Emil-Marius Pașcan
Emil-Marius Pașcan
Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.60/18-04-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-11-2018 (comună)
14-11-2018
13-11-2018
12-11-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 10-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 aprilie 2018

9. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate membrilor Guvernului.  
    9.1 Emil-Marius Pașcan

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

Domnul deputat Pașcan Marius?

Vă rog frumos, Ministerul Transporturilor, doamna secretar de stat Maria Magdalena Grigore, vă rog, răspuns.

(Domnul deputat Emil-Marius Pașcan solicită să ia cuvântul.)

Da, potrivit regulamentului, puteți să reamintiți tema, vă rog.

Nu mai mult de un minut.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Vă mulțumesc, doamnă președinte.

Am adresat o interpelare Ministerului Transporturilor, având în vedere situația Centurii ocolitoare a municipiului Târgu-Mureș, un proiect investițional început în 2004, pentru care a fost reziliat contractul de curând.

Mi s-a părut pur și simplu stupefiant, având în vedere că, per total, din informațiile pe care le dețin, s-a ajuns la o fază de circa 35% realizarea acestei centuri rutiere ocolitoare. Și, în consecință, am solicitat explicații, mai ales din cauza faptului că nu am văzut aplicându-se sancțiuni în cazul acestui proiect.

Și mă interesează exact cauzele pentru care s-a reziliat, dacă se reia licitația cu un nou constructor, și, sigur, ce se va întâmpla cu acest proiect care este tergiversat de mai mulți ani.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Doamnă secretar de stat, vă rog.

Doamna Maria Magdalena Grigore (secretar de stat, Ministerul Transporturilor):

Mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Domnule deputat,

În privința interpelării dumneavoastră, intitulată "Contractul privind centura ocolitoare a municipiului Târgu Mureș", cum spuneți dumneavoastră, "a fost reziliat" din următoarele motive.

Pe 15.08.2017, antreprenorul a realizat o expertiză tehnică din care au rezultat lucrări suplimentare care presupuneau revizuirea proiectului tehnic pus la dispoziția antreprenorului și a tuturor ofertanților în cadrul documentației de atribuire care a stat la baza licitației pentru acest contract.

În urma cuantificării acestor lucrări suplimentare, s-a constatat faptul că pentru finalizarea obiectivului de investiție, valoarea suplimentară este estimată la aproximativ 57% peste valoarea inițială a contractului. Această suplimentare nefiind posibilă prin act adițional cu actualul antreprenor, din punct de vedere legal, întrucât reprezintă o modificare substanțială, în sensul prevederilor legislației în materia achizițiilor publice.

Pornind de la cele de mai sus și având în vedere responsabilitatea proiectanților, prevăzută de Legea nr. 10/1995, republicată, CNAIR întreprinde în prezent demersurile necesare în vederea executării garanției de bună execuție a proiectantului.

Totodată, activitățile privind elaborarea și promovarea documentațiilor tehnico-economice aferente acestui obiectiv s-au desfășurat după semnarea contractului privind revizuirea studiului de fezabilitate, a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, cât și documentația de atribuire pentru varianta de ocolire Târgu Mureș, în cadrul mai multor structuri de specialitate din CNAIR, cu atribuții în vederea documentațiilor tehnice.

După semnarea contractului de execuție de lucrări pentru varianta de ocolire Târgu Mureș, respectiv după data de 30.06.2014, implementarea acestuia a intrat în sarcina unei unități de implementare proiecte.

Se vor analiza toate cauzele care au determinat întârzierea acestui proiect, precum și responsabilii, potrivit legii, pentru respectivele întârzieri.

De asemenea, cum am precizat mai sus, se desfășoară, în prezent, la CNAIR, procedura de executare a garanției de bună execuție a proiectantului.

CNAIR face toate demersurile necesare în vederea încheierii unui nou contract de proiectare și execuție lucrări, în cursul anului 2018.

Valoarea estimată a lucrărilor rămase de executat va fi determinată în cadrul documentației de atribuire și va putea fi comunicată după finalizarea acestei documentații.

Obiectivul este finanțat prin Programul POIM, Fondul de Coeziune.

Termenul de finalizare a obiectivului este estimat pentru semestrul I al anului 2021.

Precizăm că respectarea acestui termen este dependentă de încheierea, conform calendarului, procedurii de achiziție publică și semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări, în cadrul anului 2018.

Vă mulțumim pentru interesul acordat.

Mulțumesc.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc și eu.

Doriți lămuriri suplimentare, domnule deputat?

Vă rog.

Domnul Emil-Marius Pașcan:

Mulțumesc, doamnă președinte.

Sigur, este un răspuns binevoitor, însă îl consider unul de complezență. Dacă din 2004, pardon, când a început această lucrare, nu s-a reușit identificarea celor vinovați, înseamnă că cineva este responsabil și din interiorul fostului CNADNR și actualului CNAIR.

Mai mult decât atât, a se invoca și a se accepta că antreprenorul a refăcut practic un studiu pentru care proiectantul, și cu garanția de rigoare, este acum făcut responsabil mi se pare pur și simplu stupefiant. Adică se putea ca acel proiectant să fie selectat din rândul celor serioși și să se promoveze un proiect redutabil. Or, astăzi aflăm că el a fost subevaluat cu aproape 50%. Absolut inadmisibil.

Și sigur că, chiar dacă se execută acea garanție, nu se ajunge la valoarea reală de suplimentare a acestui proiect.

Prin urmare, sunt nemulțumit de acest răspuns. Voi reveni asupra acestuia cu o altă interpelare.

Oricum, mulțumesc pentru bunăvoință.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 14 noiembrie 2018, 21:23
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro