Mihai Weber
Mihai Weber
Ședința Camerei Deputaților din 20 martie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.48/28-03-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
24-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 20-03-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 20 martie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.62 Mihai Weber - declarație politică cu titlul "Partidul Social Democrat acordă atenție sporită angajaților din sistemul de siguranță națională";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Mihai Weber:

"Partidul Social Democrat acordă atenție sporită angajaților din sistemul de siguranță națională"

În calitate de membru al Comisiei pentru apărare, ordine publică și siguranță națională, am inițiat o propunere legislativă care vizează în mod direct suma compensatorie acordată cu titlul de chirie tuturor polițiștilor și militarilor din domeniul securității naționale.

Știm cu toții că aceste instituții sunt de o importanță deosebită pentru menținerea și restabilirea echilibrului, ordinii și siguranței societății și respectarea drepturilor și libertăților cetățenești.

Atât militarii, cât și polițiștii, care își desfășoară activitatea în cadrul acestor instituții, fie că este vorba de cei din cadrul Ministerului Afacerilor de Interne sau cei din cadrul Ministerului Apărării Naționale, ai Serviciului Român de Informații, Serviciului de Informații Externe, ai Serviciului de Telecomunicații Speciale și ai Serviciului de Pază și Protecție, sunt cadre cu o pregătire profesională specifică și acceptă desfășurarea activității lor în condiții speciale, atât sub aspectul riscurilor implicate, al programului individualizat, al confidențialității, al respectării mai multor obligații și incompatibilități.

În urma analizelor efectuate, reiese că este necesară realizarea unui echilibru între drepturile și obligațiile acestor cadre, deoarece recompensarea acestui personal, proporțional cu rolul și locul pe care îl ocupă în societate, reprezintă o garanție pentru respectarea de aceste cadre a obligațiilor care le incumbă. Realizarea acestui echilibru, include, pe lângă stabilirea unui nivel de salarizare corespunzător, acordarea de sporuri specifice, a unor facilități pentru cadre și pentru familiile acestora.

În prezent, acest personal beneficiază de o sumă de bani cu titlul de "compensație lunară pentru chirie", sumă stabilită în temeiul legilor-cadru aplicabile, completate, pentru fiecare categorie profesională, cu acte specifice, hotărâri de guvern. Din punctul de vedere al locuinței, aceste cadre pot, fie să aibă o locuință în proprietate, fie să nu aibă o astfel de locuință, caz în care are voie să beneficieze, în condițiile legii, de locuință sau de sumă compensatorie pentru chirie de la angajator.

Pe fondul celor expuse mai sus, prin prezenta inițiativă legislativă am propus ca suma compensatorie acordată cu titlu de chirie cadrelor vizate să poată fi utilizată de acestea, fie în vederea achitării chiriei, fie în vederea achitării ratei sau a fracțiunii din rată pe care o plătesc pentru achiziția unei locuințe.

Efectele concrete ale acestei inițiative legislative sunt pozitive, deoarece cadrele sunt loializate suplimentar față de angajații lor, cu atât mai mult acum, în contextul pensionărilor masive din sistem și a sporirii îndatoririlor care ne revin în calitate de stat membru al Uniunii Europene.

De altfel, de subliniat este că prezenta inițiativă nu implică un efort bugetar pentru instituțiile implicate, respectiv pentru bugetul de stat, beneficiarii săi având, în prezent, dreptul la compensația de chirie.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 25 septembrie 2018, 10:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro