumente corecte, sănătoase, le-a expus și antevorbitorul meu, însă nu înțeleg de ce este nevoie de 36 de luni ca să corectăm o lege a Parlamentului României cu directive, recomandări ale Comisiei Europene? 36 de luni! Este aberant! Cred că în spatele acestei prelungiri se ascund alte lucruri, alte interese, n-aș putea spune neapărat neputință sau rea-voință. Dar să nu validăm o lege despre care toată lumea spune că este necesară - mame, nutriționiști, neonatologi, ce vreți dumneavoastră -, și noi să stăm 36 de luni cu o lege necesară pentru România. Este rușinos!

Grupul Partidului Mișcarea Populară se va abține.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Mulțumesc.

Alte intervenții dacă sunt? Nu mai sunt alte intervenții.

Rămâne la votul final, mâine la ora 12,00.

 
Dezbateri asupra Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.80/2013 privind taxele judiciare de timbru (PL-x 394/2013). (retrimis comisiei)  

8. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru.

Procedură, da.

Liderul Grupului PSD.

Vă rog, domnule deputat.

   

Domnul Vasile-Daniel Suciu:

Mulțumesc mult, domnule președinte de ședință.

Întrucât există o solicitare din partea ministerului de resort, pentru a pune de acord anumite texte legislative, vă solicit retrimiterea la comisie a acestui proiect de lege.

Termen - două săptămâni.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Bun. Supun votului propunerea de a fi retrimis la comisie. Termen - două săptămâni, da? Să înceapă votul.

 
   

191 de voturi pentru, un vot împotrivă, o abținere. A fost retrimis la comisie, termen - două săptămâni.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.47/2016 privind unele măsuri pentru buna organizare și desfășurare a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2016 și pentru modificarea Legii nr.208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente și a Legii nr.288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr.208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente (PL-x 453/2016). (rămas pentru votul final)  

9. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 47/2016 privind unele măsuri pentru buna organizare și desfășurare a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2016 și pentru modificarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente și a Legii nr. 288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente; PL-x 453; procedură de urgență.

Guvernul?

Vă rog.

   

Domnul Dănuț Sebastian Neculăescu (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Externe):

Mulțumesc, domnule președinte.

Sunt Dan Neculăescu, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Externe.

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 47/2016 a avut ca scop asigurarea exercitării în cele mai bune condiții a dreptului de a alege, de către cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate, la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2016.

Astfel, actul normativ a reglementat posibilitatea organizării, cu acordul autorităților din țara respectivă, a unor secții de votare și în alte localități decât cele în care își au sediul misiunile diplomatice sau oficiile consulare.

Decizia de organizare a acestor secții a revenit Autorității Electorale Permanente, instituția desemnată prin lege cu misiunea de a asigura organizarea și desfășurarea alegerilor, la propunerea motivată a Ministerului Afacerilor Externe.

Intervenția propusă prin prezentul proiect de act normativ a fost minimală și nu a modificat principiile și soluțiile legislative adoptate pentru alegerea Senatului și a Camerei Deputaților.

În consecință, vă adresez rugămintea să adoptați acest proiect de lege.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Comisia pentru administrație sau Comisia juridică? Cine prezintă? Comisia pentru administrație.

Domnule președinte al Comisiei pentru administrație, vă rog să prezentați raportul comun.

 
   

Domnul Florin-Claudiu Roman:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor colegi,

Dați-mi voie să vă urez și eu la început de sesiune să aveți o sesiune cât mai bună, să avem legi cât mai bune și să tăiem "pamblici" cât mai puține.

Raport comun asupra Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 47/2016 privind unele măsuri pentru buna organizare și desfășurare a alegerilor pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2016 și pentru modificarea Legii nr. 208/2015.

În conformitate cu prevederile art. 95 și 115 din Regulamentul Camerei Deputaților, republicat, Comisia juridică, de disciplină și imunități și Comisia pentru administrație publică au fost sesizate spre dezbatere în fond, în procedură de urgență, cu acest proiect de lege.

Senatul, în calitate de primă Cameră sesizată, a adoptat proiectul de lege în ședința din 10 octombrie 2016.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil.

Guvernul României a transmis un punct de vedere prin care susține proiectul de lege, în forma adoptată de Senat.

Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului a examinat proiectul de lege în 28 februarie 2017.

La dezbateri a participat, în calitate de invitat, și doamna Simona Spinaru - director general în cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

Membrii Comisiei pentru administrație publică au hotărât, cu unanimitate de voturi, adoptarea proiectului de lege.

Membrii Comisiei juridice, de disciplină și imunități au dezbătut proiectul de lege în ședința din 12 decembrie 2017 și, în urma dezbaterilor, au stabilit, au hotărât cu unanimitate de voturi să supună plenului Camerei Deputaților adoptarea proiectului de lege.

În raport cu obiectul și conținutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Este procedură de urgență, câte un vorbitor de grup.

Domnul Tomac, Grupul PMP. Și apoi, domnul Andronache. Nu era...

 
   

Domnul Eugen Tomac:

Domnule președinte,

Inițiativa este bună, însă ea trebuie extinsă. Pentru că votul prin corespondență este un subiect care a stârnit multe discuții în societate și chiar a schimbat cursul alegerilor prezidențiale din 2014.

Tocmai de aceea cred că legea trebuie rediscutată și extinsă, pentru că ea a fost aplicată doar pentru alegerile parlamentare din 2016, iar anul viitor avem europarlamentarele și prezidențialele.

Cred că acest subiect trebuie să nu lipsească de pe agenda noastră. Motiv pentru care anunțăm că astăzi vom vota pentru Legea de aprobare a acestei ordonanțe.

Dar facem acest apel, ca discuțiile cu privire la extinderea efectelor acestei legi și către alegerile prezidențiale și europarlamentare să înceapă de-ndată.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

Grupul PNL, domnul Gabriel Andronache.

Vă rog, domnule deputat.

 
   

Domnul Gabriel Andronache:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Se spunea că votul prin corespondență nu va fi posibil în România. Iată că am trecut cu bine peste un ciclu electoral în care votul prin corespondență a fost aplicat. Și, cu siguranță, el va deveni o modalitate coerentă de vot pentru cei care au domiciliul în străinătate.

Există, bineînțeles, și posibilitatea adoptării acestui sistem în țară, în măsura în care va exista voință politică în acest sens.

Grupul parlamentar al Partidului Național Liberal va susține Proiectul de Lege de aprobare a ordonanței de urgență.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Grupul USR, domnul deputat Tudor-Vlad Benga.

 
   

Domnul Tudor-Vlad Benga:

Și Grupul parlamentar al USR va susține acest proiect. Și suntem de acord, e foarte, foarte bine că am reușit și că s-a putut vota prin corespondență pentru prima dată.

Este, în aceeași măsură, foarte important să îmbunătățim modul de vot și să-l extindem. Și suntem și noi de acord că această dezbatere trebuie extinsă.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă nu mai sunt alte dezbateri la discuții generale, avem 10 amendamente admise.

Dacă la titlul legii sunt intervenții? Nu. Adoptat.

2 marginal, articolul unic?

De la 3 până la 10. Dacă sunt intervenții? Nu.

Mulțumesc.

Rămâne la votul final; caracter organic; procedură de urgență.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind precursorii de explozivi, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative (PL-x 342/2017). (rămas pentru votul final)  

Următorul.

10. Proiectul de Lege privind precursorii de explozivi, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative; PL-x 342/2017; procedură de urgență.

Guvernul?

Vă rog, domnule secretar de stat.

   

Domnul Daniel Robert Marin (secretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne):

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Sunt Robert Marin, secretar de stat, Ministerul Afacerilor Interne.

Proiectul are ca obiectiv stabilirea unor măsuri de punere în aplicare a Regulamentului Uniunii Europene nr. 98/2013 al Parlamentului European și al Consiliului privind comercializarea și utilizarea precursorilor de explozivi.

Prin prezentul proiect de lege se propune în principal: impunerea interdicției pentru operatorii economici de a pune la dispoziția persoanelor din rândul publicului larg a anumitor tipuri de precursori de explozivi; instituirea interdicției de introducere pe teritoriul României, de deținere sau de utilizare a anumitor tipuri de precursori de explozivi; desemnarea Inspectoratului General al Poliției Române ca autoritate națională, respectiv ca punct național de contact și stabilirea unor sancțiuni pentru încălcarea regimului precursorilor de explozivi sub forma unor contravenții și a unor infracțiuni.

În considerarea celor anterior menționate, vă rugăm să adoptați Proiectul de Lege privind precursorii de explozivi, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, în forma adoptată de Senat.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Raport comun, Comisia juridică și Comisia pentru apărare. Cine prezintă raportul? Domnul Nicolicea? Sau cine?

Vă rog.

Păi, raport comun, dumneavoastră și apărarea - PL-x 342.

Domnul Dunava.

 
   

Domnul Costel Neculai Dunava:

Mulțumesc, domnule președinte.

Senatul a adoptat inițiativa legislativă.

Camera Deputaților este Cameră decizională.

Consiliul Legislativ a avizat favorabil.

Comisia pentru administrație publică și amenajarea teritoriului a avizat favorabil.

Consiliul Suprem de Apărare a Țării a avizat favorabil.

Membrii celor două comisii sesizate pentru dezbaterea în fond a Proiectului de Lege privind precursorii de explozivi, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative au hotărât să propună plenului Camerei Deputaților spre dezbatere și adoptare un raport comun de adoptare a inițiativei legislative, în forma adoptată de Senat.

Proiectul de lege se încadrează în categoria legilor organice.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare? Nu sunt intervenții.

Neavând amendamente, rămâne la votul final, mâine, la ora 12,00.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale (Pl-x 256/2017). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)  

11. Propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale.

Termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, propunerea legislativă se consideră adoptată, în conformitate cu prevederile art. 75 alin. (2) din Constituție și ale art. 113 din Regulamentul Camerei.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.14/1992 privind organizarea și funcționarea Serviciului Român de Informații (Pl-x 258/2017). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)  

12. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 14/1992 privind organizarea și funcționarea Serviciului Român de Informații.

Termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, propunerea legislativă se consideră adoptată, tot în temeiul acelorași articole din Constituție și din Regulamentul Camerei.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.215/2001 a administrației publice locale și a Legii nr.393/2004 privind Statutul aleșilor locali (Pl-x 272/2017). (adoptată ca urmare a depășirii termenului constituțional)  

13. La fel, Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 215/2001 a administrației publice locale și a Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali.

Termenul pentru dezbatere și vot final fiind depășit, propunerea se consideră adoptată.

Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea art.19 din Legea nr.41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune (Pl-x 293/2017). (rămasă pentru votul final)  

Următoarea.

14. Propunerea legislativă pentru modificarea art. 19 din Legea nr. 41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune; Pl-x 293/2017.

Inițiator - domnul Tomac. Dorește să intervină? Nu.

A, mă scuzați, nu...

Domnul Tomac. Și apoi... domnul Știrbu, Comisia pentru cultură.

   

Domnul Eugen Tomac:

Domnule președinte,

Având în vedere raportul pe care l-a prezentat comisia și propunerea de respingere, aș solicita vot pentru a o reîntoarce la comisie și a rediscuta, pentru că... cred că trebuie clarificate un pic aspectele. Noi am avut în Comitetul liderilor o altă înțelegere și aș vrea să respectăm această înțelegere.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Deci înțeleg că dumneavoastră propuneți retrimiterea la comisie. Termen? Cât? Două săptămâni?

 
   

Domnul Eugen Tomac:

Cred că un termen de o săptămână este suficient.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Da. Bine. E o propunere a inițiatorului. Termen, o săptămână, ați zis dumneavoastră. Să înceapă votul pentru a fi retrimisă la comisie.

 
   

74 de voturi pentru, 123 de voturi împotrivă, 3 abțineri. Propunerea de retrimitere nu a fost adoptată.

Vă rog, doamnă vicepreședinte, prezentați raportul Comisiei pentru cultură.

 
   

Doamna Beatrice Tudor:

Mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă a fost sesizată în fond cu această propunere legislativă spre avizare, fiind transmisă Comisiei pentru drepturile omului, culte și problemele minorităților naționale și Comisiei juridice.

Până la data întocmirii raportului s-a primit avizul negativ al Comisiei pentru drepturile omului.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea art. 19 din Legea nr. 41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în sensul desemnării membrilor consiliilor de administrație ale celor două societăți, cu votul majorității deputaților și senatorilor prezenți, în ședința comună a celor două Camere ale Parlamentului și pe baza unor propuneri pentru 10 locuri, formulate de grupurile parlamentare reunite, potrivit configurației politice și ponderii acestora în Parlament.

În urma dezbaterii și a opiniilor exprimate, Comisia pentru cultură, arte, mijloace de informare în masă propune respingerea Propunerii legislative pentru modificarea art. 19 din Legea nr. 41/1994.

Motivarea respingerii se întemeiază pe următoarele considerente.

Potrivit expunerii de motive, modificările propuse sunt justificate de necesitatea unei reprezentări corecte și a unei gestionări eficiente, în cadrul procesului de control parlamentar asupra activității Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune, prin respectarea configurației politice actuale a celor două Camere ale Parlamentului.

Potrivit prevederilor art. 31 alin. (5) din Constituția României, republicată, și ale art. 46 din Legea nr. 41/1994 privind organizarea și funcționarea Societății Române de Radiodifuziune și Societății Române de Televiziune, republicată, cu modificările și completările ulterioare, activitatea de control parlamentar asupra celor două societăți se realizează prin intermediul comisiilor de specialitate, cu ocazia analizării de către acestea a raportului anual de activitate și a contului de execuție bugetară ale celor două societăți, precum și cu ocazia votului exprimat în plenul celor două Camere ale Parlamentului.

Astfel, atât în cadrul dezbaterilor din comisii, cât și la votul în plenul reunit, parlamentarii, membri ai tuturor grupurilor parlamentare, pot participa la exercitarea activității de control parlamentar.

Întrucât prin modificările propuse nu se instituie obligația ca fiecare grup parlamentar să fie reprezentat în cadrul consiliilor de administrație ale celor două societăți, ci doar majorarea, de la 8 la 10, a numărului de locuri ce revin grupurilor parlamentare în alcătuirea acestor consilii, textul propus nu este în măsură să conducă în mod clar la un astfel de rezultat.

Adoptarea modificărilor propuse prin intermediul inițiativei va genera costuri suplimentare pentru cele două instituții.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă sunt intervenții din partea grupurilor parlamentare?

Da, domnul Socotar, vă rog.

 
   

Domnul Gheorghe-Dinu Socotar:

Mulțumesc, domnule președinte.

Așa cum a explicat colega noastră de comisie, doamna Tudor, în esență, e vorba de o propunere a colegilor care au inițiat această lege, de a mări numărul membrilor consiliilor de administrație din cele două societăți - Societatea de Televiziune și Societatea de Radio, de la 8 la 10, motivând că ar putea să aibă o reprezentare, deci propunerile lor pentru aceste consilii de administrație să aibă o reprezentare. Deci să aibă o reprezentare în consiliile de administrație și propunerile care vin din partea partidelor care sunt mai puțin reprezentate în Parlament.

Inginerește abordând problema, propunerea nu rezolvă deloc situația concretă din Parlamentul României, unde sunt vreo trei partide, astăzi, care au o pondere de 6%-7%.

Și pentru a respecta și criteriul de proporționalitate și de pondere, asta ar presupune ca dacă toată lumea care are 6% ar fi reprezentată în consiliul de administrație, ar trebui să avem un consiliu de administrație de 15-17 persoane, dacă am respecta și imparitatea. Or, nu se poate!

Pe de altă parte, așa cum a explicat și Ministerul Culturii, Guvernul, prin Ministerul Culturii, în poziția lor, nu se poate ca întotdeauna să modificăm o lege... legi foarte importante, care se referă la funcționarea Societății Naționale de Radio și Societății Naționale de Televiziune, în funcție de configurația concretă a Parlamentului, așa cum iese după fiecare alegere.

Evident că în acest context, așa cum a susținut și Guvernul, și cum a făcut raport comisia, Grupul parlamentar al PSD va vota împotriva acestei inițiative.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Domnul Gigel Știrbu, președintele Comisiei pentru cultură.

Vă rog, din partea Grupului PNL.

 
   

Domnul Gigel-Sorinel Știrbu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dragi colegi,

Noi, reprezentanții Partidului Național Liberal în Comisia pentru cultură din Cameră am votat împotriva... cu părere de rău, împotriva acestei inițiative legislative, din două considerente, și anume.

Primul. Este anormal ca de fiecare dată când structura parlamentară, componența Parlamentului României suferă modificări, să schimbăm legea pentru a oferi și celorlalte grupuri parlamentare reprezentate în acel moment în Parlament locuri în diversele consilii de administrație.

Doi. Cred că noi suntem aleși aici, reprezentăm cetățenii pentru a oferi o anumită predictibilitate legislativă. Dacă schimbăm legislația de fiecare dată când structura Parlamentului suferă modificări, credeți-mă, atunci nimeni nu mai înțelege nimic, indiferent din ce zonă este privit acest lucru.

În încheiere, dragi colegi, vreau să informez pe inițiatori că reprezentanții Partidului Național Liberal sunt dispuși să se așeze la masă cu reprezentanții tuturor forțelor politice, pentru a găsi o formulă de depolitizare a acestor instituții, de modificare a Legii nr. 41/1994. Pentru că observăm, în momentul de față, există o anumită doză de politizare a acestor două instituții care, la un moment dat, intră, putem spune, chiar în bătălia politică.

Ca atare, dacă reprezentanții tuturor forțelor politice reprezentate în Parlament doresc să ne așezăm la masă pentru a găsi o soluție comună de funcționare normală, coerentă, într-o democrație solidă și civilizată, a celor două instituții, reprezentanții Partidului Național Liberal sunt de acord să se așeze la masă pentru acest lucru.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Da.

Mulțumesc.

Grupul PMP, domnul Petru Movilă, vă rog.

 
   

Domnul Petru Movilă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Nu e normal să avem dublu limbaj și un caracter pe hol și unul în sala de ședință. Pentru că au fost discuții între grupurile parlamentare, atunci când s-a depus această inițiativă.

De aceea, cred că plânsul pe umeri, aici, în sală și votul împotrivă nu fac bine.

De asemenea, vreau să amintesc colegului meu de la PSD că pe aceeași filosofie, că legea trebuie respectată, Partidul Mișcarea Populară nu are un om, un reprezentant în Biroul permanent al Camerei Deputaților. Exact pe aceleași reguli pe care colegii noștri le clamează acum.

Nu-mi dau seama când au spus adevărul sau minciuna. Atunci când au votat împotriva Regulamentului Camerei Deputaților, care spune foarte clar, configurația politică este cea care determină numărul de reprezentanți în Biroul permanent? Sau acum?

Pe de altă parte, Partidul Mișcarea Populară nu a dorit mărirea numărului de locuri. A fost o soluție găsită tot cu cei din arcul parlamentar majoritar, pentru ca Partidul Mișcarea Populară să aibă un reprezentant în aceste structuri. Însă noi ne dorim ca în configurația politică și numărul de locuri să existăm acolo, să ne spunem punctele de vedere clar.

Așa că vă rog, încetați cu poveștile și minciuna. Când ați votat Biroul permanent nu ați votat pe Regulamentul Camerei Deputaților, ați votat în afara Regulamentului.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Grupul UDMR, domnul vicelider Márton Árpád, vă rog.

 
   

Domnul Márton Árpád-Francisc:

Domnule vicepreședinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Este o problemă reală, căreia trebuie să îi găsim o soluție. Pe de o parte, conform deciziei Curții Constituționale, pe cât posibil să se respecte configurația politică. Pe de altă parte, tot în interesul pluralismului garantat de Constituție, trebuie să găsim o formulă prin care atât în acest consiliu foarte important, cât și, de exemplu, în Biroul permanent al Camerei Deputaților și al Senatului, fiecare grup parlamentar să aibă cel puțin un loc.

Pentru asta trebuie să găsim câte o soluție specifică pentru fiecare.

Totuși, trebuie să spun următorul lucru. Astăzi, ca de obicei, ne-am aflat în următoarea situație. Ori votăm retrimiterea la comisie, ori nu votăm retrimiterea la comisie.

PNL, de exemplu, care a vorbit împotriva acestei legi, deci propune respingerea acestei legi, a votat pentru retrimiterea la comisie, ceea ce ar fi însemnat aprobarea tacită a legii. Pentru că iarăși ne aflăm în acea situație în care dacă nu dăm un vot astăzi se adoptă tacit.

Ca atare, noi, în comisii, trebuie să lucrăm în așa mod încât să nu ne fie forțată mâna, în plenul Camerei Deputaților, prin aprobarea tacită, care, probabil, la revizuirea următoare a Constituției trebuie să fie eliminată din Constituție.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

Mai sunt intervenții? Nu mai sunt intervenții. Propunerea e de respingere. Rămâne la votul final, pentru mâine, la ora 12,00.

Oprim aici lucrările Camerei Deputaților.

La ora 17,00 începe ședința consacrată interpelărilor membrilor Guvernului.

 
  Prezentarea pe scurt a interpelărilor adresate membrilor Guvernului.  

După o scurtă pauză

   

Domnul Florin Iordache:

Continuăm, stimați colegi, partea a doua a ședinței noastre, consacrată prezentării interpelărilor.

La Grupul... doamna Mara Mareș, dacă e? 4 interpelări depuse în scris.

Ilie Toma - două interpelări depuse scris.

Vreți să prezentați?

Da, le-ați... au fost depuse...

 
   

Domnul Ilie Toma (din sală):

Aștept răspunsul.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Da. OK.

Următorul. Sorin-Ovidiu Bota - două interpelări depuse.

Domnul Nicolae Neagu - o interpelare depusă.

Domnii Victor Ponta și Alin Vasile Văcaru - o interpelare depusă.

 
  Nicolae-Miroslav Petrețchi

Nicolae-Miroslav Petrețchi - două interpelări.

Vă rog, vreți să prezentați una din ele, vă rog.

   

Domnul Nicolae-Miroslav Petrețchi:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelare adresată doamnei Viorica-Vasilica Dăncilă, prim-ministru.

Obiectul interpelării - "Starea de delăsare generală și de iresponsabilitate constantă devenită caracteristică în activitatea mai multor ministere și în mod special a Ministerului Transporturilor".

Stimată doamnă prim-ministru,

Debutul noii echipe guvernamentale a coincis cu deraierea trenului de cisterne în zona Balota, care a întrerupt pentru 15 ore și 15 minute circulația pe importanta magistrală feroviară București-Timișoara. A fost al cincilea accident de cale ferată survenit exact în aceeași zonă și, din câte suntem informați, din aceeași cauză: starea deplorabilă a căii de rulare, precaritatea reparațiilor făcute anterior. Rezultă că nu ne aflăm în fața unui eveniment grav, dar izolat, ci în fața simptomelor unei boli de sistem: dispariția oricărui simț al responsabilității în cadrul companiei care se ocupă de infrastructura feroviară.

Nu este vorba însă numai de o companie, ci de întregul departament de căi ferate. Vă semnalez un alt simptom de indolență din compania transport de călători. Unele trenuri internaționale au în compunere vagoane străine, cu o altă compartimentare și alt număr de locuri decât vagoanele CFR. Spre exemplu, vagoanele căilor ferate maghiare de clasa a doua au cu câte 22 de locuri mai puțin. Se știe că emiterea biletelor de călătorie se face computerizat, ceea ce ar trebui să asigure rigoarea. Totuși, zi de zi, pentru aceste vagoane se emit computerizat câte 22 de bilete peste locurile existente. Nimeni nu adaptează softul.

Dar starea de nepăsare totală se întâlnește și în celelalte departamente. Pentru cei care administrează drumurile naționale este deja antologică prăbușirea unui segment din autostrada Sibiu-Sebeș. A răspuns cineva? A plătit cineva?

Starea de indisciplină din Departamentul transporturilor aeriene s-a văzut cu mai multe prilejuri, ultimul fiind abandonarea pasagerilor cursei TAROM Bruxelles-București.

Se înțelege că asemenea situații grave nu sunt limitate la durata unui mandat sau altul. Este un balast care se transmite de la un guvern la altul și de la un mandat ministerial la altul, încât devine o boală a însuși sistemului de a guverna.

Pentru aceste motive facem această interpelare după instalarea noului Guvern, pentru a afla dacă are o politică pentru a se curma această transmitere de stil de muncă paralizant de la o perioadă la alta.

Am să mai citez o situație ilustrativă și pentru stilul legăturilor premier-miniștri. La începutul lui decembrie 2017, în cadrul unei întâlniri de lucru inițiate de fostul premier Mihai Tudose cu deputații...

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați.

 
   

Domnul Nicolae-Miroslav Petrețchi:

... Grupului parlamentar al minorităților naționale, Domnia Sa a privit cu interes un memoriu privind situația transportului public în județele de graniță, cu probleme concrete din Maramureș și Tulcea. Nici înainte, nici după schimbarea Guvernului nu am primit niciun răspuns. Este și aceasta o dovadă pentru situația că schimbarea demnitarilor șterge responsabilitatea pentru problemele deja cunoscute, reluându-se totul de la capăt, într-un perpetuum mobile al lipsei de răspundere.

Aștept răspuns, în conformitate cu prevederile art. 201-203 din Regulamentul Camerei Deputaților.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

 
  Constantin Codreanu

Vă reamintesc, potrivit Regulamentului, trebuie prezentate într-un timp maxim de trei minute.

Următorul.

Domnul Constantin Codreanu - cinci interpelări.

Prezentați una, vă rog, domnule deputat.

   

Domnul Constantin Codreanu:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Dintre cele cinci, voi alege una care vizează o problemă la a cărei soluționare țin în mod special.

Interpelarea este adresată domnului Teodor-Viorel Meleșcanu, ministrul afacerilor externe, și are ca obiect "Eliberarea pașaportului diplomatic și a pașapoartelor de serviciu clericilor care trec frontiera dintre România și Republica Moldova".

Mult stimate domnule ministru,

Discuția purtată cu dumneavoastră la ultima întâlnire a fost în contextul în care Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Preafericitul Părinte Daniel, i-a adresat Ministerului Afacerilor Externe, pe care cu onoare îl conduceți, o solicitare privind eliberarea unor pașapoarte de serviciu și a unui pașaport diplomatic clericilor, respectiv unui ierarh, care trec frecvent frontiera dintre România și Republica Moldova, în virtutea funcțiilor deținute în cadrul bisericii.

Vă reamintim mai jos solicitările Bisericii Ortodoxe Române, pe marginea cărora am discutat.

Conform art. 6 alin. (2), paragraful 7 din Statutul pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române, Mitropolia Basarabiei, autonomă și de stil vechi, și Exarhatul Plaiurilor, care reunește un număr de patru eparhii din Basarabia, este unitatea bisericească din afara granițelor României subordonată direct Patriarhiei Române.

În cadrul Mitropoliei Basarabiei există mai mulți clerici care traversează frecvent frontiera dintre România și Republica Moldova și care, din cauza faptului că sunt reținuți perioade îndelungate de timp în cadrul serviciului vamal, întârzie la programul liturgic și pastoral misionar din parohie.

Prin urmare, în contextul prezentat mai sus, în conformitate cu reglementările Legii nr. 24/2005 privind regimul liberei circulații a cetățenilor români în străinătate, respectiv, Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 48/29 ianuarie 2010 privind aprobarea normelor metodologice de funcționare a Centrului național de pașapoarte diplomatice și de serviciu, Patriarhia Română v-a adresat rugămintea, domnule ministru, de a elibera un pașaport diplomatic și 13 pașapoarte de serviciu clericilor care, în virtutea funcțiilor lor, trec frontiera în mod frecvent.

Astfel, având în vedere cele expuse mai sus, vă rugăm respectuos să ne transmiteți:

  1. Considerați oportună rezolvarea în mod favorabil a situației prezentate mai sus?
  2. Dacă da, când previzionați ca persoanele pentru care s-a făcut solicitarea vor putea intra în posesia pașapoartelor de serviciu, respectiv a pașaportului diplomatic?

Răspunsul se transmite oral și în scris Comisiei pentru comunitățile de români din afara granițelor țării.

Mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă mulțumesc.

 
  Tamara-Dorina Ciofu

Doamna deputat Cristina Iurișniți. Dumneaei are o interpelare.

Domnul deputat Marilen-Gabriel Pîrtea - 4 interpelări.

Florin-Claudiu Roman - o interpelare.

Tamara Ciofu.

Doamnă, aveți 6 interpelări. Vreți să prezentați una dintre ele?

   

Doamna Tamara-Dorina Ciofu (din sală):

Da.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă rog, doamnă doctor.

 
   

Doamna Tamara-Dorina Ciofu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Interpelarea este adresată doamnei ministru al sănătății, Sorina Pintea, și obiectul interpelării este redeschiderea și amenajarea cabinetelor stomatologice în unitățile de învățământ și asigurarea personalului medical specializat în regim de plată cu ora.

Prezenta interpelare vă adresează solicitarea de a susține demersurile pentru înființarea rețelei de medicină școlară, prin care să fie asigurate cabinetele stomatologice funcționale, în care să-și desfășoare activitatea personal medical specializat, în regim de plată cu ora.

Statisticile din prezent arată că mai mult de jumătate dintre români nu au trecut pe la dentist în ultimul an și 70% au probleme dentare. Acestea trebuie prevenite încă din copilărie, de aceea este importantă redeschiderea cabinetelor stomatologice în școli și asigurarea fondurilor pentru plata medicilor.

Datele centralizate de autoritatea sanitară arată că românii au lăsat pe ultimul loc îngrijirea danturii, astfel încât în acest moment cel puțin 32% dintre ei suferă de o afecțiune stomatologică pe care, din motive financiare sau pur și simplu din neglijență, nu o rezolvă.

Din păcate, sunt prea puține cabinete stomatologice școlare, iar profilaxia și tratamentele nu mai sunt gratuite nicăieri, în afara acestor spații.

Având în vedere situația prezentată mai sus, vă rog să-mi comunicați modalitatea prin care Ministerul Sănătății se va implica în redeschiderea cabinetelor stomatologice în unitățile de învățământ din fiecare județ și soluția pe care o va identifica pentru asigurarea personalului medical specializat, în regim de plată cu ora.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, doamnă doctor.

 
  Andrei Daniel Gheorghe

Neculai Iftimie - o interpelare depusă.

Florinel Stancu - o interpelare depusă.

Cătălin Ioan Nechifor - o interpelare.

Simona Bucura-Oprescu - 5 interpelări.

Corneliu Ștefan - două interpelări.

Oana Bîzgan - o interpelare.

Matei-Adrian Dobrovie - 5 interpelări.

Silviu Dehelean - 3 interpelări depuse.

Cristina-Mădălina Prună - 6 interpelări.

Dan Rădulescu - 3 interpelări.

Tudor Rareș Pop - o interpelare.

Daniel Andrei Gheorghe, PNL.

Vă rog, aveți două interpelări.

Vreți să prezentați una, da?

Vă rog.

   

Domnul Andrei Daniel Gheorghe:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Am două interpelări.

Una privește tronsonul de centură a Capitalei, dintre Otopeni și Mogoșoaia, și probleme de siguranța traficului care apar frecvent acolo; unele se mai rezolvă, altele mai puțin.

Dar astăzi voi prezenta tot o interpelare care vizează traficul rutier în zona București - Ilfov și se adresează, bineînțeles, domnului ministru al transporturilor, Lucian Șova.

Domnule ministru,

Vă supun atenției situația dezastruoasă a traficului rutier pe șoseaua de centură a Capitalei, în zona de sud, la intrarea în localitatea Berceni.

Astfel, deși au existat promisiuni că lucrurile se vor mișca în direcția cea bună, șoferii se confruntă în continuare cu cozi inimaginabile, activitățile economice au de suferit, iar siguranța traficului lasă mult de dorit.

Proiectul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR -, privind realizarea unui pasaj pentru decongestionarea și fluidizarea traficului în zonă, trenează de foarte mult timp, iar nervii șoferilor au fost întinși la maximum.

Acest blocaj permanent, pe lângă pierderile financiare pe care le provoacă agenților economici din București și județul Ilfov, duce la afectarea zilnică a vieții locuitorilor din sectorul 4 al Capitalei, din localitățile ilfovene Berceni, Vidra, Popești-Leordeni, Jilava, dar și din comunele Vărăști, Gostinari, Grădiștea, Colibași și Valea Dragului din județul Giurgiu.

Domnule ministru, în ce stadiu se află proiectul menționat și care sunt perspectivele de avansare rapidă a lucrărilor, astfel încât infernul șoferilor români să ia sfârșit?

Solicit răspuns scris și verbal.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc, domnule deputat.

 
  Vlad-Emanuel Duruș

În continuare, domnul deputat Emanuel Duruș - o interpelare.

Vreți să o prezentați?

Vă rog. Aveți trei minute.

   

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Interpelarea este adresată ministrului economiei și are ca obiect poluarea râului Săsar cu ape reziduale de mină.

Stimate domnule ministru,

Activitatea Remin S.A. se desfășoară sub coordonarea Direcției resurse minerale din cadrul Ministerului Economiei și constă în activități de conservare, închidere, monitorizare, care ar trebui să aibă la bază planul de încetare a activității, aprobat prin hotărâri ale Guvernului.

Fondurile necesare acestei activități au fost aprobate prin hotărâri de Guvern și sunt alocate de S.C. Conversmin S.A. București, în baza contractelor comerciale încheiate de acesta.

Principalele activități desfășurate de Compania Remin sunt axate pe supravegherea și diminuarea efectelor factorilor poluanți, rezultați în urma exploatării zăcămintelor din subteran și a anexelor și dependințelor tehnice la suprafață (iazuri, halde de steril), iar în subteran: galerii, puțuri și suitori, a căror demolare poate periclita securitatea lucrărilor, așa cum prevede art. 37 din Legea nr. 85/2003, respectiv Legea minelor.

Întreruperea sau sistarea pe o anumită perioadă a oricăreia dintre aceste două activități are efecte deosebit de grave, atât la nivel național, cât și transfrontalier.

Din păcate, în județul Maramureș s-a ajuns tocmai în această situație. Din cauza nealocării în ultimii ani a unor fonduri suficiente pentru activitățile de conservare, închidere și ecologizare, se produc tot mai multe accidente de mediu, cu impact pe termen lung.

Asistăm periodic la deversări în râul Săsar, de ape de mină încărcate cu metale grele, provenite de la fostele exploatări miniere sau spălări ale solului contaminat, de la depozitele de deșeuri miniere: iazul de decantare Bozânta, depozitul de pirită arsenioasă și perimetrele flotațiilor Baia-Sprie și Săsar.

Ultimul eveniment care a stârnit importante reacții publice a fost în 8 ianuarie anul curent. Din galeria Minei Șuior, care are o lungime de 6,3 kilometri, s-au scurs ape de mină care au antrenat precipitatul depus pe galerie.

Mina Șuior prezintă o particularitate față de alte perimetre miniere, reliefată printr-o exploatare mixtă a zăcământului, în carieră și în subteran, și având o mineralizație puternic reactivă și alterabilă. Acestea conduc la riscuri de acumulări de ape acide, încărcate cu suspensii sub formă de pungi, sub presiune și surpări pe tunelul minei.

Apa Săsarului, acolo unde au ajuns deversările, a avut timp de mai multe ori o culoare ruginie. Îngrijorător este faptul că reprezentanții Guvernului în teritoriu continuă să minimalizeze astfel de evenimente.

În bazinul minier Baia Mare nu au fost realizate studii prin care să se estimeze și să se evalueze riscurile privind acumulările de ape în spațiile subterane, timpii de acumulare, căile de evacuare și scenariile de intervenție.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Vă rog să concluzionați.

 
   

Domnul Vlad-Emanuel Duruș:

Imediat, domnule președinte.

Neglijarea efectelor produse de aceste deversări și continuarea politicii de indiferență față de starea în care se găsesc cea mai mare parte a acestor perimetre miniere închise creează premise pentru producerea unor dezastre ecologice cu efecte greu de cuantificat, nu doar asupra mediului sau a sănătății, ci și în plan internațional.

Vă rugăm să ne comunicați care sunt măsurile pe care le veți lua pentru reducerea și stoparea poluării râurilor Săsar și Someș, cauzate de exploatările miniere, flotațiile și haldele de steril și calendarul de aplicare a acestora.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
  Emil-Marius Pașcan

Claudiu Năsui - 15 interpelări depuse.

Ion Tabugan - o interpelare.

Eugen Tomac - 5 interpelări.

Marius Pașcan - două interpelări.

Vreți să prezentați una?

Vă rog. Aveți trei minute.

   

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Bună seara, tuturor!

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Sunt două interpelări pe care le adresez Ministerului Educației. Voi prezenta, pe scurt, una dintre acestea, care vine în sprijinul unui program de formare continuă a personalului din învățământul preuniversitar din România.

Am fost sesizat la biroul parlamentar, de reprezentanți ai conducerii Universității Ecologice "Dimitrie Cantemir" din Târgu Mureș, întrucât această universitate intenționează proiectarea unui program de formare continuă a personalului din învățământul preuniversitar, adresat în special cadrelor didactice din instituțiile de învățământ din țară, precum și din sistemele de învățământ din Uniunea Europeană, cu posibilitatea de a li se elibera diplome care să ateste parcurgerea programelor de formare continuă, acreditate conform legii în țara noastră.

Deși există o reglementare în acest sens, prin ordin al ministrului, acesta privește doar învățământul universitar și postuniversitar, prin urmare se impune o completare a legislației noastre cu prevederi legate de aceeași posibilitate și în cazul învățământului preuniversitar, care ar conduce la atragerea de absolvenți de liceu, de liceeni, către universitățile din România, din afara României, bineînțeles, și acest lucru ar fi benefic pentru România.

Vă mulțumesc.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

 
  Corneliu Bichineț

Domnul Corneliu Bichineț.

Vă rog.

   

Domnul Corneliu Bichineț:

Domnule ministru,

Două sunt motivele care mă aduc la acest microfon: primul, plăcerea de a dialoga cu dumneavoastră, în acest moment de seară, și în al doilea rând, de a mai adresa o întrebare, a mai face o interpelare Ministerului Sănătății.

Și, pentru că s-a schimbat ministrul, îi cer doamnei Sorina Pîntea să nu meargă pe calea bătătorită și nefastă a predecesorului Domniei Sale, Bodog, fostul ministru al sănătății, care mi-a dat șapte răspunsuri diferite, la aceeași interpelare.

Când, în ce fel, se va redeschide Spitalul Orășenesc din Negrești, închis în 2010, după ce fusese modernizat, pe bani grei, europeni, pe multe milioane de euro?

De aceea, dorindu-i noului ministru un mandat, dacă se poate, mai lung de trei luni, fructuos, să zăbovească asupra problemelor sănătății din România și pentru județul Vaslui să redeschidă spitalul, închis de o minte bolnavă, în urmă cu opt ani de zile.

50.000 de oameni din zona Negrești, Băcești, Roman veneau la acest spital. Am depus la minister un memoriu semnat de peste 4.000 de oameni și aștept nu un răspuns clișeu, ci, cum, când și în ce formă se va redeschide acest spital?

Vă mulțumesc, domnule ministru.

Aștept răspuns scris, favorabil.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc dumneavoastră.

Sper să primiți un răspuns favorabil de la doamna ministru; are toată bunăvoința.

 
  Ilie Toma

În continuare, domnul Ilie Toma, PSD.

Vă rog.

Cu pensiile, nu?

Vă rog.

Pe scurt, vă rog.

   

Domnul Ilie Toma:

Vă mulțumesc.

Pe scurt. O să fac un rezumat, pentru că sunt multe pagini în această interpelare.

Am dorit să expun, pentru că am discutat foarte mult cu reprezentanții pensionarilor din județul Hunedoara, ca fost director al Casei de Pensii, și avem mari așteptări în județul Hunedoara, fiind referire directă la Legea nr. 192, care reprezintă legea - să spunem așa - care îndreaptă anumite inechități în decursul timpului pentru grupa I și a II-a de muncă. Și aici am să dau citire, pe scurt, la ce e mai important.

Pensionarii sistemului public de pensii, a căror drepturi de pensii au fost stabilite, potrivit legislației, anterior datei de 1 ianuarie 2011 și au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupa I și grupa a II-a de muncă, potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, respectiv activități în locuri de muncă încadrate în condiții deosebite și/sau condiții speciale, potrivit legii, beneficiază de o creștere a punctajelor anuale, în aceste perioade, după cum urmează: cu 50% pentru perioadele în care și-au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupa I sau în locuri de muncă încadrate în condiții speciale și cu 25% pentru perioadele pentru care au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupa a II-a sau în locuri de muncă încadrate în condiții deosebite.

Am să concluzionez, să nu țin foarte mult.

"În cazul persoanelor prevăzute la alin. (2), la numărul total de puncte realizate de aceștia, până la data prezentei recalculări, se adaugă numărul de puncte corespunzător majorării, rezultate în urma aplicării alin. (1), la determinarea punctajului mediu anual, utilizându-se stagiile complete de cotizare prevăzute de lege, corespunzătoare fiecărei situații în parte".

Am citit acest articol, deoarece Legea nr. 192 a intrat în vigoare începând cu 1 ianuarie 2016 și se desfășura pe o perioadă de 24 de luni. Nici în această clipă nu sunt nici jumătate din numărul total de dosare recalculate și repuse pe noua lege la zi.

E o neconcordanță între Legea nr. 192 și ordonanța care reglementează cum se aplică această lege, deoarece stagiul de cotizare utilizat la recalculare nu este cel favorabil pensionarilor.

Noi, grupul de parlamentari ai județului Hunedoara, grupul de parlamentari ai PSD - și aici fac referire la toți colegii mei - am depus memorii la Ministerul Muncii, la secretariatele de stat din Ministerul Muncii, am discutat cu toți factorii decidenți, urmând să primim un răspuns.

Sper ca pe viitoarea Lege a pensiilor - și aceasta și face tema respectivei interpelări pe care am depus-o Ministerului Muncii - să se corecteze această nedreptate.

Vă mulțumesc foarte mult.

 
   

Domnul Florin Iordache:

Și eu vă mulțumesc.

Încheiem aici dezbaterile.

Ne revedem mâine dimineață la 8,30, la declarații politice.

La revedere!

Bună seara!

 
     

Ședința s-a încheiat la ora 17,21.

 
       

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 15 decembrie 2018, 20:14
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro