Éva-Andrea Csép
Éva-Andrea Csép
Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2018
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.61/19-04-2018

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-09-2018
17-09-2018
Arhiva video:2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2018 > 11-04-2018 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 11 aprilie 2018

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.9 Csép Éva-Andrea - declarație politică intitulată "Creșterea unei generații responsabile și active în dezvoltarea societății";

 

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

  ................................................

Doamna deputat Csép Andrea.

Doamna Csép Éva-Andrea:

Vă mulțumesc, doamnă președinte de ședință.

Stimați colegi,

Declarația mea politică de astăzi se intitulează "Creșterea unei generații responsabile și active în dezvoltarea societății".

Nu există instituție care să influențeze mai mult progresul unei societăți decât școala. Școala, împreună cu toți factorii implicați, trebuie să pregătească tinerii pentru a-i face capabili să proceseze permanent informații și să le aplice, la nevoie, participând activ la dezvoltarea societății umane.

Trebuie să fim sinceri. Sunt foarte mulți copii care trăiesc în familii destrămate, mame care își cresc singure copiii, familii ale căror membri sunt plecați în străinătate. Copii nesupravegheați și neinformați corespunzător asupra pericolelor realității actuale devin victime ale diferitelor forme de abuzuri.

Societatea noastră este în continuă dezvoltare, iar vremurile pe care le trăiesc copiii noștri sunt pentru mulți părinți motiv de îngrijorare. Este înspăimântătoare avalanșa de informații la care sunt expuși, prin intermediul tehnologiei. Acestea influențează starea afectivă și emoțională a copilului și îi poate distorsiona acestuia realitatea, percepția față de lumea înconjurătoare, față de sine însuși și față de relațiile de familie.

Copiii pot crede că ceea ce văd este potrivit pentru ei și mintea lor le integrează ca pe o realitate, în viața lor de zi cu zi.

În urma celor prezentate mai sus, este necesar un număr cât mai mare de profesori consilieri, logopezi și mediatori. Însă atrag atenția că aceste categorii de profesori își desfășoară activitatea într-un număr restrâns, fiind suprasolicitați și uneori nevoiți să se deplaseze între mai multe unități școlare, chiar și între localități.

Ministerul Educației Naționale aprobă anual, prin ordin, numărul maximum de posturi care îi revin fiecărui inspectorat școlar județean, iar aceștia din urmă au obligația să le distribuie pe unități de învățământ, inclusiv la nivelul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională.

La nivel național avem o deficiență mare de posturi de profesori, consilieri, logopezi și mediatori, deoarece nu se aprobă suplimentarea posturilor existente, în ciuda faptului că este mare nevoie de ei.

Astfel, potrivit Regulamentului privind organizarea și funcționarea Centrelor Județene și a municipiului București de Resurse și Asistență Educațională, aprobat prin Ordinul nr. 5.555/2011, unui psiholog îi sunt arondați 800 de elevi sau 400 de copii preșcolari, iar un logoped trebuie să se ocupe de aproape 500 de copii.

Stimați colegi,

Acest regulament trebuie schimbat de urgență, trebuie adaptat la realitatea actuală. Nu putem să rămânem indiferenți, când vorbim despre soarta copiilor noștri, indiferent dacă provin din mediul rural sau chiar din mediul urban, indiferent dacă au cerințe educaționale speciale.

Noi, ca politicieni, avem obligația de a asigura accesibilizarea acestor servicii pentru toți cei îndreptățiți.

Astfel, vă îndemn să încurajați centrele județene de resurse de asistență educațională din județele dumneavoastră să trimită propuneri de modificare a regulamentului Ministerului Educației Naționale și astfel să reușim elaborarea unui regulament unitar, pregătit să răspundă cerințelor actuale.

Vă mulțumesc.

Csép Éva-Andrea, deputat al UDMR, Circumscripția nr. 28 Mureș.

Doamna Carmen-Ileana Mihălcescu:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 19 septembrie 2018, 23:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro